Max Verstappen na nevjerojatan je način došao do 62 pobjede u karijeri i osme u 2024. godini. Nizozemac je startao 17. na gridu i došao do ključne pobjede u jurišu na četvrtu titulu svjetskog prvaka ispred vozača Alpinea, koji su bili iznenađenje vikenda.
Esteban Ocon završio je drugi, a Pierre Gasly treći. Alpine je u Brazilu osvojio najviše bodova (35) na gridu i više nego što je osvojio u ostalim utrkama ove sezone.
Ocjene s VN Sao Paola
- Ollie Bearman (5) – Neočekivano je odvezao treću utrku u sezoni. Zamijenio je bolesnog Magnussena, a sljedeće ga sezone svakako čeka puno radno vrijeme u američkom konstruktoru. Nakon dva solidna izdanja ove sezone, Bearman je tijekom kaotičnog vikenda u Brazilu pokazao naznake mladosti. Unatoč teškim okolnostima zadržao je bolid na stazi, ali i zaradio kaznu zbog neopreznog manevra.
- Nico Hulkenberg (3,5) – Zbog problema s motorom odustao je u sprintu, a iz utrke je diskvalificiran jer su mu redari pogurali bolid nakon sudara, što je protivno pravilima. Od njega se više očekuje u ovakvim utrkama.
- Valtteri Bottas (6) – Njegovo vrijeme u Formuli 1 bliži se, barem privremeno, kraju. Finac je u Brazilu nadmašio očekivanja u kvalifikacijskim sesijama, ali dobro poznati film gledao se u utrkama. Sauber jednostavno nema bolid za bodove, čak ni u kaotičnoj utrci kao ovoj.
- Zhou Guanyu (5) – Mučio se s lošim Sauberovim bolidom više nego Bottas, ali malo to znači kada je ionako u najsporijem bolidu na gridu.
- Yuki Tsunoda (7,5) – Jedna od njegovih najboljih utrka u sezoni i šest bodova nakon trećeg mjesta u kvalifikacijama. Pao je niz poredak nakon crvene zastave, ali je dobru utrku nakon sprinta za zaborav.
- Liam Lawson (7) – Završio deveti u sprintu i u utrci. Iako je imao grešaka u Brazilu, to je bio pozitivan vikend za Novozelanđanina. Spremio je dva boda u džep, ali i završio iza momčadskog kolege.
- Franco Colapinto (3) – Imao je dva sudara u utrci i jedan u kvalifikacijama. Odustao je u 31. krugu kada nije bila zelena zastava.
- Alexander Albon (x) – Nije startao utrku nakon sudara u kvalifikacijama. Bio je uvjeren kako je bio kvar na bolidu, ali Williams to nije potvrdio.
- Esteban Ocon (9) – Polako se oprašta s Alpineom, a u Brazilu je osvojio vjerojatno zadnje postolje u ekipi s kojom je puno prošao. Bio je to emotivni trenutak za Ocona, koji je završio četvrti u kvalifikacijama i vozio sjajnu utrku.
- Pierre Gasly (9) – Izvrstan vikend za Gaslyja, koji je uz treće mjesto u utrci odnio i dva boda iz sprinta. Zbog crvene zastave ispao je u Q2, a u utrci je jedino Verstappen imao impresivniji napredak. Suvišno je spomenuti kako mu je postolje upalo u naručje zbog crvene zastave, ali treba istaknuti kako je Gasly u nastavku utrke iza sebe 30 krugova držao Russella, vozača koji je vodio prvi dio utrke.
- Lance Stroll (2) – Zaslužio je negativnu ocjenu zbog bizarnog poteza. Izletio je sa staze tijekom formacijskog kruga i onda je, u pokušaju da si skrati put do staze, zapeo u šljunčanoj zamci…
- Fernando Alonso (4,5) – Aston Martin imao je katastrofalan vikend u Brazilu, ali puno bolji nije imao ni dvostruki svjetski prvak, koji je u utrci napravio netipično puno pogrešaka i završio čak 15 sekundi iza Bottasa u Sauberu, na pretposljednjem mjestu.
- Oscar Piastri (4,5) – Forma mu oscilira u posljednje vrijeme i to je u Brazilu bilo evidentno. Pokazao je sjajno izdanje u sprint sesijama, ali mu u kišnoj utrci nije briljirao. Završio je osmi nakon kazne zbog amaterskog poteza kojeg je mogao izbjeći.
- Lando Norris (4,5) – Njegove šanse za titulu ionako su bile tanke, ali Lando nakon Brazila, osim u nekim ludim računicama, može zaboraviti na prvenstvo vozača. I sam je priznao da mu ishod utrke na Interlagosu ništa ne znači za borbu s Maxom. Ipak, startao je s pole positiona i u utrci je nekoliko puta griješio. Možda je malo mentalno ispražnjen nakon ove sezone, ali McLaren ga treba na najvećoj razini u borbi za prvenstvo.
- Carlos Sainz (3,5) – Vikend karijere u Meksiku popratio je prilično slabim izdanjem u Brazilu. Sainz na Interlagosu nije izgledao kao isti vozač u Meksiku, dva se puta izvrtio tijekom utrke, ali je barem završio peti u sprintu. Iako vozi zadnje utrke za Ferrari, može otići u stilu tako da pomogne ekipi u osvajanju prve titule od 2008. Vozio je više od pola utrke i sprint sesije, tako da je dobio ocjenu.
- Charles Leclerc (7,5) – Malo vozača može reći kako su imali konzistentan i stabilan vikend na Interlagosu. Leclerc je jedan od njih. Monegažanin je u sprintu uzeo treće mjesto, a u utrci je završio peti, ispred oba McLarena, što je bitno s obzirom na Sainzovo odustajanje i borbu za prvenstvo konstruktora.
- Lewis Hamilton (4) – Najbolje krugove na Interlagosu odvezao je u Senninom MP4/5 McLaren bolidu. Za razliku od Russella, koji je vozio na drugačijim postavkama bolida, Hamilton je muku mučio u Brazilu, zemlji koja mu puno znači. Ispao u SQ2 i Q1, što je netipično i neočekivano od vozača s 104 pole positiona.
- George Russell (8) – Nije puno nedostajalo na Russell ponovi pobjedu na Interlagosu. Iskoristio je Norrisovu slabost s prve startne pozicije i uzeo vodstvo na startu, koje je puno duže nego što se očekivalo s obzirom na razliku u brzini bolida. Može žaliti što 30-ak krugova nije uspio prestići Gaslyja za postolje, ali je cijelog vikenda bio osjetno bolji od momčadskog kolege.
- Sergio Perez (3,5) – Solidan napredak u sprint utrci (s 13. na osmo mjesto) nije prenio u utrku, u kojoj nije osvojio ni bod. U Red Bullu se nadaju čudu i nekom njegovom postolju do kraja sezone. Meksikanac je posljednji put stajao na postolju u Kini…
- Max Verstappen (10) – Čekao je pobjedu još od VN Španjolske, a “sušu” je prekinuo u stilu. Jedna od najboljih vožnji Maxa, koji je pokazao zašto će uskoro osvojiti četvrtu titulu svjetskog prvaka. Crvena zastava definitivno mu je znatno olakšala put do pobjede, no impresivan je bio njegov napredak kroz poredak u prvih 10 do 15 krugova. Mnogi su griješili i teško pretjecali, ali ne i Max. Kirurškom je preciznošću prestigao druge vozače i “plovio” natopljenom stazom.
KOJI JE KRITERIJ OCJENJIVANJA?
Za kraj ćemo još jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda. Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često.
Napravili smo i jednu promjenu kod kriterija ocjenjivanja. Prošle su sezone desetke bile rezervirane samo za iznimne vožnje, one koje se viđaju možda jednom u sezoni. Međutim, naši su čitatelji u nekoliko navrata tijekom sezone istaknuli nelogičnosti takvog kriterija. Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke? Samo zato što ju čuvamo za trenutak koji možda ne dođe tako uskoro? Takav slijed razmišljanja nije bio konzistentan, stoga ćemo ove sezone puno češće dodjeljivati desetke nešto manje tražiti dlaku u jajetu.
Istaknimo još da u obzir uzimamo i kvalitetu bolida, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.
Objava Ocjene s VN Sao Paola: Verstappen u klasi za sebe na kišnom Interlagosu pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić