U pitoresktnom Limskom kanalu startalo 144 vozačice i vozača, očekivani petoboj za vrh ljestvice na žalost bez vožnje Top 5.
Piše: Miroslav Krpan
LIMSKI KANAL – Talijanski automobilist Franco Giacomazzi maestralno je odradio dvije bodovne vožnje, poslije kojih je ukupnom pobjedom četvrtog ovogodišnjeg natjecanja preuzeo i vodeću poziciju međunarodnog HAKS Kupa Formule Driver.
„14.Nagrada Kanfanara 2022.“, u organizaciji Autokluba „Poreč Motorsport“, suorganizaciji AKORK „Skok racing 1993“ i pod pokroviteljstvom Općine Kanfanar, na stazi ponad Limskog kanala, dugoj 3.500 metara, okupila je 144 vozačice i vozača iz četiri zemlje, od kojih je 66 bilo u konkurenciji HAKS Kupa, dok su preostali bili sudionici za zasebnu Nagradu organizatora – Prvenstvo Istarske rivijere. U svečanosti otvaranja, uz domaćine, prigodne želje za uspjehom sudionicima i užitak gledateljima, u ime HAKS-a uputio je Alen Prodan, sportski direktor za formulu driver i nositelj FD Kupa.
Uoči natjecanja najavljivan je petoboj najbolje plasiranih na tri do tada održana natjecanja, da bi upravo među njima na limskoj stazi, uz idealne vremenske uvjete, tražili i one najbolje. Već s treningom aktualni prvak Kupa iz 2021.godine Talijan Franco Giacomazzi, u Lancia Delta Evo Proto, najavio je pohod na sam vrh. Prvu je bodovnu vožnju odvezao najboljim vremenom dana 1:56,015 minuta, uz prosjek 108,606 km/sat, što je bilo 1,370 sekundi brže od najvećeg mu konkurenta, sunarodnjaka Marca Tessarija u malenom i „paprenom“ Fiatu 500 Suzuki Proto. Prvu je vožnju trećim vremenom okončao Austrijanac Dragan Gajić (Opel Corsa HVR) uz zaostatak 1,735 sekundi za najbržim. Iza njih trojice slijedili su domaći aduti, prvo Rovinjanin Marino Poropat (AK Buzet Autosport) u Renaultu Clio, a tek neznatno slabiji Zagrepčanin Hrvoje Belinić (AK Pula-Rovinj) u Renaultu Clio Cup.
Druga vožnja zaključena je najboljim vremenom Talijana Tessarija 1:56,779 minuta, ali nedovoljno da u ukupnom poretku prestigne Giacomazzija koji je zaostao tek 257 tisućinki. Ponovo treći Gajić, ali na žalost i odustajanje Marina Poropata zbog tehničkog kvara i to već na prvom zavoju limske staze. Belinić je zadržao kontinuitet vrha ljestvice, a proboj među pet najboljih, ne samo druge vožnje, nego i ukupnog poretka, učinio je mladi istarski „lav“ Karlo Pelicar (AKOK Skok racing 1993) koji je Peugeotom 106 nadmašio iskusnije, ali ovog puta ne i brže konkurente.
Giacomazzi je slavio ukupnu pobjedu s 1,113 sekundi boljim vremenima od Tessarija, a ispred Gajića, Belinića i Pelicara. Njih su petorica bila „probrano“ društvo za „Top 5“ vožnju, za bonus bodove, koja je, na žalost, već u startu, tek po prolasku Pelicara, bliskim susretom s jednom od završnih šikana, izlijevanjem masne tekućine, te potrebom duljeg čišćenja, a već u predvečerje, na žalost drugi puta ove godine morala odgoditi izvedbu petorice najboljih u formuli driver. Svoj stav iskazali su i sami vozači, obzirom da uvjeti više nisu bili optimalni za pravi, šampionski natjecateljski ritam.
Tijekom cjelodnevnog natjecanja, što treninga, što dvije vožnje bilo je nekoliko porekida isključivo zbog tehničkih kvarova, čije su posljedice iziskivale dulja čišćenja staze, ali natjecanje je uspješno privrdeno kraju.
PELICAR OSIGURAO JUNIORSKI NASLOV
U juniorskoj konkurenciji 14 vozača Karlo Pelicar bio je neprikosnoven pobijedivši ispred Filipa Pavline (AK Zagorje) i Stefana Sinčića (AK Buzet Autosport), te tako, natjecanje prije kraja potvrdio status najboljeg juniora HAKS Kup formule driver. Među vozačicama favoritkinja Slovenka Sanja Paradiž morala je, zbog tehničkog kvara odustati, te je tako primat najbolje ostvarila nekad najuspješnija Talijanka Romina Bressan (AK Buzet Autosport) ispred Aleksandre Jurdane (AK RI autosport), dok je treća bila Erika Marija Kušić (AK Klek Ogulin). Paradiž i Bressan u posljednji dvoboj na Grobniku ulaze bodovno izjednačene. Ekipnu pobjedu slavili su vozači domaćina, ujedno najbrojnije ekipe AKORK Skok racing 1993, s tri boda prednosti ispred izjednačenih AK No Traction Pula i AK Buzet Autosport, čiji su vozači zadržali lidersku poziciju ovogodišnje sezone u konkurenciji 30-tak klubova.
U pojedinačnoj konkurenciji pobjednici po klasama bili su: serija do 1.400 ccm Ivan Višković (AK No Traction, Rover 114 Gti), preko 1.400 ccm Marin Petrić (AK Rijeka, Renault Clio), sport do 1.400 ccm Blaž Kušlan (Slovenija, Fiat 600 E1), sport do 1.600 ccm Karlo Pelicar (AKOK Skok racing 1993, Peugeot 106), sport do 2.000 ccm Dragan Gajić (Austrija, Opel Corsa HVR), sport preko 2.000 ccm Franco Giacomazzi (Italija, Lancia Delta Evo Proto), Super sport Marco Tessari (Italija, Fiat 500 Suzuki proto), klasa Renault Sport do 2.000 ccm Hrvoje Belinić (AK Pula-Rovinj, Renault Clio Cup).
Petrić, Pelicar, Gajić i Belinić pobjedama u Limskom kanalu osigurali su naslove najboljih u svojim klasama, dok će o ostalima, kao i ukupnom poretku, odluživati posljednji ogled sezone, jedini na kružnoj stazi Automotodroma Grobnik, 19. i 20.studenog na „SMX & Becker Formula Driver 2022.“ u organizaciji AK Buzet Autosport.
U zasebnoj konkurenciji Prvenstva Istarske rivijere pobjedom je slavio Talijan Cesare Bezzi (Citroen Saxo VTS) ispred Marina Milokanovića (Hrvatska, Ford Fiesta ST) i Fabrizia Fratotolina (Italija,Renault Clio). Ukupni poredak HAKS Kupa FD poslije 4 natjecanja: 1. Giacomazzi 55 bodova, 2. Gajić 53, 3. H. Belinić 49, 4. Tessari 48, 5. Poropat 35 bodova.
Rezultati FD HAKS Kup Nagrada Kanfanara – ukupno:
1. Giacomazzi 3:53,051 minuta
2. Tessari +1,113 sekunda
3. Gajić +3,552
4. H. Belinić +5,806
5. Pelicar +15,161
6. Sruk (AKK DS Racing Prelog, Renault Clio RS) +16,638
7. Čičko (AK Buzet Autosport, Fiat 500) +17,090
8. Sa. Jaketič (AK Vrbovsko racing, Opel Astra 2.0 Gsi) +17,880
9. D. Belinić (AK Pula-Rovinj, Renault 5 GTT 1.4T) +19,523
10. Se. Jaketič (AK Vrbovsko racing, Opel Astra 2.0 Gsi) +21,374 sekunde.
Objava Formula Driver u Limskom kanalu – Giacomazziju pobjeda i vodstvo pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: GP1_hr