Četvrto izdanje WRC Croatia rallya, jednog od 13 svjetskih rallya u FIA kalendaru, okupilo 67 posada iz 36 zemalja svijeta, među kojima sedam hrvatskih.

ZAGREB – Neuobičajen dan uoči početka novog, četvrtog izdanja hrvatskog auto rallya u sustavu bodovanja za Prvenstvo svijeta. Vrijeme se sredinom tjedna, usred travnja, poslije niza neuobičajeno toplih dana poigralo s nama, a izborni je i „neradni“ dan najavio neuobičajenu završnicu, u nas viđenu već tri puta. Svoj novopostavljeni grad, Servisni park, na novoj su, 20-ak kilometara izvan gradskih tokova Zagreba, neobičnoj, ali krajnje prihvatljivoj lokaciji, uz veliki trgovački Westgate centar, naselili nomadi čiji puleni istjeruju brzinu u vrhunskim automobilima. Na startu ovogodišnjeg izdanja WRC Croatia rallya 2024., u samo osam marki automobila, razvrstat će se vozači iz 31 zemlje, suvozači iz 27 zemalja, ukupno 36 zastupljenih nacija svijeta, da bi u tri natjecateljska dana, od petka do nedjelje, itinererom dugim1401,93 km, povezali pet hrvatskih županija, od Zagrebačke, Karlovačke, Primorsko-goranske, Zagorsko-krapinske i Varaždinske, do Grada Zagreba, odakle će se ceremonijalnim startom u četvrtak 18. travnja pored Nacionalne i sveučilišne knjižnice i uz znane zagrebačke fontane, od 18,30 sati upustiti u borbu za desetinke prednosti, za bodove vrijedne časti, statusa i ponosa. U tri dana završnice vozi se 20 brzinskih ispita na 10 različitih dionica ukupne duljine 283,28 kilometra.

Organizacijski projekt, od prvog dana, potpisuju porečki Autoklub D.T. Motorsport i zagrebački CRO Dakar Team, uz tehničkog izvoditelja zagrebački AK Delta Sport, sve pod okriljem Hrvatskog auto i karting saveza.

TRI IZDANJA – TRI POBJEDNIKA

Prvo izdanje hrvatskog WRC-a obilježio je nastup 56 posada iz 26 zemalja, kroz tri županije, itinererom dugim 1.279,87 km s 20 brzinskih ispita ukupne duljine 300,32 km. Pobjedom, 51. u karijeri WRC nastupa  slavio je tada sedmerostruki svjetski prvak Francuz Sebastien Ogier uz suvozača Juliena Ingrassia u Toyoti Yaris WRC. Bila je to godina u kojoj se pamte Ogierovi „nestašluci“ u prometu, da bi u Kumrovcu, u cilj odlučujućeg ispita ušao s minimalnom prednošću samo šest desetinki sekunde, što je bilo treće najmanje vrijeme pobjedničke prednosti u rezultatima WRC-a do tada. Pehist za drugu poziciju bio je Velšanin Elfyn Evans uz suvozača Scott Martina iz Teama Toyote zahvaljujući skupo plaćenoj pogrešci samo 300 metara pred zadnjim ciljem. Treći na postolju bili su Belgijanci Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC).

Godinu kasnije itinerer je produljen na 1.648,13 km i kroz 20 brzinaca duljine 291,84 km, obuhvatom i dviju novih županija, te nastupom 63 posade iz 26 zemalja. Pobjedu odnosi finski tandem mladog lava Kalle Rovanperä-Jonnë Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1). Bila je to riskantna vožnja posljednjeg BI Kumrovec za 4,3 sekunde prednosti konačne pobjede. Drugi su bili Ott Tänak-Martin Järveoja (Estonija, Hyundai i20 N Rally1), a treći Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe ( Belgija, Hyundai i20 N Rally1).

Uoči trećeg izdanja, tragična naznaka, na jednom timskom testiranju poginuo je Irac Craig Breen iz Hyundai Teama, pa je i ozračje cjelokupnog izdanja hrvatskog WRC-a bilo neobično i tužno. Prva, prava postpandemijska sezona okupila je na startu 54 posade iz 23 zemlje uz još jedan novi brzinac u Gorskom kotaru (Ravna Gora). Novost je bila i hibridni pogon WRC1 klase. Treća godina treći pobjednik, ali sve isti tim – Toyota. Nakon 18 mjeseci pobjedničkog posta konačno u Hrvatskoj na najvišem postolju Elfyn Evans i Scott Martin, poslije 1.649,68 km itinerera i 301,26 km na 20 brzinaca s 27 sekundi prednosti ispred tandema Ott Tänak-Martin Järveoja (Ford Puma Rally1 Hybrid), te 58,6 sekundi brži od Finaca Esapekka Lappi-Janne Ferm (Hyundai i20 n Rally1 Hybrid).

PRILIKA ZA VJEČITOG DRUGOG

Krajem siječnja u prestižnoj destinaciji Monte Carlo startala je ovogodišnja WRC sezona, nastavljena sredinom veljače na sjeveru Europe, u Švedskoj i potom posljednjeg vikenda ožujka afrički Safari Rally Kenija.Tri rallya, tri pobjednika, Neuville u gradu kocke, Lappi na sjeveru Europe i Rovanperä u bespućima Afrike. Trenutno vodeći Belgijac Thierry Neuville (Hyundai) s 67 bodova i drugoplasirani Britanac Elfyn Evans (Toyota) sa šest bodova manje. Neuville slovi za „vječitog drugog“, do sada je pet puta bio viceprvakom svijeta, a u stopu ga prati i Evans s tri naslova „drugog“. Obojica su u Hrvatskoj dva puta bili na postoljima, Evans s prošlogodišnjom pobjedom brani status,dok je Neuville dva puta bio treći. Neuville želi prvi hrvatski trijumf i zadržavanje vodeće pozicije prvenstva, dok  Evans brani status prošlogodišnjeg pobjednika sa željom da u Portugal sredinom svibnja stigne kao broj „jedan“ !? Vještinu, brzinu i moć imaju obojica, treba im i sreće na 50 nijanski hrvatskog asfalta i uz naznaku promjenjivih vremenskih uvjeta tijekom tri dana. Ali pitat će se nešto i Ogiera, Tanaka, možda Katsutu ili Formauxa.

Novina ovogodišnje sezone je sustav bodovanja u tri skupine bodova: prva za ostvarenje prva dva dana, počev s 18 bodova dobivaju prva desetorica, slijedi zasebno bodovanje trećeg dana (nedjelja) za sedmoricu najboljih od 7 na niže, te već ustaljeni posljednji brzinac Wolf Power Stage, za bonus bodove 5,4,3,2 i 1 petorici najbržih.

POSLIJE PLATKA WRC NA RIJEČKOM KORZU

Ovogodišnji WRC Croatia rally doživio je nekoliko znakovitih promjena. Uočljiva je prva i značajna novost u lokaciji Servisnog parka  na područje Zaprešića, u okruženje Westgate trgovačkog centra. Na istim prostorima je i sjedište organizatora i svih administrativnih poslova.

Neradna i „izborna“ srijeda bila je izvrsna prigoda mnogim ljubiteljima automobilizma za besplatan posjet i obilazak svjetske scene rallya u malom, koji će i slijedećih dana biti dostupan, ali uz ulaznice. Jutarnji termini uoči večernje ceremonije starta rezervirani su za Shakedown Okić, posljednju probu trkaćih bolida, s početkom od 9 sati na dionici dugoj 3,65 km.

Svi brzinski ispiti voze se po dva puta istog dana, a start prvog je u petak od 8,28 sati na dionici Krašić-Sošice (23,63 km), što je ujedno i najdulja dionica negog od ovogodišnjih brzinaca. Slijedi od 9,41 sati Jaškovo-Mali Modruš Potok (9,48 km), te dolazak u Primorsko-goransku županiju, prvo od 10,39 sati vozi se dionica Ravna Gora-Skrad (10,13 km), a potom jedini pravi visinski brzinac Platak, u 11,47 sati od Gornjeg Jelenja i spuštanjem nizbrdo na staru cestu (16,63 km). Svi sudionici tada prvi puta odlaze u Rijeku, na pješačku zonu Korza gdje je pregrupiranje i tehnička zona od 12,27 do 13,42 sati. Povratak slijedi prema Gornjem Jelenju uz kraće zadržavanje na dolijevanju goriva uz novouređenu Ina benzinsku postaju autoceste od Orehovice prema Kikovici. Poslijepodnevni brzinci voze se obrnutim slijedom, Platak od 14,45, Ravna Gora od 15,58, Jaškovo od 17,16 i Krašić od 18,09 sati.

Subotnji program obuhvaća  BI Smerovišće-Grdanjci (15,72 km) sa startom u 7,31 i 14,31 sati, Stojdraga-Gornja Vas (20,77 km) od 8,24 i 15,24 sati, Vinski Vrh-Duga Resa (8,78 km) od 10,05 i 17,05 sati, te Pećurkovo Brdo-Mrežnički Novaki (9,11 km) od 11,03 i 18,03 sati.

Odlučujući su ogledi posljednjeg nedjeljnog prijepodneva na dionicama Trakošćan-Vrbno (13,15 km) od 7,08 i 10,23 sati, te Zagorska Sela-Kumrovec (14,24 km) od 8,35 i 13,15 sati. Spektakl oktanske kraljice sportova ponovo je zagarantiran na hrvatskim cestama. Slijede dani uživanja u brzini, a vjeruje se i najveća posjeta do sada s premašenih prošlogodišnjih 400 tisuća gledatelja. Sliku hrvatskih ljepota, zahvaljujući WRC-u, putem svih vidova prijenosa, pratilo je više od 80 milijuna gledatelja širom svijeta.

Autor: Miroslav Krpan
Foto: Org.

Objava Hrvatska od 18. do 21. travnja domaćin WRC Croatia Rallyja pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: GP1_hr