Proljetni dio sezone vratio je Alfa Romeo u njegovu nekadašnju svakodnevicu. Bodovi na kapaljku i gotovo nezamjetne izvedbe vozača donijele su ovoj švicarskoj momčadi talijanskog pedigrea deveto mjesto u poretku Svjetskog prvenstva. Ekipa iz Hinwila nije ni sjena onog lanjskog Alfa Romea koji je nakon 12 utrka, usporedbe radi, na svome kontu imao čak 42 boda više.

Prošla sezona bila je pravo osvježenje za Alfa Romeo. Obnovljena vozačka postava, koju su činili naoko rasterećeni Valtteri Bottas i mladi rookie željan dokazivanja Guanyu Zhou, sjajno je profunkcionirala u suradnji s novom generacijom bolida. Alfa Romeo se, ponajviše zahvaljujući Valtterijevim vozačkim vrlinama, izdignuo s dna poretka, a sezonu je s čak 55 bodova završio na šestom mjestu prvenstvene ljestvice.

Prvih dvanaest utrka u ovoj sezoni te još tri sprinta vozači Alfe nisu mogli iskoristiti za uspjeh sličan lanjskome. Ako smo ga prošle sezone mogli svrstati u momčadi sredine poretka, s Bottasom koji je redovito bio u ili bar nadomak Q3, Alfa Romeo ove je sezone ponovno poprimio osobine momčadi s dna prvenstvene ljestvice. To potvrđuju i statistički podaci.

2023. Alfa Romeo F1 Team Stake
Najbolja startna pozicija: 5. (Zhou, VN Mađarske)
Broj plasmana u Top 10: 4
Broj plasmana na pobjedničko postolje: 0
Najbolji pojedinačni rezultat u utrci: 8. mjesto (Bottas, VN Bahreina)
Najbolji momčadski rezultat u utrci: VN Bahreina (8. i 16. mjesto)
Najbolji momčadski rezultat u sprint utrci: VN Belgije (13. i 15. mjesto)
Broj osvojenih bodova u prvenstvu: 9
Pozicija u poretku konstruktora: 9.

Vožnje Bottasa i Zhoua u minulim utrkama bile su u skladu s predočenom statistikom – nedovoljno dobre za trkačko nadmetanje među mjestima koje donose bodove te uz poneki bljesak od kojeg su, na kraju krajeva, malo toga prenijeli u bodove.

U kvalifikacijskim se rundama vozači Alfa Romea dvoume između Q1 i Q2. Od 24 kvalifikacijske vožnje, devet su puta ispali u prvoj rundi, 11 puta ušli u Q2, dok su tri puta osjetili slast vožnje u Q3. Valja pohvaliti njihov angažman na VN Mađarske kad su obojica ušli u Q3, u kojemu je Zhou ostvario peto mjesto, dok je njegov stariji kolega završio sedmi. U pregledu rezultata kvalifikacija treba istaknuti i Valtterijev slučaj na VN Velike Britanije. Finski je vozač zaradio diskvalifikaciju zbog manjka goriva u spremniku, no dopušteno mu je sudjelovanje u utrci.

Valtteri Bottas u bolidu Alfa Romeo C43 na VN Bahreina

U pregledu Sprint utrka, Alfa Romeo kao da ne obraća pažnju na taj format natjecanja jer u njemu bilježe rezultate ispod svoga prosjeka.

Otvaranje sezone u Bahreinu bila je najbolja Alfina ovosezonska predstava. S pristojnim kvalifikacijskim rezultatima, P12 za Bottasa i P13 za Zhoua, Valtteri je u nedjeljnoj utrci ostvario osmo mjesto, dok se Zhou spustio na 16. poziciju.

Osmo mjesto ostaje njihov najbolji ovosezonski plasman, a Bottas ne samo da u ostatku polusezone nije ostvario bolji plasman od osmog mjesta, nego u preostalih 11 utrka kombinirano nije ostvario bodova koliko je zaradio tom osmicom iz Bahreina. Četirima bodovima zarađenim na Sakhiru, Bottas je pridružio bod s utrke za VN Kanade, što u zbiru daje njegovih konačnih pet bodova.

Zhou je svoja četiri boda zaradio u Australiji i Španjolskoj. Obje je utrke završio na devetom mjestu. U presjeku rezultata valja spomenuti i to da je Guanyu Zhou na spomenutoj VN Bahreina uz 16. mjesto ostvario i najbrži krug utrke. Ipak, slaba mu vajda od toga. Bod za ljubičasto vrijeme nije dobio jer nije završio u Top 10.

Kinez Zhou u Melbourneu je imao jedan od boljih nastupa ove sezone

Osim značajnog podbačaja u odnosu na prošlu sezonu, Alfa Romeo doživio je promjene i u momčadskim kadrovima. Na kormilu ekipe Alessandro Alunni Bravi zamijenio je Freda Vasseura, a nakon što je sa sebe skinuo narančastu boju McLarena, u Alfa Romeo, točnije u Sauber Motosport stigao je i Andreas Seidl.

U konačnici, perspektiva momčadi i nije tako loša kao što sugeriraju podaci iz prvog dijela sezone. Iako se trenutno nalazi na pretposljednjoj stepenici prvenstva, Alfa Romeo ima tri puta više bodova od bezopasnog AlphaTaurija koji drugi dio sezone mora odraditi bolje nego ikad, ako se želi izdignuti s dna. To se prema pokazanom ne čini izvjesnim.

Istovremeno, Alfa Romeo na vidiku ima sedmo mjesto. Ispred Alfe nalaze se Williams i Haas. Oba tima imaju 11 bodova, a ono važnije, čime se Alfa Romeo može tješiti, britanska i američka momčad po pokazanome ne odskaču mnogo od svojih švicarskih rivala. Jednako kao i Alfa Romeo, Haas je u svega četiri utrke ostvario bodove, dok se Williams u Top 10 našao svega u tri navrata. U nastavku sezone očekuje je nas troboj momčadi ograničenih mogućnosti i toplo-hladnih vozačkih predstava, stoga nije sumanuto reći kako s trenutnog devetog mjesta Alfa Romeo može dosegnuti sedmo mjesto poretka.

Alfa Romeo 2023. Bottas vs Zhou
Međusobni omjer u kvalifikacijama: 7 – 5
Međusobni omjer u utrkama: 8 – 4
Osvojeni bodovi: 5 – 4
Pozicija u prvenstvu: 15. – 16.

Valtteri Bottas i Guanyu Zhou čine momčadski par koji u prvoj polovici sezone ima najmanju razliku u bodovima. Osim boda više, Bottas je u prednosti i u usporedbi međusobnih omjera.

Secirajući njihove rezultate, Zhou se prosječno kvalificira na 15. mjesto, dok mu je prosječni plasman u utrci 13. mjesto. Bottas se ove sezone ne razlikuje previše od svog mlađahnog kolege. Prosječni 14. plasman u kvalifikacijama dodat će prosječnom 13. mjestu u utrci.

Malo je toga fascinantnog u podjednakim vožnjama dvojice vozača i njihovog bolida C43. Kao što je navedeno u uvodu, Bottas i Zhou ne isporučuju vožnje za pamćenje, kao što to, primjerice, čini Albon u momčadi sličnih ostvarenja.

Bottas je ove sezone završio svih 12 utrka

Tražeći pozitivne pojedinosti Bottasa, Zhoua i cjelokupnog Alfa Romeo bolida pogonjenog Ferrarijevim motorom, ipak treba pohvaliti jedan segment. U cjelokupnoj prošloj sezoni vozači Alfa Romea bili su u samom vrhu po odustajanjima iz utrka. Sa šest odustajanja prvo mjesto dijelili su Sainz, Bottas i Zhou, a stopu ih je pratio Magnussen s pet DNF-ova – svi odreda vozači čije mašine pogoni Ferrari.

Ove godine Alfa Romeo među svojim rezultatima ima samo jedno odustajanje. Zhouov DNF na VN Azerbajdžana dogodio se uslijed kvara na bolidu, a to ostaje izniman slučaj da jedan bolid Alfa Romea nije završio utrku. Pouzdanost bolida pogonjenim Ferrarijevom pogonskom jedinicom i trezvene vozačke odluke mogu biti dobar temelj pred ulazak u nastavak sezone.

Govoreći o vozačkim perspektivama, Zhouov ugovor ističe završetkom ove sezone, dok će Bottas boje momčadi braniti do završetka sezone 2024.

Dojma sam da Zhou svojim vozačkim predstavama nije zaslužio novi ugovor i nastavak karijere u Formuli 1. Napredak se ipak primjećuje. U prvih 12 ovosezonskih utrka prikupio je četiri boda te bi mogao sustići svoj prošlosezonski skor od šest bodova. Nije incidentan vozač, no malo je dosadan i ne oduševljava svojim vožnjama. Najvažniji adut u nastavku njegovog puta mogao bi biti kineski kapital. Iduće godine trebala bi se vratiti VN Kine, no nisam siguran želim li iduće sezone mladog Kineza vidjeti na špici Formule 1.

No, moje je preferencije nedavno osporio Alessandro Alunni Bravi koji ističe da je cilj zadržati istu vozačku postavu i u nadolazećoj sezoni.

Je li Zhou napravio dovoljno za novi ugovor u Sauberu 2024.?

Bottas, pak, ima još jednu sezonu dokazivanja u momčadi iz Hinwila. Bit će to Valtterijeva jubilarna deseta sezona u Formuli 1. Dojam je da je Finac padom performansi svoga Alfa Romea izgubio natjecateljski žar. Bottasu bi iduća sezona mogla biti posljednja, no to ne mora biti slučaj.

Alfa Romeo, točnije Sauber, naći će se 2025. godine “u hodniku”. Već iduće godine momčad će ponovno preuzeti ime Sauber, dok će se 2026. godine dolaskom novog tehničkog pravilnika momčad rebrendirati u Audi, pitanje koga ova ekipa ima na umu kao svoje vozače u debitantskoj sezoni. Bottas i Zhou svojim ostankom nakon 2024. godine mogu momčadi donijeti iskustvo u toj prijelaznoj 2025. pa i u prijelomnoj 2026.

I dok se Zhouova budućnost u F1 tek treba kristalizirati, moram reći kako Valtterijev ostanak u momčadi za 2025. godinu vidim kao razumnu opciju, ali mislim da nije izgledno da će se Bottas kao 37-godišnjak odvažiti na nastavak karijere u Audiju, kao niti da će njemačka momčad htjeti Finčeve usluge. Da ne nagađamo u prazno, glavni cilj Alfinog dvojca jest doseći sedmo mjesto, a onda mogu mirnije pregovarati.

Objava Pouzdani bolid i nepouzdani Alfa Romeo: Povratak dnu pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Marko Dobrecovic