Monegažanin Charles Leclerc postavio je najbrže vrijeme na posljednjem slobodnom treningu za Veliku nagradu Monaka. Domaći junak odvezao je krug od 1:11,369 i time bio najbrži vozač na drugom uzastopnom treningu.

Aktualni svjetski prvak Max Verstappen (+0,197s) imao je nešto bolju vožnju nego u prva dva treninga. Završio je drugi sa skoro dvije desetinke zaostatka za Leclercom. Na trećem je mjestu završio sedmerostruki svjetski prvak Lewis Hamilton (+0,341s).

Oscar Piastri (+0,532s) završio je četvrti u žuto-zelenom McLarenu, koji ovog vikenda odaje počast legendarnom Ayrtonu Senni. Na petom je mjestu završio Sergio Perez (+0,554s), koji je nakon treninga poručio ekipi kako imaju puno posla pred sobom.

Šesti je završio George Russell (+0,599s), a Carlos Sainz (+0,610s) i dalje traži brzinu koja krasi njegovog momčadskog kolegu ovog vikenda. Španjolac je završio na sedmom mjestu ispred Landa Norrisa (+0,619s).

Krug najbrže desetorice zaključili su Yuki Tsunoda (+0,622s) i Fernando Alonso (+0,718s).7

Kvalifikacije su u 16 sati.

TIJEK TRENINGA

Treći slobodni trening počeo je u 12.30 sati po našem vremenu. Nakon oblačnog petka, vrijeme je u Monte-Carlu bilo sjajno u subotu. Bili su sunčani i topli uvjeti na zadovoljstvo okupljene publike, koja uz oktanski cirkus uživa i u glamuru Monaka.

Vozači se, za razliku od prijašnja dva treninga, nisu žurili s izlaskom na stazu u trećem treningu. Nakon nešto više od deset minuta tek je nekoliko vozača bilo na stazi, a prvo vrijeme postavio je Magnussen s 1:14,683 na mekanim gumama.

Hamilton je ubrzo odvezao najbolji krug s više od pola sekunde prednosti nad Dancem, ali krug od 1 minute i 14 daleko je od najboljeg vremena s drugog treninga kojeg je postavio Charles Leclerc, a iznosilo je 1:11,2.

Nakon 13 minuta trening je prekinut jer se Valtteri Bottas zabio u ogradu. Finac je ‘zadriftao’ i izgubio kontrolu nad stražnjim krajem bolida. ‘Poljubio’ je ogradu uoči La Rascassea i razbio si suspenziju. Nije mogao dovući bolid do boksa unatoč najboljim naporima, tako da su redari morali pomaknuti taj bolid a staze.

Nakon pet minuta sesija je nastavljena, a ovog su puta vozači ‘navalili’ na stazu. U boksu su ostali tek Hamilton, koji je čekao na stazi kako bi se maknula Bottasova Alfa Romeo, Magnussen i Bottas.

Hulkenberg je postavio najbrže vrijeme nakon nastavka sesije sa 1:13,6, a Verstappen je nakon najbržeg prvog sektora postavio tek peto vrijeme s pola sekunde zaostatka za Nijemcem. Vozači su u prvoj fazi treninga testirali soft gume na napunjenom tanku goriva kako bi testirali njihovu izdržljivost za utrku.

Svojim gumama nije bio sretan Lewis Hamilton, koji je ‘zaronio’ u izletnu zonu kod prvog zavoja Sainte Devote. Vještim manevrom je okrenuo bolid i vratio se na stazu uz poruku ekipi kako su mu “gume mrtve”. Na kraju kruga vratio se u boks.

U međuvremenu je Hulkenberg pao na peto mjesto poretka. Prestigli su ga Russell, Sainz, Leclerc i Piastri, koji je postao prvi vozač koji je odvezao krug ispod 1 minute i 13 sekundi na trećem treningu s vremenom od 1:12,875.

Gužva na stazi bit će veliki problem za vozače tijekom kvalifikacija. I na prva dva treninga vidjeli smo nekoliko incidenata kada su vozači zadržavali brže bolide iza sebe, a isto se nastavilo i na trećem treningu. Verstappen je naletio na dva bolida kod 12. zavoja Tabaca, a probleme je imao i Magnussen koji je u tunelu naletio na bolid.

Verstappen i Leclerc uspjeli su odvesti čisti krug, Nizozemac je postavio drugo vrijeme, a Leclerc je preuzeo vodstvo s 1:12,521. Piastri je poput Hamiltona završio u izletnoj zoni kod prvog zavoja. Australac je blokirao kotačima, pa je odlučio produžiti u izletnu zonu kako ne bi slupao bolid. To je bila pametna odluka.

Verstappen je u novom krugu popravio vrijeme i smanjio zaostatak za Leclercom na 0,242 sekunde, što mu je bilo dovoljno za treće mjesto. Perez je u svojem letećem krugu naletio na Zhoua, a Meksikanac nije bio sretan vožnjom Kineza. Opleo je po Zhouu na timskom radiju i pitao “što ovaj idiot radi?”.

Leclerc je u međuvremenu poboljšao svoje najbolje vrijeme i poveo s krugom od 1:12,2, a na drugom mjestu smjestio se Tsunoda. Verstappen je nastavio s vožnjom i postavio najbolje vrijeme prvog sektora, poboljšao je i vrijeme u drugom i trećem sektoru, ali je kasnio dvije i pol desetinke za Leclercom.

Oko 20 minuta do kraja treninga vozači su se vratili u garaže, ali samo na kratko, vjerojatno kako bi na bolide postavili novi set guma. Fernando Alonso, koji je bio anoniman većinu treninga, probio se na treće mjesto s 0,110 sekundi zaostatka za Leclercom.

Monegažanin je nakon toga odvezao pravi leteći krug, poboljšao je najbolji krug treninga i poveo s vremenom od 1:11,369 s više od šest desetinke prednosti nad momčadskim kolegom Sainzom.

Nekoliko vozača imalo je incident na izlasku iz tunela. Najprije je Norris naletio na Russella koji se nije dobro pomaknuo, pa je Britanac opleo po sunarodnjaku na timskom radiju: “Svi se voze kao idioti! Zapravo, nisu svi, samo neki,” rekao je Norris. Zatim je Tsunoda morao uzeti vanjsku liniju kroz tunel kako bi zaobišao Verstappena. Japanac se požalio na radiju i rekao kako je skoro završio u ogradi.

Verstappen, Hamilton, Piastri i Russell prestigli su Sainza u poretku. Nizozemac je zauzeo drugo mjesto sa skoro dvije desetinke zaostatka za Leclercom, ali je javio kako će završiti u zidu ako odveze još koji krug.

Objava Leclerc najbrži na posljednjem treningu u Monaku pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić