Haas VF-23 bolid je koji evidentno ima brzinu, ali ima i jedan veliki problem – pregrijavanje guma. Šef momčadi Guenther Steiner naglašava da se taj problem mora riješiti ove godine, prije nego se ekipa sasvim posveti razvoju bolida za 2024.
Pojedini rezultati koje su vozači Haasa, ponajprije Nico Hülkenberg, ostvarili u kvalifikacijama tijekom ove sezone, jasno ukazuju na to da bolid VF-23 nije loš. Međutim, prečesto za Haas nakon odlične subote dođe vrlo loša nedjelja. Brzinu iz kvalifikacija Hülkenberg i Magnussen često ne uspijevaju pretočiti u dobar rezultat u utrci jer se stalno ponavlja problem s pregrijavanjem guma.
Posebno su ti problemi bili vidljivi na stazama koje su zahtjevnije u tom pogledu ili pak kad su se utrke vozile u uvjetima visokih temperatura. Zbog toga su vozači Haasa do sada skupili samo 11 bodova. Nijemac je bio sedmi na VN Australije i šesti u sprintu na VN Austrije, dok je Magnussen dvaput osvajao deseto mjesto – u Saudijskoj Arabiji i u Miamiju.
Haas je na ljetni odmor otišao u lošem raspoloženju, nakon vrlo lošeg rezultata na VN Belgije. O problemima iz prvog dijela sezone za Motorsport.com govorio je šef momčadi Guenther Steiner:
“Započeli smo prilično dobro, ali onda nismo odmah uspjeli ovladati problemom pregrijavanja guma. Zbog toga smo sada nekako na stražnjoj nozi. Možemo biti vrlo dobri u kvalifikacijama i vrlo loši u utrkama. Za cijelu našu momčad je poput vožnje vlakom smrti stalno proživljavati te uspone subotama i padove nedjeljama. Teško je to probaviti.”
“Radimo vrlo naporno na tome i nadam se da ćemo imati nekakvo rješenje nakon stanke. Nije lagano i dok nešto ne probate na bolidu, ne znate. Možete raditi puno simulacija, izračuna, što god. Stvari treba staviti na bolid jer i dalje je ovo vrlo čudan problem koji mi imamo u odnosu na sve ostale. No, ne možete se predati.”
I dok neki timovi svoju pažnju već u potpunosti usmjeravaju na razvoj bolida za iduću sezonu, Steiner kaže da Haas prvo mora otkriti uzrok problema s pregrijavanjem guma, inače bi se isti mogao pojaviti i na novom bolidu.
“Možemo paralelno raditi na bolidu za 2024., ali ne možemo ovo ignorirati i samo se posvetiti ’24. Ako nećemo razumjeti ovo, onda bi se moglo ponoviti na bolidu za ’24. To bi bilo prilično glupo. Zato radimo sada na ovogodišnjem bolidu punom parom da bismo ga poboljšali”, kaže šef Haasove momčadi.
Inače, poznato je da Haas blisko surađuje s Ferrarijem. Američka momčad preuzima pogonske jedinice, mjenjače i ovjes, a koristi i isti zračni tunel. Kad se uzme u obzir da i Ferrari ove sezone ima dosta problema s održavanjem svojih guma na životu tijekom utrka, problem možda nije samo Haasov.
“To je vrlo čudno. Kod njih se to puno manje vidi jer se drže gore u poretku, ali ako ne bi imali te probleme, bi li možda pobjeđivali u utrkama? No, nije na meni da govorim o tome, neka o tome govori Fred. Pogledate li Ferrari, nije isti problem. A isto tako, to ne rješava naš problem. Ako netko drugi ima loš dan i ja isto imam loš dan, to moj dan neće učiniti boljim. I dalje je loš”, rekao je Steiner.
U nastavku sezone Haas još uvijek ima priliku osvojiti pristojno sedmo mjesto u poretku konstruktora. Zasad ga drži Williams, koji ima isti broj bodova (11). Alfa Romeo ima dva boda manje, a na posljednjem mjestu je AlphaTauri sa samo tri osvojena boda.
Objava Steiner: Moramo riješiti problem pregrijavanja guma pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak