Zlobna najava ususret VN Australije se ipak obistinila, u Red Bullu su dokazali da su ipak u stanju ljudski pogriješiti. Ne samo da je Max Verstappen morao odustati već na samom početku utrke radi zaglavljenje stražnje kočnice, nego je i Sergio Perez vukao problem kroz cijelu utrku nakon oštećenja na bolidu.
Ovotjedna VN Japana bi trebala vratiti stvari “na staro”, posebice ako se u obzir uzmu Maxove performanse s prošlogodišnje utrke. Nizozemac je racionalno prihvatio spomenutu grešku momčadi, podrazumijevajući da ne postoji 100% pouzdanost toliko kompleksnih bolida i da je bilo pitanje vremena kada će ionako rekordno uzastopnom osvajanju bodova doći kraj. No, i to je znak da u Red Bullu sada više neće mirno spavati.
Ferrari je sada dokazao da ovakve poklone objeručke s lakoćom realiziraju u maksimalni učinak. No, pored toga što Ferrari ima ogroman napredak u brzini potrebnoj u samim utrkama, lako je zaključiti da tu netko kaska za konkurencijom, što opet ne sluti dobro za nastavak sezone.
Glavni krivci su naravno McLaren i Mercedes. Woking se ovog tjedna pomalo osramotio viješću kako svježe zaposleni bivši Ferrarijev specijalist za aerodinamiku, David Sanchez, odlazi iz njihovih redova pošto razvoj nije krenuo u dogovorenom smjeru. No, prema izjavama, nije bilo tu neke svađe i teških riječi, što je i za očekivati od Andree Stelle. Ovaj vikend obilježit će i s posebnim bojama bolida.
Momčad trenutno ima jasnije postavljen cilj. Za sada su brži od Mercedesa, a problem im je naravno napredak Ferrarija:
“Problem je što je Ferrari dosta poboljšao svoje performanse pri velikim brzinama, a s tim su se mučili prošle godine”, rekao je Norris.
Lando Norris je u Australiji čak i mirisao pobjedu, ali nije to više onaj Ferrari sklon strateškim greškama. Dapače, i Carlos Sainz se činio nepobjediv u stilu Maxa Verstappena. Sainzu pak navodno stoji ultimatum iz Audija da se u sljedeća dva tjedna mora odlučiti za njihove redove.
Mercedes pak pored svih nedostataka s bolidom vuče i zasad razočaranog Lewisa Hamiltona. Nakon Australije je postalo i jasno da je Lewisu ovo najgori početak sezone u njegovoj F1 karijeri, gori čak i od 2009. kada je McLaren krivo protumačio nova pravila.
George Russell svakako ostavlja dojam boljeg i motiviranijeg vozača, što se vidi i po rezultatima. No, Toto Wolff kaže da je Hamilton još uvijek fokusiran na njegovu momčad i da ne gleda “preko ograde” što se trenutno dešava kod budućeg poslodavca.
Oko budućeg poslodavca i hoće li ga uopće biti, trebao bi se pobrinuti Daniel Ricciardo. Australac je obećao konkretne pomake još za domaću utrku, ali je to na kraju opet prošlo bez bodova. Dodatna “mrlja” bilo je i odlično 7. mjesto momčadskog kolege Yukija Tsunode koji se polako pretvara u glavni oslonac momčadi. Yuki bi trebao dapače osvojiti bodove i na ovoj domaćoj utrci, po prvi puta nakon Kamuija Kobayashija 2012. kao japanski vozač na domaćoj stazi.
Je li Ricciardo opet našao mclaren u svojem stilu vožnje? Navodno mu je Helmut Marko već dao neki ultimatum za nastavak sezone, a zamjenu mu je itekako lako pronaći u obliku Liama Lawsona. Opet nekako dolazimo do tužnog pogleda na Ricciarda, ali imao je i više nego dovoljno šansi da se dokaže. No, nije još sve gotovo.
Još jedan vozač koji odlučuje oko budućeg poslodavca jest Fernando Alonso. Nakon diskutabilnog poteza nad Georgeom Russellom u Australiji, Španjolac u Japan za razliku od Ricciarda u tom pogledu dolazi sa slatkim brigama.
U Aston Martinu bi ga mogao zadržati eventualni dolazak Adriana Neweya, kojem je Lawrence Stroll dao svoju ponudu. No, ipak privlačnije zvuči odlazak na mjesto Sergia Pereza u Red Bullu, a nešto manje na mjesto Lewisa Hamiltona u Mercedes, za koje se pak spominje i povratak Sebastiana Vettela.
Prema riječima glavnih inženjera, momčadi su jedva čekale dolazak na svima omiljenu Suzuku. Naravno, što se tiče testiranja, tu ima svega: brzih zavoja, srednje brzih zavoja, sporih zavoja, lakat-zavoja, ravnica i “zakrivljenih” ravnica.
“Japan je ‘paklena staza’ za testiranje bolida. Na takvoj stazi saznat ćete mnogo.”
Ferrarijev Jock Clear
“To je staza s puno brzih i sporih zavoja, tako da je to pravi test automobila.”
Mercedesov James Allison
Sukladno tome, dosta momčadi će zaključiti gdje stoje s performansama u odnosu na konkurenciju te se za dosta bolida donose nadogradnje. No, za prve veće promjene čekamo povratak u Europu.
Ove je godine VN Japana pomaknuta s uobičajenog jesenskog datuma na proljetni. To znači da momčadi mogu točnije procijeniti kako se njihova razina konkurentnosti promijenila u usporedbi s krajem prošle godine i lakše procijeniti svoj napredak tijekom zime.
Rano proljeće u Japanu također donosi niže temperature od one na koju su momčadi navikli u finalu sezone, s prosječnim temperaturama koje se sada kreću između 8°C i 13°C. Staza je u vlasništvu Honde, još uvijek “domaća” za Red Bull i Visa Cash App RB, te sa svojih zahtjevnih 5807 metara testira talente svakog vozača.
Takva zahtjevnost se također odnosi i na gume. Kako u pogledu trošenja zbog visoke razine hrapavosti i abrazivnosti asfalta, tako i kroz sile i opterećenja kojima su komponente izložene tijekom cijele utrke.
Pirelli je zato odabrao najtvrđe komponente smjesa: C1 kao tvrdu, C2 kao srednju i C3 kao meku. Ovo je isti odabir koji je korišten u Bahreinu za prvu utrku sezone. Dva zaustavljanja u boksu se čini kao logična strategija s obzirom na spomenuta opterećenja guma.
Međutim, niže temperature mogu značiti da strategija jednog zaustavljanja postaje moguća, posebno za vozače koji su nježni prema svojim gumama. Jedno zaustavljanje pak smanjuje učinkovitost undercuta, što je obično vrlo korisno u Suzuki, čak i s tvrdim i srednjim komponentama guma, koje su preferirane za utrku od strane momčadi.
No, dosta toga bi moglo pasti u vodu, i to doslovno, jer se najavljuje tmuran i kišni vikend. Satnica je poput Australije kažnjiva za duboki san, ali ipak mrvu podnošljivija:
Lako je bilo Suzuki steći status legendarne staze s obzirom na dosadašnji termin održavanja, a ovaj proljetni termin će definitivno smanjiti broj ključnih trenutaka u povijesti Formule 1. Najuspješniji vozač i dalje je Michael Schumacher sa šest pobjeda i čak osam pole positiona. Što se momčadskih uspjeha tiče, McLaren ima najviše pobjeda (9), dok Ferrari ima najviše pole positiona (10).
Objava Najava VN Japana: Red Bull ipak od krvi i mesa pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic