Iza nas je kvalifikacijski obračun u Meksiku za VN Mexico Cityja.

Odmah u prvoj rundi kvalifikacija smo vidjeli iznenađujuće ispadanje Oscara Piastrija i Sergija Pereza. Utrku će startati sa slabašnog 17. i 18. mjesta redom. Druga runda kvalifikacija nije donijela iznenađujućih ispadanja, ali smo zato vidjeli izlijetanje Yukija Tsunode deset sekundi prije kraja zbog čega je prekinut Q2 i ranije završen.

Uzbuđenja nije nedostajalo ni u završnoj rundi i završnom lovu na najbolju startnu poziciju. U tome je najuspješniji bio Carlos Sainz u Ferrariju s fantastičnim krugom. Dvije desetinke sporiji od njega na drugom mjestu je bio Max Verstappen u Red Bullu, i njih dvojica će dijeliti prvi startni red!

Iz drugog startnog reda u utrku će krenuti redom Lando Norris u McLarenu kao treći te drugi Ferrarijevac Charles Leclerc kao četvrti.

Ostatak poretka ubrzo…

Ispali u Q1: Colapinto, Piastri, Perez, Ocon i Zhou

Vozači su odmah sa zelenim svjetlom za početak kvalifikacija počeli izlaziti na stazu. Očekivano, najviše ovacija je pokupio Perez pred domaćom publikom.

Dosta vozača je izašlo na srednje mekim gumama. Među njima su bili McLareni, Ferrariji i Mercedesi. Norris i Sainz su bili najbrži na tim gumama, no brži od obojice je nakon prvih krugova bio Verstappen na mekim gumama.

Staza je iz kruga u krug bila sve brža. Poredak je bio prilično izmiješan, pozicije su se brzo mijenjale. Tako smo mogli vidjeti Gaslyja na drugom mjestu, Hulkenberg je u jednom trenutku imao treće najbolje vrijeme, a u zoni ispadanja su šest minuta prije kraja bili Colapinto, Ocon, Zhou, Piastri i Perez.

Nakon što je tri minute prije kraja Q1 postavio vrijeme dovoljno za poziciju izvan zone ispadanja, Piastriju je vrijeme izbrisano zbog kršenja limita staze, te je opet pao na predzadnje mjesto. Drugi pokušaj mu je bio dovoljan za 14. mjesto. Perez je potom odvozio 15. vrijeme, no odmah su oba pala opet u zonu ispadanja nakon što su Leclerc i Colapinto odvozili bolja vremena. Tako smo odmah u Q1 dobili velika iznenađenja u vidu ispadanja Piastrija i Pereza! Dakle, redom su ispali Colapinto, Piastri, Perez, Ocon i Zhou!

Ispali u Q2: Tsunoda, Lawson, Alonso, Stroll i Bottas

Nakon šokantnog ispadanja Piastrija i nešto manje šokantnog Perezovog ispadanja, s još više uzbuđenja smo čekali početak Q2. Kao i u prvoj rundi, odmah se krenulo s izlascima na stazu. Ovaj put su svi bili na mekim gumama.

Prva žrtva brisanja vremena u Q2 je bio Leclerc. Debelo najbrži od svih je nakon prvih krugova bio Norris, tri desetinke brži od drugog Verstappena te još tri desetinke brže od Russella na trećem mjestu. Ferrariji su prve krugove vozili na rabljenim mekim gumama. Temperatura staze je u odnosu na Q1 pala za četiri stupnja, te je i to moglo utjecati na velike razlike između vozača. Tri minute prije kraja su u zoni ispadanja bili Magnussen, Stroll, Hulkenberg, Bottas i Leclerc (bez vremena).

Krugovi na novom setu mekih guma su za Ferrari bili dovoljni za treće i četvrto mjesto, i kako je izgledalo dovoljno za prolaz u Q3. Norris i Verstappen su pogotovo bili sigurni u prolaz. Dva Haasa su potom ostvarila top 10 vremena, a potom je deset sekundi prije kraja Q2 u zidu završio Tsunoda i time izazvao crvenu zastavu i preuranjeni kraj Q2. Time su u zoni ispadanja ostali (i ispali) redom Tsunoda, Lawson, Alonso, Stroll i Bottas.

Q3: Smooth operator pomeo konkurenciju!

Na red je došao i završni obračun. Ishod je izgledao vrlo neizvjestan, te smo s nestrpljenjem pratili Q3. Zbog Tsunodinog izlijetanja zadnja runda kvalifikacija je počela nešto kasnije od planiranog, u 23:53 sati po našem vremenu.

U zadnju rundu Verstappen je ušao s jednim svježim setom mekih guma manje u odnosu na Norrisa, Ferrarije i Mercedese. Prvi su izašli vozači Haasa, potom Verstappen i svi ostali.

Sve je upućivalo na to da bi prvi brzi krugovi mogli biti ključni jer je temperatura staze nastavila padati kako je vrijeme odmicalo. Prvo je Verstappen pomeo Norrisa s pola sekunde bržim vremenom. Potom je Leclerc odvozio tri desetinke sporije vrijeme od Verstappena da bi onda Sainz bio brži od Maxa. Zatim smo dobili iznenađujuću poruku – Verstappenu je vrijeme obrisano zbog kršenja limita u trećem zavoju. Tako su prve dvije pozicije držali redom Sainz i Leclerc, a odlična vremena su postavili Mercedesi koji su bili treći i četvrti – Russell i Hamilton redom. Norris je bio čak osam desetinki sporiji od Sainzovog najboljeg vremena, i bio je peti iza oba Mercedesa.

Tri i pol minute prije kraja vozači su krenuli po drugi brzi krug i završni lov na najbolju startnu poziciju. Ferrariji su dodatno popravili svoja vremena, Verstappen se ugurao između njih, a potom se i Norris ugurao između Verstappena i Leclerca, i tako je najbolju startnu poziciju osvojio Carlos Sainz ispred Verstappena i Norrisa.

Objava Carlos Sainz na pole positionu u Meksiku! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić