Oscar Piastri u McLarenu je pobjednik utrke za VN Kine nakon zanimljive borbe na stazi kraj Šangaja. Drugo mjesto je zauzeo njegov momčadski kolega Lando Norris, a treće George Russell u Mercedesu.
Četvrto mjesto je zauzeo Max Verstappen u Red Bullu , a peto Charles Leclerc u Ferrariju. Na šestoj poziciji je završio drugi Ferrari Lewisa Hamiltona, a sedmu poziciju je zauzeo Esteban Ocon u Haasu. Krug desetorice najboljih u Kini zatvaraju Kimi Antonelli u Mercedesu, Alex Albon u Williamsu te Ollie Bearman u drugom Haasu.
Vremena vozača uskoro…
Tijek utrke:
Formacijski krug je krenuo u 8:00 po hrvatskom vremenu te su vozači krenuli bez problema. Oscar Piastri je poveo sve vozače po prvi puta s prve startne pozicije, a velika većina je krenula na medium komponenti guma. Samo par vozača s kraja poretka se odlučilo za tvrdu komponentu guma na samom startu utrke. Vozači na parnim startnim pozicijama su imali manji problem jer su na njihovoj liniji suci morali posipati pijesak kako bi upili ulje koje je došlo na stazu nakon jutarnjih utrka pratećih serija.
Nakon formacijskog kruga utrka je krenula te smo u prvom zavoju imali nekoliko borbi, a Oscar Piastri je uspio zadržati prvo mjesto nakon prvog zavoja iako je došao pod veliki napad Georgea Russella. To je iskoristio Lando Norris koji je napao Russella u toj prvoj sekvenci zavoja te je prošao kraj Russella.
Verstappen je izgubio pozicije od oba Ferrarija u prvih nekoliko zavoja, a prilikom toga je Leclerc lagano dotaknuo Hamiltona prednjim krilom te je imao oštećeno prednje krilo, ali u komunikaciji s trkaćim inženjerom su odlučili pričekati promjenu guma za ulazak u bokseve kako ne bi izgubili puno vremena. U prvim krugovima je uspio pratiti tempo vozača ispred te se nije činilo da gubi puno vremena.
U početnim krugovima je manji incident imao i Gabriel Bortoleto koji se izvrtio, a onda je odmah otišao u bokseve na promjenu guma. Fernando Alonso je imao problem sa stražnjim kočnicama koje su se zapalile, a nakon nekoliko krugova je pozvan u bokseve da umirovi bolid jer to nisu mogli popraviti. Nakon prvih pet krugova poretak prvih 10 vozača je bio: Piastri, Norris, Russell, Hamilton, Leclerc, Verstappen, Antonelli, Tsunoda, Hadjar i Ocon.
Do 12. kruga je sve proteklo mirno te su vozači kontrolirali utrku i tempo tako da ne troše previše gume koje će biti odlučujući faktor u današnjoj utrci. Prvi je u bokseve otišao Yuki Tsunoda, a onda je nakon prolaska kroz bokseve prošao Kimija Antonellija. Dva kruga kasnije i vodeći su krenuli u bokseve – prvi Lewis Hamilton i Max Verstappen. Krug kasnije su ga otišli ‘pokriti’ i McLarenu s Piastrijem te Russell u Mercedesu.
Lando Norris je otišao dva kruga kasnije te se vratio iza Russella koji je iskoristio to i došao do ‘realne’ druge pozicije na stazi iza Piastrija. U bokseve još nisu otišli Albon, Stroll i Sainz te su oni bili među vodećim vozačima. U 18. krugu je Norris stavio pod pritisak Russella te je na ulasku u prvi zavoj prošao kraj Russella. Hamilton i Leclerc su uspjeli u 19. krugu proći kraj Strolla te su došli na petu i šestu poziciju, a ispred njih je bio i Albon koji je morao još u bokseve.
U 20. krugu je došla naredba iz Ferrarija da Hamilton propusti Leclerca, a iako je Lewis oklijevao u početku, nakon jednog kruga ga je i propustio u prvom zavoju, a Leclerc je krenuo u napad na Russella koji je bio treći. Jedini vozači koji nakon dvadesetak krugova nisu bili u boksevima su Stroll i Bearman koji su bili na osmoj i devetoj poziciji na tvrdoj komponenti guma.
Leclerc je nakon nekoliko krugova uspio ući u DRS zonu Russellu, a Hamilton je bio preko dvije sekunde iza njega. Ipak, u sekvenci zavoja prije dugog pravca nije uspijevao biti dovoljno blizu Russellu kako bi uz DRS prošao kraj Mercedesa. U 27. krugu u bokseve je otišao Bearman po prvi puta, a vratio se na medium komponenti guma dok je većina vozača bila na tvrdoj komponenti guma.
Iz McLarena su odlučili malo podignuti tempo kako bi se odmaknuli od Russella i Leclerca iza njih, ali su razmaci i dalje bili samo par sekundi što nam je značilo da ćemo do kraja utrke vjerojatno gledati borbu za postolje. U 31. krugu je u bokseve ponovno otišao Liam Lawson nakon što ga je na stazi prošao Bearman te se vratio na predzadnje mjesto.
Sve do 37. kruga je bilo mirno na stazi, a onda je na kraju tog kruga u bokseve ušao Hamilton kojem se približavao Verstappen, a vratio se na stazu točno iza njega, ali ispred Ocona što mu je bilo bitno kako ne bi gubio vrijeme. Odmah je postavio i najbrže vrijeme utrke, a ispred njega niti jedan vozač nije odmah otišao u bokseve. U 39. krugu je u krug osvajača bodova ušao i Ollie Bearman koji je prošao kraj Gaslya za 10. poziciju.
U tim trenutcima je utrka ušla u jednu ‘mirniju’ fazu, pogotovo u prvih desetak pozicija, a jedine borbe su bile između Tsunode, Doohana i Hadjara, a deblji kraj je izvukao Tsunoda kojem je prednje krilo oštećeno bez ikakvog kontakta te je morao u bokseve na promjenu prednjeg krila. Norris je javio svojem inženjeru kako ima manjih problema s pedalom za kočenje, ali je nastavio voziti vrlo dobre krugove. Doohan je bio pod istragom zbog manjeg incidenta sa Hadjarom kada je Doohan ‘izgurao’ Hadjara sa staze na kraju stražnjeg pravca.
Nakon nekoliko krugova je došla obavijest od sudaca kako je Doohan dobio kaznu od 10 sekundi zbog tog incidenta. U međuvremenu je Verstappen krenuo sustizati Leclerca te je bilo za očekivati kako će Verstappen u nekom trenutku napasti Leclerca te preuzeti četvrtu poziciju. U 52. krugu je Verstappen bio jako blizu te je na ulasku u 53. krug napao vozača Ferrarija u prvom zavoju, a nakon tri zavoja je uspio proći kraj Leclerca i preuzeo četvrtu poziciju.
Do kraja utrke nije bilo većih događanja na stazi osim dvoboja Hadjara i Doohana koji su se borili za 14. poziciju. McLaren i Norris su imali komunikaciju oko toga što je Norris imao manjih problema s pedalom kočnice, ali je vodeći čovjek prvenstva mirno priveo utrku kraju te je zauzeo drugu poziciju bez većih problema iako je povećao zaostatak u odnosu na Piastrija koji je do kraja utrke vozio bez problema.
Objava Oscar Piastri pobjednik VN Kine! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: fermen