Noćni show u Singapuru je iza nas. Kao uvertira u utrku nas je dočekala kiša koja je prestala padati uoči samog starta. Utrka je bila suha do kraja, i uz dovoljno zanimljivih trenutaka. Na kraju je do druge pobjede ove sezone došao George Russell u Mercedesu. Drugo mjesto je nakon duge borbe osvojio Max Verstappen u Red Bullu. Treće mjesto je zauzeo Lando Norris u McLarenu, a četvrto mjesto je zauzeo drugi McLarenovac Oscar Piastri. Ovim rezultatom McLaren je osigurao drugu uzastopnu titulu konstruktorskih prvaka.

Peto mjesto je zauzeo Kimi Antonelli u Mercedesu, a šesti je bio Charles Leclerc u Ferrariju. Na šestom mjestu je završio Lewis Hamilton u Ferrariju, ali je pod istragom zbog kršenja limita staze. U samoj završnici je ostao bez kočnica i uzastopno je kršio limite staze.

Vrlo blizu iza Hamiltona je završio Fernando Alonso u Aston Martinu na osmom mjestu. Među osvajače bodova još su se progurali odlični Oliver Bearman u Haasu i kao deseti Carlos Sainz u Williamsu nakon starta sa začelja.

Tijek utrke

Sve je bilo spremno za start spektakla pod reflektorima. Kako smo naveli, kiša je donijela malo disbalansa, ali je staza bila dovoljno suha za kockanje na gumama za suho. Novosti uoči starta su start Albona i Gaslyja iz boksa.

Svi vozači su odlučili startati na gumama za suho, iako je bilo dijelova staze koji su bili nešto vlažniji. Od vodećih je Verstappen odabrao meke gume, a ostali na vrhu srednje tvrde gume. Meke gume su još odabrali Hadjar, Alonso, Tsunoda, Stroll i Colapinto, ostali su odabrali srednje tvrde.

Russell je zadržao vodstvo. Verstappen je imao nešto slabiji start ali je zadržao drugo mjesto. Norris je imao odličan start te je prestigao Piastrija kroz prva tri zavoja, pri čemu je  oštetio prednje krilo ali nije bilo potrebe mijenjati ga. Leclerc je također imao odličan start i probio se na peto mjesto. Iza navedene petorke su krajem prvog kruga bili Antonelli, Hamiton, Hadjar, Alonso, Bearman.

Kako smo u ponovljenoj snimci vidjeli, Norris je kontaktom s Verstappenom oštetio prednje krilo. Piastri se žalio da je Lando bio preagresivan i da ga je izgurao, ali utrka se nastavila normalnim tempom.

Nakon deset krugova Russell je stvorio 4.5 sekundi prednosti ispred Verstappena. McLareni su i dalje bili iza Verstappena, a iza njih u tandemu su išli Leclerc, Antonelli i Hamilton. Do 13. kruga prednost Russella je narasla na 6.5 sekundi – meke gume kod Verstappena su počele gubiti prianjanje.

Ulaske u bokseve su otvorili Bortoleto i Tsunoda. Oba su prešla na tvrde gume, a Bortoletu su još promijenili prednje krilo. Na ulazak nekog od vodećih smo čekali do 20. kruga kad je Verstappen ušao u boks. Prešao je na tvrde gume i vratio se na sedmo mjesto, točno ispred Alonsa. Sljedeći je u 22. krugu bio Leclerc, isto je prešao na tvrde gume i vratio se na deseto mjesto, što je kroz par zavoja postalo deveto mjesto kad je prestigao Hulkenberga.

U 25. krugu Hamilton je sljedeći u boksu. Klasika, tvrde gume, i izašao je na deveto mjesto. Krug iza Russell je bio u boksu, kao i Antonelli. Russell se vratio na treće mjesto, a Antonelli na sedmo mjesto iza Leclerca. Nakon toga Norrisa je pitala ekipa je li voljan pustiti Piastrija da prije ode u boks da ne bi izgubio poziciju od Leclerca, a njegov odgovor je bio “Da,… ne bi”. Tako je u 26. krugu upravo Norris otišao u boks i vratio se iza Verstappena na četvrto mjesto. Krug nakon njega je Piastri otišao u boks, ali su imali problema jer zadnja lijeva guma nije lako skinuta s bolida. Ipak, uspio se vratiti ispred Leclerca na četvrto mjesto.

Nakon odlazaka u bokseve poredak je, taman na pola utrke, bio Russell, Verstappen, Norris, Piastri, Leclerc, Antonelli, Hamilton, Lawson, Stroll, Sainz.

U sljedećih nekoliko krugova Verstappen je počeo smanjivati zaostatak za Russellom, koji je do 35. kruga iznosio 2.8 sekundi, a brži od Russella su bili i McLareni. No, već u iduća tri kruga Russell je vratio prednost na četiri sekunde zbog Verstappenovog blokiranja prednjeg lijevog kotača početkom trećeg sektora. Time je pomogao Norrisu koji je prišao Maxu na 1.6 sekundi.

No, Verstappen je nakon toga uspio opet povećati prednost pred Norrisom i nešto smanjiti za Russellom ali ne značajno. Norris se požalio kako “prljavi zrak” počinje utjecati na njega. Žalio se i Verstappen na balans bolida, ali izgledalo je da što se više žalio bio je i brži.

Malu situaciju je u 45. krugu imao Hulkenberg, u sedmom zavoju se izvrtio i izletio u zonu izlijetanja. Srećom po njega nije udario u zid i vratio se na stazu. Vodeći su dotad sustigli vozače zaostale za krug što je Russell iskoristio da pobjegne pratiteljima, a Verstappena je zbog toga stigao Norris koji je došao na manje od sekunde iza Maxa. Maxu su dodatne probleme stvarali problemi s bolidom koje je vukao.

Nekako u sjeni, iza svih, Hamilton je iskoristio prednost od 50 sekundi ispred Lawsona na osmom mjestu te otišao preventivno u boks po meke gume. Ostao je sedmi. A u fokusu redatelja prijenosa je bio dvoboj Verstappena i Norrisa. Do 49. kruga su prošli grupu zaostalih za krug. 

U 54. krugu Antonelli je uspio prestići Leclerca za peto mjesto, što je prošlo u pozadini dvoboja Verstappena i Norrisa. Redatelj prijenosa se nije puno potrudio prikazati nam odmah taj trenutak pretjecanja Antonellija, tek dva kruga prije kraja smo mogli vidjeti ponovljenu snimku.

Hamilton je nakon prelaska na meke gume rapidno skidao zaostatak za Antonellijem i Leclercom. U 56. krugu Leclerc je propustio Hamiltona na šesto mjesto, i Hamiltona je tada 2.8 sekundi dijelilo od petog mjesta na kojem je bio Antonelli. Jedna pogreška u 59. krugu zbog problema s kočnicama ga je koštala napada na peto mjesto. Odmah nakon toga Hamilton je vratio šesto mjesto Leclercu. Na kraju je jedva zadržao sedmo mjesto ispred Alonsa.

Do kraja utrke se poredak nije mijenjao. Russell je odnio pobjedu ispred Verstappena i Norrisa, a McLaren je odnio konstruktorsku titulu.

Objava George Russell pobjednik u Singapuru; McLarenu konstruktorska titula! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić