Ekipa Alpinea nakon 12 utrka ove sezone Formule 1 zauzima šesto mjesto u poretku konstruktora s 57 osvojenih bodova. To je, više-manje, u skladu sa standardima koje je francuski konstruktor postavio u posljednjim sezonama, ali također i ispod ambicija koje su postavili u vrhu Alpinea.

Tako je Alpine ostao tamo gdje smo ga naviknuli vidjeti, u rubnom krugu osvajača bodova, a u nekoliko utrka u sezoni će iznenaditi brzinom i osvojiti značajniji bodovni plijen. Taj ‘film’ gledamo i ove sezone. Esteban Ocon osvojio je treće mjesto na VN Monaka, ali takvu formu Alpine ne može ponoviti iz vikenda u vikend. Dapače, u čak četiri utrke ove sezone, francuski konstruktor nije osvojio ni bod.

2023. Alpine
Najbolja startna pozicija: 3. (Ocon, VN Monaka)
Broj plasmana u Top 10: 11
Broj plasmana na pobjedničko postolje: 1
Najbolji pojedinačni rezultat u utrci: 3. (Ocon, VN Monaka)
Najbolji momčadski rezultat u utrci: VN Monaka – 3. i 7. mjesto
Najbolji momčadski rezultat u sprint utrci: VN Belgije – 3. i 9. mjesto
Broj osvojenih bodova u prvenstvu: 57
Pozicija u poretku konstruktora: 6.

Alpine je ove sezone ‘okrenuo novi list’. Bajkoviti povratak Fernanda Alonsa završio je, kako je često bio slučaj u njegovoj legendarnoj karijeri, na prilično loš način. Španjolac se lani rapidno odlučio za prelazak u Aston Martin nakon što nije mogao pronaći zajednički jezik u pregovorima o novom ugovoru s Otmarom Szafnauerom i ostatkom uprave.

U redu, to nam nije problem – tada se mislilo u Alpineu. Zato što su ‘na klupi’ imali supertalentiranog Oscara Piastrija, F2 prvaka iz 2021. koji je bio ‘zavezan’ za njihov projekt, a lani je bio i rezervni te testni vozač Alpinea, gdje je marljivo skupljao iskustvo i učio u garaži konstruktora Formule 1. Grdo su se prevarili.

Dok je Alonso pregovarao s Aston Martinom, Piastri i njegov agent Mark Webber počeli su pregovarati s McLarenom, koji je htio prekinuti suradnju s Danielom Ricciardom. Piastri i Webber brzo su pronašli zajednički jezik s McLarenom, kojem nije bio problem ni raskinuti ugovor s Ricciardom i platiti mu ostatak ugovora kako bi u svoje redove doveli talentiranog Piastrija. Time su oformili i najmlađu vozačku postavu na gridu, Norris ima 23 godine, a Piastri 22.

U posebnom tekstu, koji će u narednim danima biti objavljen na našem portalu, posebno ćemo se dotaknuti loše posložene strukture Alpinea i kakvu budućnost ovaj francuski konstruktor ima u Formuli 1. Za sad ćemo fokus zadržati na sportskim rezultatima, koji su ‘toplo-hladni’.

Dobri vikendi za Alpine su dobri, ali loši vikendi – budu užasni. Već se u prvoj utrci vidio trend koji se nastavio kroz većinu sezone. Pierre Gasly ‘spasio je stvar’ nakon katastrofalnih kvalifikacija, u kojima je završio 20. s najsporijim vremenom Q1. Kod Ocona, ‘pila naopako’. Startao je s devetog mjesta, ali pogriješio je pri startu i već tada zaradio kaznu. Do kraja utrke nagomilao ih je još nekoliko, a na koncu i odustao.

Ipak, Alpine se u Saudijskoj Arabiji pokazao u puno boljem svijetlu. Osvojili su dvostruke bodove s osmim mjestom Ocona i devetim mjestom Gaslyja. Već iduća utrka u Australiji donijela je novo razočarenje za Alpine. Gasly i Ocon odustali su nakon međusobnog sudara pred kraj utrke, i to u utrci u kojoj su trebali uzeti dobar bodovni plijen.

“Očigledno je to bio jako kaotičan restart utrke. Iskreno, mogao sam se sudariti s bilo kojim bolidom. Dosta se vozača vraćalo na stazu, a Pierre je bio jedan od njih. Nisam ljut na njega, prišao mi je, ispričao se i rekao da je to mogao biti bilo tko,” tada je objasnio Ocon.

“Moje gume bile su zagrijane, nije bilo klizavo, ali problem je bilo nisko sunce, vidljivost nije bila najbolja. Pojedini vozači vozili su samoubilački, poput Nycka de Vriesa koji je bio s unutarnje strane. Ulog je bio veliki i svi su mogli dobro profitirati,” dodao je Francuz.

Azerbajdžan je bio još jedan vikend za zaborav za Gaslyja. I mehanički kvarovi i vlastite greške koštale su ga u Bakuu, pa je tako udario u zid u kvalifikacijama, zbog čega je utrku u nedjelju počeo iz boksa. Ocon je Azerbajdžan također napustio s nula bodova, a njegovu utrku obilježio je impresivni stint na hard gumama. Naime, stao je u boks tek u zadnjem krugu utrke, a skoro je naletio na fotografe u pit-laneu koji su čekali kraj utrke. Propust organizatora koji je, srećom, prošao bez tragedije.

Znatno stabilniji vikend Alpine je imao u Miamiju. Gasly se kvalificirao peti, a u utrci je izgubio pozicije od Lewisa Hamiltona i Charlesa Leclerca. Gasly je išao u boks na početku utrke, što ga je pred kraj ostavilo bez dovoljno gripa. S druge strane, Ocon je svoje zaustavljanje tada odradio krajem utrke i rutinski je osvojio deveto mjesto.

Alpine je u Monaku došao do rezultata sezone. Ocon je odradio senzacionalne kvalifikacije, a iskoristio je grid kaznu Charles Leclerca. Nije popustio pod pritiskom Ferrarija i Mercedesa u utrci, ali je zasluženo osvojio treće postolje u karijeri. Gasly je pridodao odličnom vikendu sa sedmim mjestom. Ocon je nastavio s dobrom formom i na sljedećoj utrci u Španjolskoj. S osmim mjestom upisao se među osvajače bodova u trećoj uzastopnoj utrci, a taj je niz nastavio i u Montrealu na VN Kanade.

S druge strane garaže, Gasly nikako nije mogao uhvatiti konzistentnost. U Španjolskoj je nekako osvojio bod, a u Kanadi je imao vikend pun problema. Zbog problema s bolidom nije završio prvi trening, a u kvalifikacijama ga je zadržao Carlos Sainz prilikom brzog kruga. U utrci je zaglavio u DRS vlaku i nije uspio doći do bodova. Ocon je u Austriji ponovno bio meta brojnih kazni sudačke komisije FIA-e, zaradio je čak 30 sekundi vremenske kazne, a ništa bolji nije bio ni Gasly, koji je također dobio kazne.

Esteban Ocon (FRA) Alpine F1 Team A523.

Utrka na Silverstoneu možda se pokaže ključnom za ostatak sezone. McLaren je imao fantastičan vikend i etablirao se na petom mjestu u poretku konstruktora, a po drugi put u sezoni odustala su oba vozača Alpinea. Oconov vikend završio je zbog kvara na hidraulici u 10. krugu, a Gasly je odustao nakon sudara sa Strollom. Ništa bolji vikend Alpine nije imao na Hungaroringu. I Gasly i Ocon odustali su nakon sudara u prvom zavoju utrke. U Belgiji je Gasly završio na odličnom trećem mjestu u utrci, a Ocon se vratio u osvajače bodova osmim mjestom u utrci.

Alpine 2023. Ocon vs Gasly
Međusobni omjer u kvalifikacijama: 6-6
Međusobni omjer u utrkama: 5-4
Osvojeni bodovi: 35 – 22

Jasni su ciljevi za Alpine u drugoj polovici sezone. Ostaje za vidjeti hoće li McLaren prenijeti fantastičnu formu i u drugu polovicu sezone. Ako odnos snaga ostane kako je, teško će se Alpine uključiti u borbu za peto mjesto u poretku konstruktora. McLaren trenutno ‘bježi’ za 46 bodova.

Svakako je u interesu Alpinea do kraja sezone biti redovito u osvajačima bodova i zaključiti sezonu konzistentnim nastupima. Bruno Famin od VN Nizozemske obnašat će dužnosti novog šefa momčadi, a Alpine će u zimu s novim vodstvom tražiti bolje rezultate.

Objava Alpine: Najveće bitke opet vodi unutar momčadi, a ne na stazi. Peto mjesto u konstruktorima već izgubljeno? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić