Lando Norris pobijedio je pred domaćom publikom na Velikoj nagradi Velike Britanije ispred momčadskog kolege Oscara Piastrija, a pobjedničko postolje zaokružio je Nico Hulkenberg u Sauberu. Nijemcu je to bilo prvo postolje u 239 utrka, zbog čega će se utrka u Silverstoneu dugo pamtiti.

Kao i nakon svake utrke, ocijenili smo nastupe svih vozača uz kratki komentar.

  • Nico Hülkenberg (10) – Nakon 239 utrka konačno je dočekao prvo postolje u karijeri! Nijemac ga je itekako zaslužio, sam je donosio odluke, čak je i odbio naredbu Saubera koji ga je zvao na gume za suho u prvom stintu. Hülkenberg je vjerovao svojem instinktu, profitirao sjajnom odlukom i skočio s 19 mjesta u bodove. Kasnije je “riješio” Strolla i održao sjajan tempo za veliko postolje koje zaslužuje naklon i desetku!.
  • Gabriel Bortoleto (x) – Odustao zbog greške u četvrtom krugu utrke nakon što se izvrtio na slick gumama po mokroj stazi.
  • Carlos Sainz (7) – Španjolac je pobijedio momčadskog kolegu u kvalifikacijama i bio na putu da isto učini i u utrci. Međutim, imao je incident s Leclercom u kojem je bio tek putnik, zbog čega je ostao bez bodova unatoč solidnom nastupu. Nada se boljoj sreći u drugoj polovici sezone,.
  • Alexander Albon (7) – Dugo je čekao priliku tijekom kaotične utrke, ali je u drugoj fazi ubrao plodove. Najprije je profitirao incidentom Leclerca i Sainza, a zatim je prestigao Alonsa za osmo mjesto.
  • Liam Lawson (x) – Odustao zbog sudara sa Tsunodom u prvom krugu utrke.
  • Isack Hadjar (x) – Izvrtio se po mokroj stazi i imao težak incident u 17. krugu.
  • Oliver Bearman (2) – Imao je najbolje kvalifikacije u F1 karijeri, ali to mu je palo u vodu zato što se zabio u zid prilikom ulaska u boks tijekom crvene zastave. Bearmanu se ovaj veliki propust dogodio čak drugi put u kratkoj F1 karijeri, a u Silverstoneu se zabio i u vlastitog momčadskog kolegu.
  • Esteban Ocon (6) – Francuz je u nekoliko navrata ispao kolateralna žrtva u Silverstoneu. Najprije je bio uključen u incident Tsunode i Lawsona, a imao je i sudar s momčadskim kolegom. Ocon nije puno mogao učiniti u te dvije situacije, a za rukom mu nisu ušle ni odluke s pitwalla. Uzevši sve to u obzir, pokazao je sasvim solidno izdanje.
  • Franco Colapinto (1) – Imao je sudar u kvalifikacijama, u utrku je trebao krenuti iz boksa, ali ponovio mu se incident iz Španjolske; Navodno je ‘spalio’ kvačilo i nije mogao pokrenuti bolid. Nevjerojatan kiks, a još je nevjerojatnije što mu se takav propust ponovio.
  • Pierre Gasly (9) – Mnogi su njegov Alpine očekivali vidjeti među imenima koji su ispali u Q1. Međutim, Francuz se nekako “provukao” u drugu rundu, pa je uz Norrisov slipstream izveo čudo i osigurao Q3. A u zahtjevnoj utrci Gasly je povisio svoju razinu, znajući kako je dočekao priliku za nove bodove. Imao je impresivan tempo i tijekom utrke iza sebe zadržao bolide koji su brži od njegovog, a u zadnjem je krugu prestigao Strolla za šesto mjesto. Najbolji vikend sezone za Gaslyja i Alpine.
  • Lance Stroll (6) – Rekorder po ispadanjima u Q1 opravdao je svoju reputaciju i kvalificirao se tek na 17. mjesto. Međutim, Kanađanin je ponovno pokazao pedigre za vožnju po zahtjevnim uvjetima, uz pomoć dobre strategije izborio je treće mjesto koje je držao prvu polovicu utrke. Ipak, u drugoj polovici nije imao brzinu nalik Hulkenbergu, Hamiltonu, Verstappenu i Gaslyju, koji su ga obišli. Iako vjerojatno žali za propuštenom prilikom, može biti zadovoljan prvim bodovima od druge utrke sezone u Kini.
  • Fernando Alonso (7) – Španjolac je komentirao kako bi bio u borbi za postolje, ali je njegova ekipa donijela “svaku pogrešnu odluku koju je mogla donijeti” zbog kojih je izgubio više od 40 sekundi u utrci. Srećom, za usporedbu imamo njegovog momčadskog kolegu, koji je na početku ostao na stazi na intermediate gumama i dugo bio u poziciji za postolje. Na žalost Astona, Alonso je bio taj s potrebnom brzinom za postolje, ali je morao izgraditi svoj put natrag do bodova. ‘Plus’ mu je što je unatoč strategiji zbog koje je bio na zadnjoj nozi završio utrku blizu momčadskog kolege, a ‘minus’ mu je što je na kraju izgubio osmo mjesto od Albona.
  • Kimi Antonelli (x) – Odustao u 23. krugu zbog posljedica sudara s Hadjarom kojeg nije skrivio.
  • George Russell (4) – Imao je jako dobre kvalifikacije, ali u utrci nije donosio prave odluke. Žurio je s tranzicijom na slick gume, što ga je koštalo, a kao sol na ranu, istu je pogrešku ponovio i kasnije u utrci. Russell ne griješi često prilikom takvih odluka, ali na domaćoj utrci odluke su otišle protiv njega. Lako je biti general poslije bitke, ali bod je nedovoljan za standarde koje je Russell postavio u ovoj sezoni.
  • Yuki Tsunoda (3) – Pokazao je nešto bolju formu u kvalifikacijama. Čak je mogao izboriti i Q3, ali ga je problem na Hondinom motoru usporio u tom pohodu. Ipak, nije to bilo ni blizu standardu njegovog momčadskog kolege koji je isti bolid stavio na pole position. U utrci u kojoj je nemoguće bilo moguće, Tsunoda se nije mogao istaknuti. Štoviše, dobio je još jednu u nizu mnogih kazni (zbog sudara s Bearmanom) i nije briljirao u čuvanju guma od degradacije.
  • Max Verstappen (5) – Nakon velikih problema na slobodnim treninzima u petak, kada se žalio na bolid koji je “nemoguć za voziti”, Verstappen je odvezao sjajan krug i uzeo pole position. Ipak, platio je cijenu za to, s obzirom da je svoj bolid podesio za ravnice i brze zavoje, dok je u sporijim zavojima bio među najsporijim na gridu. To se pokazalo ključnim u utrci, tijekom koje nije imao kontrole i gripa za borbu s McLarenima. Napravio je i dvije atipične pogreške za svoje standarde, izletio je široko sa staze i omogućio prolaz Norrisu, a tijekom restarta utrke neobjašnjivo se izvrtio na stazi i time ispao iz konkurencije za postolje.
  • Charles Leclerc (3) – Jedan od rijetkih vikenda u kojem Monegažanin nije uspio biti u kontroli. Velika greška u kvalifikacijama koštala ga je top 4 plasmana, a u utrci je radio pogrešku za pogreškom i kada bi napravio korak prema naprijed, otišao bi dva unazad. Vikend za zaborav, a utjeha mu može biti što je uspio stići do cilja.
  • Lewis Hamilton (7,5) – Deveterostruki pobjednik na Silverstoneu otvorio je vikend najbržim vremenom na prvom slobodnom treningu, zbog čega su mnogi očekivali kako će biti u konkurenciji za pobjedu ili, u najmanju ruku, za postolje. Međutim, pogriješio je u Q3 i “uprskao” krug koji ga je mogao smjestiti u prvi startni red. U utrci je, kao i mnogi, muku mučio u teškim uvjetima, a bio je posebno frustriran i balansom Ferrarija. Ipak, sedmerostruki prvak je unatoč tim problemima bio daleko mirniji i staloženiji Ferrari, osvojio je momčadi dobre bodove dok je Leclerc bio daleko od njih, a “minus” mu ostaje izlijetanje prilikom out-lapa na kraju utrke čime je uprskao priliku da prestigne Hulkenberga i osvoji prvo postolje u Ferrariju. Ali, u svakom slučaju, korak u pravom smjeru za Hamiltona.
  • Oscar Piastri (7) – Bio je na putu do osme pobjede u karijeri, ali ona je otišla u ruke njegovog momčadskog kolege. Piastri je na startu prestigao Verstappena i demonstrirao sjajnu brzinu u promjenjivim uvjetima. Štoviše, stekao je i prednost od desetak sekundi do SC-a tijekom kojeg je napravio ‘kobnu’ pogrešku; naglo je zakočio s 218 km/sat na 52 km/sat (prema izvještaju FIA-je) zbog čega je zaradio kaznu od deset sekundi. Zasebna je tema je li ta kazna bila previše stroga, ali činjenica je kako je Piastri sam za nju odgovoran i kako mu taj potez nije trebao, pogotovo jer je jednom bio predmet istrage zbog sličnog poteza.
  • Lando Norris (7) – Prvi je put u karijeri ostvario uzastopne pobjede i smanjio je zaostatak za Piastrijem u prvenstvu na samo osam bodova. Prije samo dvije utrke u Kanadi stvari nisu dobro izgledale za Landa, ali uhvatio je zamah i odvezao korektnu i čistu utrku pred domaćom publikom. Ipak, moram istaknuti kako je tijekom vikenda bio pola koraka iza Piastrija, ali je na kraju bio taj koji nije pogriješio, zbog čega je proslavio osmu pobjedu u F1 karijeri.

Objava Ocjene s VN Velike Britanije: Nevjerojatni Hulkenberg! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić