Zatvaramo polako poglavlja za ovu sezonu, a ostali su nam osvrti na donekle uzbudljivu sezonu novih bolida. VN Abu Dhabija bila je posljednja utrka sezone i kao takva je odlučivala za puno nerazriješenih pozicija iza vodećih mjesta, ali većih šokova nije bilo.

DOBITNICI

Ferrari – Tako to treba izgledati. Odvažna strategija, unaprijed dogovorena, podijeljena među vozačima. Kvalifikacije su teško mogle biti bolje, eventualno je Leclerc mogao biti brži od Pereza, ali je to bio kada je bilo najbitnije – u utrci. Pažljivo masiranje guma omogućilo je Leclercu utrku s jednim zaustavljanjem u boks, a iz momčadi su preko radija bacili udicu na koju su se u Red Bullu upecali i pozvali Pereza u boks. I bolid je očito bio odlično postavljen, inače poznat po velikom trošenju guma, i Charles je to bez velike drame odradio do kraja. Sainz je odradio utrku prema očekivanju, ali trebao se ipak malo manje mučiti s Hamiltonom. Na kraju, Leclerc osigurao to utješno drugo mjesto u poretku vozača, kao i momčad u poretku konstruktora.

Lando Norris – Najbolji od ostatka poretka, barem mu to bolid dozvoljava, osobno smatram da je bolji od Russella, ponovo je odradio maksimum u utrci. Upravo radi toga je uglavnom nevidljiv tijekom utrke, a za neki jači rezultat ga jednostavno nemamo osnove pitati. Sam nije uspio postaviti McLaren na mjesto najboljih od ostatka poretka, ali zato sebe zasluženo i nadmoćno jest.

Lando Norris, McLaren MCL36, izvor: McLaren Media Center

Alex Albon – Rijetko ga spominjemo, ali u Abu Dhabiju je iza sebe ostavio četvoricu s generalno moćnijim bolidima od njegovog Williamsa. Na početku utrke probio se za čak 4 mjesta nakon nešto lošijih kvalifikacija.

Sebastian Vettel – Kao posveta. Posljednju utrku Seb je odradio na višoj razini forme koju je pokazao prema kraju ove sezone. Kvalifikacije su solidno odrađene za “čudni” Aston Martin, a ni momčadski kolega ga nije uspio pratiti. Strategija s jednim ulaskom u boks očito nije bila najbrža, šteta što nije to “popravio” kao nekad u ferrarijevskim danima.

GUBITNICI

Sergio Perez – I nakon Brazila, evo Pereza opet u ovoj rubrici. Trebao se u neku ruku ravnati s momčadskim kolegom, a ne Leclercom za tempo u utrci. Max je pokazao što RB18 može, ali Checo tako jednostavno ‘nemre’. Ok, nije sad Ferrari toliko nadmudrio Red Bull u strategiji s Perezom jer Checove gume ne bi izdržale do kraja utrke tako da je još jedan ulazak u boks bio praktički neizbježan. Imao je nadmoćniji bolid i relativno lagan prolaz do borbe za drugo mjesto, ali tu se dokazalo da jednostavno nije klasa Verstappen-Leclerc. Jadno je zvučala i njegova poruka momčadi da ga Max usporava pa da ga Max kao pusti naprijed i brani od Ferrarija, pošto su iz momčadi nakon fijaska u Brazilu obećali da će Verstappen učiniti sve što je moguće da pomogne Perezu. Na kraju, ni Maxovo propuštanje u Brazilu mu ne bi pomoglo u osvajanju drugog mjesta u poretku vozača.

Sergio Perez, izvor: Red Bull Content Pool

Mercedes – Obećavajuće su izgledali treninzi, ali kvalifikacije i u još većoj mjeri utrka bili su hladan tuš i povratak triježnjenju od loše sezone. George Russell bi klasično već što duže htio biti na određenom setu guma, a na kraju to radi Hamilton koji pak ne želi dugo ostati na određenom setu guma. Hamilton je Sainzu morao vratiti mjesto zbog ilegalnog stjecanja prednosti, a Russell radi grešku pri izlasku iz bokseva i za to dobiva kaznu. Tu se onda još pojavilo i zaista rijetko odustajanje Hamiltona zbog mehaničkog kvara. Na kraju je to bilo prilično daleko od donekle potencijalnog drugog mjesta u poretku konstruktora. Spaliti ovogodišnji bolid što prije!

Pierre Gasly – I zadnju utrku sezone odradio je u prilično neurednom stilu tipičnom nakon njegovog potpisivanja za Alpine. Nije da to direktno ima nekakve veze, ali prema kraju sezone Francuz je dosta podbacio. Cijeli vikend nije mogao pratiti momčadskog kolegu, a start na mekoj komponenti guma je bio promašaj. Na kraju je u posljednjoj utrci za Red Bull obitelj zasmetao Perezu u lovu na Leclerca.

Mick Schumacher – Vjerojatno najtužniji vozač na gridu, napravio je i upravo takav potez nad Latifijem i zasluženo dobio kaznu od 5 sekundi. Htio je Mick vjerojatno dokazati da mu nije potrebna zamjena, ali nakon kvalifikacija u kojima je bio čak i bolji od momčadskog kolege, proboj to bodova je ipak bio nedostižan. Doduše, sudeći i prema tempu Magnussena, Haas je bio najsporiji bolid na utrci.

Objava Dobitnici i gubitnici VN Abu Dhabija pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic