Oscar Piastri pobjednik je Velike nagrade Azerbajdžana. Nakon fenomenalnog duela s Charlesom Leclercom, vozač McLarena prvi je prošao kroz cilj i donio McLarenu prvu pobjedu na uličnoj stazi u Bakuu, ali i vodstvo u ukupnom poretku konstruktora prvi put nakon 2014. godine.

Mladi Australac proslavio je na uličnoj stazi u Bakuu svoju drugu pobjedu u karijeri. Prvi dio utrke Oscar Piastri je proveo na drugom mjestu, no nakon odlaska u boks na promjenu guma, uspio je prestići Charlesa Leclerca. Skoro 30 krugova trajao je fantastičan duel McLarena i Ferrarija, no Piastri je izdržao pritisak i zadržao prvo mjesto. McLarenu je to povijesna prva pobjeda u Azerbajdžanu.

Drugo mjesto osvojio je Leclerc, a dva kruga prije kraja u žestokoj borbi dogodio se sudar Sergija Pereza i Carlosa Sainza te su obojica morali odustati. Profitirao je George Russell koji je s Mercedesom došao do trećeg mjesta. Lando Norris uspio se oporaviti od loših kvalifikacija i osvojiti četvrto mjesto, ispred petoplasiranog Maxa Verstappena. Ovakvim je raspletom McLaren preuzeo vodstvo u poretku konstruktora od Red Bulla.

Prvu startnu poziciju za Veliku nagradu Azerbajdžana osigurao je, mogli bismo reći uobičajeno, Charles Leclerc u bolidu Ferrarija. Monegaškom vozaču ovo je bio četvrti start s pole positiona u Bakuu, no u prethodna tri slučaja nije uspio pobijediti na ovoj uličnoj stazi. U prvom startnom redu pridružio mu se McLarenov vozač Oscar Piastri, dok su iz drugog reda u utrku kretali Carlos Sainz i Sergio Perez. Meksikanac je u kvalifikacijama uspio biti brži od momčadskog kolege u Red Bullu, koji je startao šesti.

Lando Norris, najbliži pratitelj Maxa Verstappena u prvenstvu, startao je sa slabe 15. pozicije nakon loših kvalifikacija, a iz boksa su utrku započeli Lewis Hamilton u Mercedesu i Esteban Ocon u Alpineu nakon promjena pogonskih jedinica. Drugi Alpine, onaj Pierrea Gaslyja, bio je na začelju startnog grida zbog diskvalifikacije.

Vremenski uvjeti bili su odlični za ovu utrku, budući da je sunce okupalo ulice glavnog grada Azerbajdžana i temperatura zraka bila je oko 25 stupnjeva Celzija. Prvih osam vozača u utrku je krenulo na srednje tvrdoj smjesi guma. Tvrđu smjesu izabrali su Alexander Albon na devetoj poziciji te u donjem dijelu poretka Daniel Ricciardo, Lando Norris, Guanyu Zhou i Alpineov dvojac.

Charles Leclerc odlično je odradio start i sačuvao prvu poziciju. Oscar Piastri se smjestio odmah iza njega. Po jednu poziciju zaradili su vozači Red Bulla. Sergio Perez uspio je proći ispred Carlosa Sainza, a Max Verstappen ispred Georgea Russella. Slijedio je Fernando Alonso u Aston Martinu, zatim Williamsov dvojac Colapinto-Albon, a deseti je bio Oliver Bearman u Haasu.

U pozadini, Lando Norris nije uspio odmah napredovati u poretku, ali kroz prvi krug probio se prema naprijed pa onda na ulasku u drugi krug dogurao do 12. pozicije. U trećem krugu je prestigao Yukija Tsunodu za 11. mjesto. Ubrzo je Japanca prošao i Nico Hülkenberg.

U prvom krugu Tsunoda je imao kontakt s Lanceom Strollom, pri čemu je Kanađaninu pukla guma pa je morao u boks, a očito je i bolid RB-a pretrpio određena oštećenja jer Yuki nije djelovao konkurentno u borbi za pozicije. Lewis Hamilton se dočepao 15. mjesta nakon prvih pet krugova.

Iduća žrtva Landa Norrisa bio je Oliver Bearman. Na ulasku u osmi krug, Norris je preuzeo deseto mjesto i ušao u krug osvajača bodova. Ispred njega je tada bio Albon, na istoj strategiji s tvrđom smjesom guma. Norrisu su trebala brza pretjecanja Williamsovih vozača. Bearman je pak vrlo brzo izgubio još jednu poziciju, prestigao ga je momčadski kolega Hülkenberg.

Na vrhu nije bilo previše uzbuđenja u prvom dijelu utrke. Piastri je prvih nekoliko krugova uz pomoć DRS-a prijetio Leclercu, no Ferrarijev vozač uspio se odvojiti na prednost od skoro tri sekunde na ulasku u deseti krug. Piastri se rano počeo mučiti s gumama i pojačavao se pritisak trećeplasiranog Pereza. Slijedili su Sainz, Verstappen i Russell, a svaki je za vozačem ispred zaostajao otprilike tri sekunde.

Ulasci u bok krenuli su već od 11. kruga, a u 13. je na promjenu guma ušao vodeći u prvenstvu, Max Verstappen. S mediuma je prešao na hard, a za njim su u boks išli i Mercedesovi vozači, Russell pa Hamilton. Loša vijest za njih bio je prilično gust promet u koji su upali nakon izlaska iz boksa.

Perez je otišao po set tvrđih guma u 14. krugu. Meksikanac se na stazu vratio iza Norrisa, koji ga je pokušavao malo usporiti, da bi Piastri sačuvao poziciju. Australac se iz boksa uspio vratiti ispred Pereza, tako da je McLarenova taktika upalila.

Nakon 15 krugova Tsunoda je odustao od borbe s oštećenim bolidom RB-a. Leclerc je otišao na promjenu guma na ulasku u 17. krug i od svoje prednosti je dosta izgubio. Vratio se privremeno na drugu poziciju, ispred Albona, a odmah iza Williamsa bili su Piastri i Perez. Krug kasnije u boks je otišao i drugi Ferrari pa je Leclerc opet bio u vodstvu. Sainz se vratio gdje je i bio ranije, ispred Verstappena.

Piastri se uspio prilično brzo riješiti Albona i bio je samo sekundu iza Leclerca. Perez je izgubio dvije sekunde iza Williamsa, ali se uspio vratiti na svoju treću poziciju. Leclerc kao da je upao u određene probleme nakon promjene guma i na ulasku u 20. krug utrke Piastri je lansirao napad na vodeću poziciju u prvom zavoju. Leclerc je ostavio previše prostora i Australac je uzeo prvo mjesto.

Odjednom su Piastri, Leclerc i Perez bili unutar sekunde i pol i gledali smo sjajnu borbu za mjesta na pobjedničkom postolju. I Leclerc i Perez mogli su koristiti DRS, no Piastri je sa svojim McLarenom dobro podnosio pritisak.

Albon i Norris još nisu bili u boksu, a uskoro su se našli u četveroboju sa Sainzom i Verstappenom. I dok je Sainz bez većih problema prošao obojicu, Norris je protiv Verstappena primijenio vrlo žestoku obranu. Nizozemcu to nije bio jedini problem. Javio je svom inženjeru da kočnice ne rade kako bi trebale. Max nije uspijevao proći Norrisa, koji je počeo koristiti DRS jer se dovoljno približio Albonu.

U borbi za prvo mjesto, Leclerc je nastavio pritiskati Piastrija. Iz kruga u krug držao je priključak s DRS-om, no nije uspijevao napasti. McLaren je imao dovoljno brzine na pravcu. Perezov zaostatak za Leclerc malo se povećao i izgubio je mogućnost korištenja DRS-a. Na kraju 28. kruga Leclerc je došao u priliku napasti na startno-ciljnom pravcu, ali Piastri mu je zatvorio vrata na kočenju za prvi zavoj.

Albon je nakon 31 kruga odlučio otići u boks, tako da je Norris imao praznu stazu ispred sebe, ali u pratnji Verstappena i Russella, koji je počeo agresivno pritiskati aktualnog svjetskog prvaka. Max se i dalje žalio na velike probleme s bolidom, a idući Russellov napad nije uspio odbiti. George je vratio poziciju koju je izgubio na startu.

Borba Piastri – Leclerc dobila je novo poglavlje u 33. krugu. Leclerc je opet žestoko napao na kraju startno-ciljnog pravca, a duel se nastavio sve do trećeg zavoja. Piastri je uspio sačuvati vodstvo, a profitirao je trećeplasirani Perez koji im se opet značajno približio.

Zanimljivo je bilo i u borbi za ona posljednja mjesta među osvajačima bodova. Alonso, Colapinto, Hülkenberg, Albon, Bearman i Hamilton bili su u samo nekoliko sekundi. Hülkenberg se uspio probiti ispred Colapinta, jurio je za Alonsom, ali bio je pod pritiskom Albona na novim gumama.

Tek u 38. krugu Norris je konačno otišao u boks na promjenu guma, a vratio se na sedmu poziciju, ispred Alonsa. Iza Španjolca Albon je uspio prestići Hülkenberga. Norrisov zaostatak za Verstappenom bio je 15 sekundi, s 13 krugova do kraja.

U Ferrariju su razmatrali razne opcije, ne bi li nekako vratili Leclerca ispred Piastrija. Razlika je stalno bila između pola sekunde i sekundu, ali Charles nije nalazio put povratka u vodstvo. Perez je opet zaostao za vodećim dvojcem, vozio se dvije i pol sekunde iza Ferrarija.

No, situacija se još jednom zakomplicirala. Osam krugova do kraja Perez je opet došao vrlo blizu, a čak se i četvrtoplasirani Sainz značajno približio vozačima ispred sebe. Četiri sekunde dijelile su prvog i četvrtog. Peti je bio Russell s velikim zaostatkom, šesti Verstappen, kojega je brzo stizao Norris. Sedam krugova do cilja razlika je bila sedam sekundi između prvog i drugog u ukupnom poretku vozača.

Piastri je fantastično kontrolirao situaciju, a u 47. krugu dočekao je i mali predah. Leclerc je izgubio nekoliko desetinki sekunde i ispao iz DRS zone. Vozač McLarena imao je sekundu i pol prednosti, a Leclercu su se opasno približili Perez i Sainz. Leclerc je momčadi prijavio da su mu potrošene stražnje gume.

Lando Norris je u 49. krugu bez većih problema projurio pored Maxa Verstappena i preuzeo šestu poziciju. Perez je dva kruga prije kraja napao Lecelrca, koji se žestoko branio. Perez je izgubio poziciju od Sainza i nakon toga je došlo do sudara između Španjolca i Meksikanca. Obojica su završili u zaštitnoj ogradi zbog bizarnog kontakta na ravnom dijelu staze i nisu završili utrku.

Utrkivanje je suspendirano virtualnim sigurnosnim automobilom, a konačni poredak prvih deset bio je: Piastri, Leclerc, Russell, Norris, Verstappen, Alonso, Albon, Colapinto, Hamilton, Bearman.

Objava Fantastična vožnja Piastrija za prvu pobjedu McLarena u Bakuu i vodstvo u poretku konstruktora! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak