Pobjednik utrke za VN Mađarske na obnovljenom Hungaroringu je bio Lando Norris u McLarenu. Drugo mjesto je zauzeo njegov momčadski kolega Oscar Piastri, a treći je završio George Russell u Mercedesu..
Kompletan poredak uskoro…
Tijek utrke:
Utrka u Mađarskoj je krenula u 15 sati te je Leclerc predvodio sve vozače u formacijski krug, a najveća promjena u odnosu na jučerašnje kvalifikacije je bila ta da je Tsunoda startao iz bokseva jer su u Red Bullu promijenili praktički sve komponente pogonske jedinice te su izašli iz dopuštenih parametara pa je start iz bokseva bila jedina opcija.
LIGHTS OUT IN HUNGARY!!!
Leclerc leads in Turn 1 followed by Piastri but Norris has dropped back to fifth #F1 #HungarianGP pic.twitter.com/DdsDj3P0AF
— Formula 1 (@F1) August 3, 2025
Prvih 11 vozača je krenulo utrku na medium komponenti guma kao što je bilo očekivano, a prvi na tvrdim gumama je bio Hamilton na 12. mjestu koji je startao na setu hard guma koje bi trebale trajati najduže. Start je protekao mirno bez većih incidenata, a Leclerc je uspješno zadržao vodstvo ispred Piastrija. Norris je pokušao napasti Piastrija, ali je zbog toga izašao van idealne putanje te je izgubio mjesto od Russella i od Alonsa.
Ipak, nakon samo dva kruga je uspio vratiti 4. poziciju jer je na pravcu uz DRS uspio prestići Alonsa, a to je značilo da će krenuti u ‘lov’ na Russella i vodeću dvojicu. Leclerc je u međuvremenu uspio pobjeći iz DRS-a Piastriju te je imao prednost od oko 2 sekunde. Najveća borba je bila oko pete pozicije između Alonsa, Bortoleta i Verstappena koji je krenuo u napad nakon što je na startu izgubio jednu poziciju.
Bortoleto is being investigated for “moving before signal”
Gabi’s currently P6 after seven laps #F1 #HungarianGP pic.twitter.com/oBf4Ne5JlQ
— Formula 1 (@F1) August 3, 2025
Prvi je kroz bokseve u šestom krugu prošao Hulkenberg koji se vratio na medium gumama. Upravo je on bio pod istragom sudaca zbog pomicanja prije signala na startnom gridu, a nakon nekoliko krugova iz direkcije utrke je došla obavijest kako je Hulkenberg kažnjen s pet sekundi zbog preranog pomicanja iz startne kućice.
Norris se u međuvremenu zalijepio za Russella, ali unatoč DRS-u nije uspijevao proći kraj Mercedesa koji je malo po malo gubio korak za vodećom dvojicom. Nakon nekoliko krugova Norris je izašao iz DRS-a, a to se isto dogodilo i cijeloj koloni vozača iza njih te su svi bili unutar dvije sekunde od vozača ispred sebe, ali bez ikakvih naznaka o mogućem pretjecanju na stazi koja je poznata po teškim uvjetima za prestizanje vozača ispred sebe.
LAP 16/70
Russell isn’t gonna give up third without a fight
No way through for Norris yet
#F1 #HungarianGP pic.twitter.com/54DYzmnB0T
— Formula 1 (@F1) August 3, 2025
Franco Colapinto je bio prvi iz te kolone koji je otišao u bokseve u 14. krugu, a vratio se na posljednju poziciju iza Hulkenberga, a dva kruga iza njega su u bokseve otišli i Ocon i Albon. Sainz ih je sljedio krug kasnije te je bilo očito do u bokseve idu vozači koji će odraditi barem dva prolaska kroz bokseve. U 17. krugu iz McLarena je došla obavijest prema Piastriju kako može napasti i iskoristiti sav potencijal bolida, ali u prvom trenutku je taj zaostatak ostajao na oko 2.5 sekunde.
U 18. krugu u bokseve je otišao Verstappen te se vratio iza Hulkenberga, a krug kasnije je Piastri otišao u bokseve te je stavio pod pritisak Leclerca. Odmah u krugu nakon očekivano je u bokseve otišao Leclerc te je uspio izaći van ispred Piastrija, ali iza Alonsa i Norrisa koji bi mogli predstavljati problem jer nisu bili u boksevima. Ipak, odmah na prvom prolasku na pravcu Leclerc je uspio proći kraj Alonsa. U sljedećem krugu je isto napravio i Piastri, a zaostatak je bio malo manji od dvije sekunde.
Jedini od vodećih koji je ostao na stazi je bio Norris koji je i dalje bio na medium komponenti guma s prednosti od 11 sekundi u odnosu na Leclerca. Verstappen je također bio u boksevima u međuvremenu te se vratio u priličnu gužvu, a Alonso i Bortoleto s kojima se borio prije nisu otišli u bokseve te su ciljali na jedan prolazak kroz bokseve, dok je Verstappen, zajedno s Norrisom, Russellom i Leclercom, vjerojatno ciljao na dva prolaska kroz bokseve.
U 29. krugu je Verstappen skoro zakačio Lewisa Hamiltona u srednjem sektoru staze, ali je Lewis izbjegao kontakt tako što je otišao široko, a Verstappen je prošao kraj njega te su suci istraživali kratko taj incident. Na kraju 31. kruga u bokseve je napokon otišao i Lando Norris te se vratio iza Russella na četvrtu poziciju, ali je bilo za očekivati kako će Lando ići do kraja utrke na ovom setu guma.
U 37. krugu u bokseve je po prvi puta otišao i Stroll koji je bio isto na strategiji od jednog prolaska kroz bokseve, a bilo je za očekivati kako će ga ubrzo slijediti i Alonso, Bortoleto i Lawson koji također nisu bili u boksevima. Alonso je u bokseve otišao u 40. krugu te se vratio ispred Hamiltona na osmo mjesto, a odmah u krugu iza toga u bokseve je po drugi puta otišao Leclerc koji se vratio iza Norrisa sa zaostatkom od sedam sekundi.
U 43. krugu u bokseve je otišao i Hamilton po prvi puta, a vratio se tek na 16. poziciju. U 46. krugu u bokseve je otišao i Piastri po drugi puta te se vratio na treće mjesto iza Norrisa i Leclerca. Norris je u tim trenutcima izgledao prilično dobro te je Leclerc izgledao kako neće moći sustići Norrisa do kraja utrke, a iza je dolazio i Piastri koji je na svježijim gumama pokazivao odličan tempo, ali je trebao proći kraj Leclerca i Norrisa kako bi pobijedio.
U 50. krugu se Piastri zalijepio za Leclerca koji je bio u puno prometa te je na glavnom DRS pravcu prošao kraj Ferrarija te preuzeo drugu poziciju. Time je Piastri krenuo u napad na Norrisa koji je bio udaljen malo više od osam sekundi. Leclerc je odmah nakon izgubljene pozicije krenuo drastično gubiti priključak za Piastrijem koji je doslovno ‘letio’ stazom, a Russell u Mercedesu iza njega je bio na svega četiri sekunde te se približavao svakim krugom.
Leclerc se preko radija obrušio na svoju momčad oko nekih postavki bolida, ali nije ušao u detalje pa možemo samo špekulirati što je uzrok ovom drastičnom padu performansi Ferrarija u zadnjem stadiju utrke. Norris je radio brze krugove, ali je Piastri iza njega bio prosječno brži preko pola sekunde svaki krug te je sa 13. krugova do kraja zaostatak bio manji od pet sekundi. Leclerc i Russell su u međuvremenu došli do jednog vlakića bolida koji zaostaju za puni krug te su se prilično mučili pronaći način za proći kraj njih.
Bolje je to iskoristio Russell koji se zalijepio za Leclerca te je u 61. krugu čak i pokušao proći na kočenju u prvi zavoj, ali je bio pola bolida previše iza te nije uspio. Ipak, u krugu iza toga je Russell bio malo bliže te je uz manje probleme uspio proći Leclerca i preuzeo treću poziciju. Suci su odlučili i istražiti taj prolazak jer je Leclerc prekasno promijenio putanju na ulasku u prvi zavoj, a Piastri je do 65. kruga uspio doći unutar DRS zone.
U 66. krugu od 70 su oba McLarena prošla kraj Antonellija koji je bio posljednji u nizu vozača koje će prestići za puni krug te je krenula borba za pobjedu u Mađarskoj. Iza njih je situacija bila prilično čista te je Russell odmaknuo Leclercu na preko sedam sekundi, a jedina veća borba je bila ona za desetu poziciju i posljednji bod.
Piastri je krug prije kraja pokušao na ulasku u prvi zavoj napasti Norrisa, ali je Norris ipak bio malo predaleko te je uz blokiranje kotača uspio proći zavoj bez incidenta s momčadskim kolegom. Ipak, do kraja utrke nije bilo većih promjena te je Norris uspio zadržati Piastrija iza sebe i smanjiti zaostatak u poretku vozača.
Objava Lando Norris pobjednik VN Mađarske! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: fermen