Prošlog tjedna od, od srijede do petka, pažnja ljubitelja Formule 1 bila je usmjerena na predsezonska testiranja koja su održana u Bahreinu. Bilo je tu nekih čudnih situacija, netipičnih za F1. Primjerice, prvog je dana testiranje bilo prekinuto jer je na stazi Bahrain International nestalo struje, a posljednjeg dana crvenu je zastavu izazvao autobus koji se nekim čudom stvorio na servisnom putu u neposrednoj blizini staze.

Osim toga, čudni su bili i vremenski uvjeti. Bahrein je smatran dobrom destinacijom za testiranja upravo zbog stabilnih vremenskih uvjeta u ovo doba godine, no ove je godine bilo i hladnoće i vjetra, čak i malo kiše, što je netipično za ovo pustinjsko područje.

Općenito, deset bolida naših F1 timova pokazalo je zavidnu razinu pouzdanosti, a vozači su demonstrirali da se tijekom zimske stanke nisu previše opustili, odnosno da su spremni za novu sezonu. Osim nekoliko pirueta na stazi, nije bilo nesreća ni izlijetanja, a niti crvenih zastava zbog pokvarenih bolida i slično.

Za neke ključne momente s ovogodišnjih testiranja možete si prelistati ovu objavu Formule 1 na Instagramu, a u nastavku vas čeka malo opširniji osvrt na nastup svih deset timova.

Tko je ostavio najlošiji dojam?

Sauber. Članovi nove vozačke postave momčadi iz Hinwila, iskusni Nico Hülkenberg i debitant Gabriel Bortoleto, doista nemaju previše razloga za optimizam nakon trodnevnog testiranja u Bahreinu.

Činjenicu da su po brzini u jednome krugu bili najlošiji od svih deset timova čak možemo staviti po strani jer ipak su to bila samo testiranja, ali prema analizama učinjenog u simulacijama utrka, Sauber je također djelovao dosta loše. Dojmovi analitičara koji su bili prisutni na stazi također sugeriraju da bolidom Saubera nije jednostavno upravljati i da očigledno ima jako uski radni okvir u kojem funkcionira donekle dobro.

Čini se da najlošija momčad iz prošlog prvenstva nije uspjela napraviti neki značajniji korak pa zeleno-crne bolida opet možemo očekivati pri dnu poretka. Valjda ova sezona neće biti baš tako loša, da bi Sauber na prve bodove opet čekao do pretposljednje utrke u kalendaru.

Gabriel Bortoleto, Kick Sauber C45 (Photo by Simon Galloway/LAT Images)

Mnogo testnih kilometara kao dobar temelj pred početak sezone

Najviše krugova tijekom trodnevnog testiranja odvozili su vozači Mercedesa, čak 458, no opširnije ćemo o Srebrnim strijelama nešto niže u ovom tekstu. Dvije su ekipe iz donjeg dijela prošlogodišnjeg poretka bile vrlo blizu po odrađenoj kilometraži: Haas s 457 i Racing Bulls s 454 kruga.

Haas je imao dosta drukčiji pristup testiranju od drugih ekipa. U prva dva dana bio je uvjerljivo najsporiji na stazi jer se u potpunosti fokusirao na dugačke stintove s jako puno goriva. Broj krugova sugerira da je pouzdanost bolida na željenoj razini. Određeni problem pojavio se u petak, zadnjeg dana testiranja, kad je Oliver Bearman ostao bez komada karoserije na pokrovu motora. Također u petak, Esteban Ocon napokon je malo pritisnuo bolid i postavio rezultat 1:30,782 kao najbrži krug svoje momčadi na testiranju.

Pojedinačno gledano, Ocon je vozač koji je najviše vozio. U svoje tri sesije skupio je 260 krugova, a na drugom je mjestu u tom poretku završio Isack Hadjar iz Racing Bullsa s 243 kruga.

Racing Bullsi djelovali su na stazi Bahrain International prilično dobro. Nisu imali nekih velikih problema, no pokušavali su se riješiti čestog podupravljanja njihovog bolida. Najbrži krug druge Red Bullove momčadi postavio je Yuki Tsunoda (1:30,497), koji je još jednom ostavio vrlo dobar dojam.

Zaključak: Haas i Racing Bulls ponovno su timovi za one interesantne bitke u središnjem dijelu poretka. Iskristalizirat će se njihovi krajnji dometi kad počne prvenstvo i mogu li eventualno konkurirati za peto ili šesto mjesto konstruktorskog poretka.

Isack Hadjar, Visa Cash App Racing Bulls VCARB 02 (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Timovi koji su evidentno napredovali

Ako postoje timovi za koje sa sigurnošću možemo reći da će ove godine biti bolji i konkurentniji nego prošle, onda su to Williams i Alpine.

Williams je prošle godine loše ušao u sezonu i na kraju nije mogao bolje od devetog mjesta među timovima. Ove godine slika bi trebala biti drukčija. Alex Albon i Carlos Sainz čine itekako respektabilnu vozačku postavu, a testiranja su pokazala da će im bolid FW47 biti od koristi.

Pustimo sad podatak da je Sainz odvozio generalno najbrži krug testiranja (1:29,348). Naravno da to ne znači da će se Williams odjednom boriti za postolja i pobjede. Međutim, podatak da je taj krug bio skoro devet desetinki sekunde brži od najboljeg Williamsovog rezultata u prošlogodišnjim kvalifikacijama na VN Bahreina, e to je već značajno i sugerira da bi ekipa iz Grovea mogla igrati puno važniju ulogu u središnjem dijelu poretka te puno češće osvajati bodove.

Inače, samo su dvije ekipe na testiranju ostvarile bolji rezultat u odnosu na kvalifikacije s VN Bahreina 2024. Pored Williamsa, druga momčad u toj priči je Alpine. Pierre Gasly postavio je vrijeme 1:30,040 i to je za sedam i pol desetinki brži krug od najboljeg rezultata francuske momčadi u prvim prošlosezonskim kvalifikacijama.

Alpine je već krajem prošle sezone prikazao značajan napredak te je s nekoliko dobrih utrka pobjegao sa začelja poretka i završio prvenstvo na šestom mjestu. Prema viđenom na testiranju, Pierre Gasly i Jack Doohan trebali bi ponovno imati bolid spreman za borbu u središnjem dijelu poretka i usput vrebati nekakvu priliku za senzaciju poput one na lanjskoj utrci u Sao Paulu.

Strollov projekt i dalje ide u krivom smjeru?

Kad je Aston Martin u pitanju, petoplasirana momčad iz prošle sezone, predsezonska testiranja ostavila su popriličnu količinu nepoznanica. No, vjerojatno ih je nešto manje nakon priznanja Fernanda Alonsa da forma njegove momčadi djeluje slično kao krajem 2024.

To nikako nije dobra vijest za Aston Martin, ako je situacija doista takva, budući da je Alonso u drugoj polovici sezone do bodova dolazio vrlo teško, a Lance Stroll nikako. Iako su zadržali to peto mjesto među konstruktorima, na utrkama su često gledali u leđa timovima poput Haasa, RB-a ili Alpinea.

Lance Stroll, Aston Martin F1 Team (Photo by Simon Galloway/LAT Images)

Zadnjeg dana testiranja Aston Martin je imao problem sa Strollom. Kanadski se vozač nije osjećao dobro pa je momčad morala mijenjati plan rada, a zbog tog i još nekih drugih problema, društvo iz Silverstonea ostalo je na predzadnjem mjestu po broju testnih krugova. Najbrži krug odvozio je Stroll – 1:30,229.

U svakom slučaju, momčad koja zadnjih godina strašno puno ulaže u ljudstvo i infrastrukturu, ničime nije pokazala neki konkretniji napredak. Odlična je za Aston Martin bila prva polovica 2023., a nakon toga kola su krenula nizbrdo i nikako da se zaustave. Bit će puno posla za Adriana Neweyja i društvo.

Velika četvorka ostaje velika četvorka ili imamo izraženog favorita?

McLaren, Ferrari, Red Bull i Mercedes oduševljavali su nas prošle godine svojim neizvjesnim borbama na vrhu poretka. Imali smo sedam različitih vozača koji su pobjeđivali na utrkama, imali smo bitku za konstruktorski naslov koja je riješena tek na zadnjoj utrci sezone i takav bi scenarij voljeli vidjeti svi ljubitelji Formule 1 i u 2025.

Ono što se čini vrlo izvjesnim nakon predsezonskih testiranja, spomenute četiri ekipe okupirat će prva četiri mjesta i u ovogodišnjem prvenstvu. No, postoji realna prijetnja toj neizvjesnosti na vrhu, a tu prijetnju predstavlja McLaren.

Oscar Piastri, McLaren MCL39 (Photo by Peter Fox/Getty Images)

Iako se Lando Norris i Oscar Piastri nisu previše isticali u pogledu brzine u jednom krugu, McLaren je na testiranjima ostavio jako dobar dojam, a to se prvenstveno odnosi na vremena koja su njegovi vozači bilježili dok su odrađivali simulacije utrka. Djelovalo je da su u tome značajno brži od konkurenata i čini se da bi na početku sezone mogli imati određenu prednost.

Vodstvo McLarena često je naglašavalo kako ne želi spavati na lovorikama nakon osvajanja konstruktorske titule. Puno se radilo na poboljšanju bolida i čini se da se taj rad isplatio. Isplivao je na površinu i jedan nedostatak, Norris je priznao, a radi se o stabilnosti stražnjeg dijela bolida. Također, McLaren je vjerojatno priželjkivao veći broj testnih krugova, s obzirom na to da je ostao u donjem dijelu poretka s 381 voženim krugom.

Mercedes se iskazao pouzdanošću i količinom odrađenih krugova. Predvodio je timove u tom pogledu s 458 krugova, a George Russell i Andrea Kimi Antonelli bili su prilično ujednačeni u svojim stintovima. Britanac je odvozio 232, a Talijan 226 krugova. Usput rečeno, Antonelli je bio najbrži u prvoj testnoj sesiji u srijedu ujutro, a Russell u posljednjoj u petak poslijepodne.

Bolid je djelovao dobro i stabilno, osim što se kod Mercedesovih vozača dosta često moglo vidjeti blokiranje prednjih kotača na kočenjima. Ostaje jedan veliki upitnik koliko su hladniji vremenski uvjeti pogodovali Mercedesu na ovom testiranju, budući da je lanjski bolid W15 itekako patio kad je bilo vruće.

Charles Leclerc, Scuderia Ferrari SF-25 (Photo Antonin Vincent / DPPI)

Generalno, prema viđenom na testiranju, čini se kao da su Mercedes i Ferrari prilično izjednačeni po performansama svojih bolida. Rezultati su im bili ‘tu negdje’ i kad su vozili pojedinačne brže krugove i kad su simulirali vožnju za vrijeme utrke. Prema informacijama koje su objavljivane sa staze u Bahreinu, moguće je da Ferrari ima nešto više brzine, a Mercedes nešto bolju upravljivost bolida.

Razliku među ta dva tima čini odrađena kilometraža. Ferrari posljednjeg dana nije uspio odraditi baš sve što je želio i ukupno je odradio 382 kruga, što je 76 krugova manje od Mercedesa i nije zanemarivo. U svojim brzim krugovima Charles Leclerc i Lewis Hamilton bili su vrlo ujednačeni, a završili su testiranje s drugim i trećim mjestom na ljestvici najbržih krugova, odmah iza bivšeg Ferrarijevca Carlosa Sainza, a ispred Georgea Russella i Maxa Verstappena.

Iako je branitelj naslova svjetskog prvaka u svom najbržem krugu bio blizu onima najboljima, njegov je Red Bull na ovim testiranjima imao dosta problema i vjerojatno će s većom količinom zabrinutosti krenuti na put prema Australiji.

Red Bull je završio testiranje s najmanje odrađenih krugova od svih timova. Sa samo 304 kruga, ‘Bikovi’ su odradili samo dvije trećine onoga što je napravio Mercedes, a uspoređivati se mogu jedino s Aston Martinom, što nije previše pohvalno. Pojedinačno gledano, i Liam Lawson i Max Verstappen završili su pri samom dnu ljestvice vozača s najviše krugova, a od njih je manje vozio jedino Stroll koji u petak nije bio u stanju odraditi kompletnu sesiju.

Zabrinjavajuće je što su drugog i trećeg dana testiranja Liam Lawson i Max Verstappen jedini imali manje od sto krugova po danu, a puno se vremena gubilo na podešavanje bolida. Isto tako, neobično je bilo vidjeti Verstappena kako u petak poslijepodne izlazi na stazu s fluorescentnom bojom na određenim dijelovima svog bolida, očito još uvijek tražeći neke odgovore. Pa još kad tehnički direktor momčadi kaže da testiranje nije prošlo glatko kako su očekivali, onda navijači Red Bulla ne mogu biti mirni.

Naravno, sve viđeno tijekom testiranja treba uzeti s rezervom. Moguće je da su u nekoj od ekipa uspjeli prikriti svoje realne mogućnosti, ali srećom ne trebamo dugo čekati na prvi trkaći vikend sezone, koji će definitivno razotkriti sve prednosti i slabosti ovogodišnjih F1 bolida.

Velika nagrada Australije na rasporedu je od 14. do 16. ožujka.

Objava Analiza testiranja u Bahreinu: Red Bullovi problemi i impresivan ‘race pace’ McLarena pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak