Miami je bio domaćin šeste utrke ovogodišnjeg svjetskog prvenstva Formule 1, a Britanac Lando Norris ostvario je prvu pobjedu u karijeri nakon što je 15 puta bio na pobjedničkom postolju. McLarenov adut iskoristio je idealni trenutak izlaska sigurnosnog automobila i uzeo pobjedu iz ruka Maxa Verstappena.
Aktualni svjetski prvak zadovoljio se drugim mjestom i čestitao prijatelju Norrisu na pobjedi. Također je povećao vodstvo u svjetskom prvenstvu nad Sergijom Perezom, koji je završio četvrti nakon kazne Carlosa Sainza od pet sekundi.
Pobjedničko postolje upotpunio je Charles Leclerc, koji je tako nastavio niz od top 4 rezultata u svakoj utrci ove sezone.
ocjene s VN Miamija
- Kevin Magnussen (2) – Magnussen na početku sezone nije imao nijedan kazneni bod, a nakon Miamija ih ima ukupno deset, što znači kako mu nedostaju samo dva za kaznu zabrane nastupa na jednoj utrci. Posebno je incidentan bio u sprintu, gdje je agresivnom obrambenom vožnjom zaradio čak četiri kazne. Iako je Danac posegnuo za tom strategijom i ‘žrtvovao’ se za korist momčadskog kolege, takvu vožnju ne bi trebalo podržavati jer je nesportska i, prije svega, opasna.
- Nico Hulkenberg (7) – Konzistentnam u svim vožnjama ovog vikenda i jedan osvojeni bod iz sprint utrke, koji mu je pomogao osvojiti Kevin Magnussen svojom ‘nećeš me proći’ vožnjom. Pokazao je zašto ga je Sauber (čitaj: Audi) angažirao od 2025.
- Zhou Guanyu (6) – Bio je bolji od Bottasa u Miamiju i to će mu svakako biti motivacija do kraja sezone u borbi za sjedalo u F1 iduće godine, ali presudan faktor ostaje činjenica kako Sauber nema bolid koji može konkurirati za bodove.
- Valtteri Bottas (5) – Anoniman vikend za Bottasa. Nije imao sjajne trenutke, ali također nije napravio neku veliku pogrešku koja ga je koštala boljeg rezultata. Vjerojatno više brine o mjestu za 2025. nego o nastupu u Miamiju, s obzirom na to kako je Sauber potvrdio dolazak Nice Hulkenberga iduće godine.
- Daniel Ricciardo (7) – Bio bi ovo razočaravajući vikend u Miamiju za Ricciarda, ali je Australac iskoristio priliku koju pružaju sprint vikendi. Završio je četvrti u sprint kvalifikacijama i utrci i tako osvojio prve bodove u sezoni i na trenutak je izgledao kao onaj stari Dani Ricciardo. U utrci je, međutim, Ricciardo patio od istih problema kao i ranije u sezoni. Nije se snašao u DRS vlakiću i zapeo je u koloni iza drugih vozača koje nije uspio prestići.
- Yuki Tsunoda (7,5) – Pogriješio je u sprint kvalifikacijama, ali je iskoristio okolnosti na startu i osvojio bod osmim mjestom. U utrci je ostvario najbolji rezultat sezone i završio sedmi. Nastavlja trend vrlo dobrih vožnji u ovoj sezoni.
- Logan Sargeant (5) – U sprint kvalifikacijama je prvi put ikad imao bolje kvalifikacijsko vrijeme od Albona. Vozio je solidnu utrku do sudara s Magnussenom koji ga je izbacio iz utrke. Svakako ima motivacije za dobar rezultat jer se sve više spominje kako bi ga Kimi Antonelli mogao zamijeniti u Williamsu.
- Alexander Albon (5) – Daleko od bodova u sprintu i u utrci. Vikend u Miamiju opisao je kao jedan od najizazovnijih otkako je s Williamsom i još čeka prve bodove u 2024.
- Esteban Ocon (7,5) – Alpine je u uvodnim utrkama izgledao kao najsporiji bolid na gridu, stoga su u ekipi sigurno sretni zbog prvog boda u sezoni kojeg je osvojio Ocon. Izgubio je deveto mjesto od Alonsa u 48. krugu, ali je pružio solidan otpor.
- Pierre Gasly (6) – Iako iz Miamija nije otišao s bodom kao momčadski kolega, Gasly može biti zadovoljan s nastupom. U utrci je bio ispred Ocona dok nije otišao u boks tijekom kojeg je izgubio poziciju. Unatoč tome, utrku nije završio daleko od Ocona i svakako se može nadati prvim bodovima u sezoni u narednim bodovima, posebno ako Alpine nastavi uzletni formu.
- Lance Stroll (5) – Pao je na 17. mjesto nakon što je prestigao Albona izvan granica staze i zaradio deset sekundi kazne. Pobijedio je Alonsa u sprint i običnim kvalifikacijama, ali to nije pretvorio u bodove. U sprintu je odustao nakon sudara za koji nije bio kriv, ali nije pohvalno što je u prvenstvu vozača iza Yukija Tsunode.
- Fernando Alonso (6) – Prilično izazovan vikend za Alonsa, u kojem mu je nedostajalo brzine u jednom krugu. Ipak, u utrci je spasio što se spasiti moglo i osvojio deveto mjesto. Svakako će htjeti što prije zaboraviti vikend u Miamiju.
- Oscar Piastri (4) – Australac ove sezone nije rookie i stoga su očekivanja od njega nešto veća. Iako u Miamiju nije imao sve nadogradnje koje je imao Norris, i Piastrijev McLaren je pokazao brzinu. A mogao je i trebao je više napraviti u borbi za postolje na svježem setu guma nakon sigurnosnog automobila, ali se on umjesto toga borio za četvrto mjesto, da bi na kraju završio izvan bodova nakon incidenta sa Sainzom.
- Lando Norris (9) – Lando je davno zaslužio prvu pobjedu u Formuli 1, a u Miamiju je konačno stao na najvišu stepenicu pobjedničkog postolja. Unatoč sjajnom uspjehu i odlično odrađenoj strategiji u utrci, činjenica je kako Norris u utrci nije prestigao nijedan bolid za pobjedu. Također je podbacio u sprint kvalifikacijama, u kojima je jedno vrijeme izgledao kao kandidat za prvo mjesto. U karijeri je vjerojatno imao boljih utrka, ali ovu će zauvijek pamtiti.
- Carlos Sainz (7) – Peto mjesto u utrci i u sprintu. Kroz cilj je zapravo prošao kao četvrti, jedno mjesto iza momčadskog kolege, ali je ‘zaradio’ pet sekundi kazne zbog incidenta s Piastrijem. Solidan vikend za Sainza, ali nekako je bio pola koraka iza Leclerca.
- Charles Leclerc (8,5) – Ferrari je za razliku od svojih rivala došao u Miami bez ikakvih nadogradnji na bolidu. Leclerc je unatoč tome ostvario drugo mjesto u sprintu i treće u utrci i time smanjio zaostatak za Perezom na pet bodova u prvenstvu vozača. Monegažanin je ove sezone uhvatio konzistentnu formu i manje griješi, zbog čega se sigurno nada prvoj pobjedi od srpnja 2022. i VN Austrije.
- Lewis Hamilton (7) – Prvi je put ove sezone završio u top šest u utrci, a posebno je dobar bio u stintu na tvrdim gumama. Sedmerostruki prvak rekao je kako se u Miamiju najbolje zabavio na stazi ove godine, a njegovo samopouzdanje zračilo je i za volanom. Međutim, imao je sreću što je prošao bez kazne zbog kaosa kojeg je izazvao na startu sprint utrke. Očito je kako Britancu nedostaje malo motivacije ove sezone, ali to mu nije opravdanje da bezobzirno vozi na stazi i pokazuje nemar prema drugim vozačima.
- George Russell (6) – Prilično anoniman vikend za Russella. Bio je brži od Hamiltona na razini jednog kruga u Miamiju, ali je bio pola koraka iza momčadskog kolege za vrijeme utrke. Mogao je obaviti i bolji posao na startovima utrka.
- Sergio Perez (6) – Meksikanac u Miamiju nije bio sjajan, ali je držao konzistentnu u vikendu u kojem nije pokazao sjajnu brzinu, baš kao i Red Bull. Treće mjesto u sprintu i četvrto mjesto u utrci nisu loši rezultati, iako Perez nije izgledao bolje od Ferrarijevih vozača, što se od njega očekuje. Ima puno sreće što na startu utrke nije pokupio Verstappena nakon što je blokirao kotačima.
- Max Verstappen (8) – Aktualni prvak postavio je tako visoke standarde da se od svake utrke u kojoj ne pobjedi stvara senzacija. U Miamiju je bio najbolji u sprint i običnim kvalifikacijama, kao i sprint utrci, ali je u utrci izgubio pobjedu od Norrisa, kojeg nije mogao prestići nakon odlaska sigurnosnog automobila sa staze. Prema navodima iz Red Bulla, gubio je par desetinki zbog oštećenja na bolidu kada je pogodio plastični stup u šikani, ali je s drugim mjestom povećao prednost u prvenstvu vozača i nije previše shrvan što je pobjeda otišla u ruke njegova prijatelja Landa.
Koji je kriterij ocjenjivaja?
Za kraj ćemo još jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda. Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često.
Napravili smo i jednu promjenu kod kriterija ocjenjivanja. Prošle su sezone desetke bile rezervirane samo za iznimne vožnje, one koje se viđaju možda jednom u sezoni. Međutim, naši su čitatelji u nekoliko navrata tijekom sezone istaknuli nelogičnosti takvog kriterija. Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke? Samo zato što ju čuvamo za trenutak koji možda ne dođe tako uskoro? Takav slijed razmišljanja nije bio konzistentan, stoga ćemo ove sezone puno češće dodjeljivati desetke nešto manje tražiti dlaku u jajetu.
Istaknimo još da u obzir uzimamo i kvalitetu bolida, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.
Objava Ocjene s VN Miamija: Lando konačno slavi pobjedu, a Magnussen je pretjerao! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić