Veliki jubilej obilježio je Fernando Alonso prošlog vikenda u Mexico Cityju. Bio je to njegov 400. Grand Prix u Formuli 1, no nažalost neće ga pamtiti po dobrom.

Velika nagrada Mexico Cityja bila je 1121. utrka u povijesti Svjetskog prvenstva Formule 1, a Fernando Alonso postao je prvi vozač koji je sudjelovao na čak 400 trkaćih vikenda u najelitnijem automobilističkom natjecanju. To znači da je Španjolac vozio na nevjerojatnih 35,68 posto utrka u povijesti prvenstva započetog još davne 1950. godine.

No, treba istaknuti da još nije došao do svog 400. starta u Formuli 1. U Meksiku je odradio svoj 397. start, dok će jubilarni 400. imati na Velikoj nagradi Katara, predzadnjoj utrci sezone. Ako se pitate gdje je nastala ta razlika od tri utrke, odgovor je: na Velikim nagradama Belgije 2001., SAD-a 2005. i Rusije 2017., na kojima je po službenoj evidenciji nastupio, ali nije startao samu utrku.

Po broju startova Alonsa na vječnoj listi prate Lewis Hamilton s 352, Kimi Raikkonen s 349, Rubens Barrichello s 323 i Michael Schumacher s 307. Od njih je jedino još Hamilton aktivan te bi se mogao u bližoj budućnosti približiti Alonsovim brojkama, pod uvjetom da Španjolac ranije ode u mirovinu. No identičan im je status, obojica su dogovorili nove ugovore za nadolazeće sezone – Alonso s Aston Martinom, a Hamilton s Ferrarijem.

Fernando Alonso, Aston Martin

Alonso je debitirao na VN Australije 2001. godine u bolidu Minardija. Branio je boje Renaulta, s kojim je osvojio dvije titule 2005. i 2006., a onda je njegov put išao ovako: McLaren, Renault, Ferrari, McLaren, Alpine, Aston Martin. Iz F1 je izbivao 2019. i 2020., a tijekom te stanke vozio je 24 sata Le Mansa, Svjetsko endurance prvenstvo, Dakar Rally i Indy 500. Nedavno je komentirao što njemu znači tih 400 nastupa u Formuli 1, a priznao je da u jednoj fazi svoje karijere nije niti pomišljao na to da će trajati tako dugo na najvećoj sceni.

“Dosegnuti 400 je veliki broj i on pokazuje moju strast prema sportu i prema F1. Znajući da u prošlosti nitko nije dosegnuo taj broj, demonstracija je to moje ljubavi prema utrkivanju, prema Formuli 1, koliko uživam u ovom životnom stilu i utrkivanju generalno. Možda u budućnosti netko uspije u tome, ali sigurno neće mnogi, možda to bude grupa od pet ili najviše deset vozača.”

“Mislim da onaj tip u 2001. nije previše razmišljao o budućnosti. Ostvarivao mu se san kad je vozio prvu utrku u F1. Nisam ja imao nekakvu jasno ucrtanu stazu moje karijere. Nisam uvijek točno znao koja je moja iduća utrka, za koju ću momčad iduće voziti. Improvizirao sam i svaki je vikend bio nova avantura.”

“Ono što mogu reći, kad sam osvojio prvenstvo 2006. i nakon toga se priključio McLarenu, imao sam trogodišnji ugovor za ’07, ’08 i ’09 te sam bio 99 posto siguran da će 2009. biti moja zadnja sezona u Formuli 1. Imao sam jasan plan u svojoj glavi. Kad sam potpisao taj ugovor, u mojoj se glavi tada činilo kako je to dugoročan ugovor, ali da je moj zadnji jer sam već ispunio san. Osvajanjem naslova već sam otišao dalje od najluđih snova, što sam više mogao napraviti ovdje?”

“Onaj 19-godišnji Fernando iz Minardija 2001. vjerojatno se ne bi čudio brojci od 400 Grand Prix utrka jer nije previše razmišljao o budućnosti, ali za Fernanda iz 2007. ovo bi sigurno bilo iznenađenje”, komentirao je španjolski vozač.

Momčad Aston Martina obilježila je Alonsov 400. Grand Prix

Što se pak nastupa u Meksiku tiče, pamtit će ga zaista samo po obilježavanju tog 400. GP-a u karijeri. Rezultatski gledano, bio je to vikend za zaborav. Aston Martin je trenutačno u vrlo lošoj formi pa Alonso i Stroll dva vikenda u nizu nisu bili niti blizu osvajanja bodova. Fernando je u SAD-u završio na 13. mjestu, dok je u Mexico Cityju njegova utrka trajala samo 15 krugova. U kvalifikacijama je također bio 13. i evidentno je nedostajalo brzine za ulazak u Top 10.

“Na početku je bilo OK i dobro sam startao. Bilo je dosta akcije ispred nas i to sam iskoristio. Očigledno su neke krhotine zaglavile u otvorima za hlađenje kočnica i temperature su strašno narasle. Pokušali smo na to utjecati mijenjajući balans kočnica i još nekim postupcima, no ipak to nismo mogli staviti pod kontrolu. Nažalost, morao sam parkirati bolid u garažu, nije bilo sreće za nas.”

“Kad god ne vidiš kockastu zastavu, uvijek je bolno, bez obzira na broj utrke koju voziš. S druge strane, ako smo već morali odustati, barem se to dogodilo u vikendu u kojem nismo bili posebno kompetitivni. Nije bilo izgledno da bismo osvojili bodove. Nadam se da ćemo imati više sreće, da ćemo biti bolji na idućoj utrci i ovdje iduće godine”, izjavio je Alonso.

U ukupnom poretku vozača Fernando se nalazi na devetom mjestu, a izgledno je da će tu i ostati jer ima veliki zaostatak za Perezom i veliku prednost pred Hülkenbergom. Što se konstruktorskog prvenstva tiče, Aston Martin je miran na petom mjestu, ali ne može biti zadovoljan sezonom u kojoj je skupio višestruko manje bodova nego tijekom 2023.

Objava Alonsovo razočaranje na 400. GP-u: Uvijek boli kad ne vidiš kockastu zastavu pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak