Američka momčad prilično proceduralno odrađuje ovu sezonu Formule 1. Rano napuštanje razvoja prošlogodišnjeg bolida možda i donosi neke plodove, a tu je i visoko motivirani povratnik u Formulu 1 Nico Hülkenberg.

Haas se više ne treba oslanjati na vozače s vlastitim sponzorskim ugovorima, a ugovor o novom naslovnom sponzorstvu objavljenom u siječnju (MoneyGram) značio je da si momčad sada može “platiti iskustvo”.

Njihov VF-23 bolid koji se, iako brz, još mora posložiti za konstantniji tempo u utrkama, treba iskustvo upravo Kevina Magnussena i Hülkenberga kako bi se taj proces ubrzao.

Nazire se tu doduše i novi naslovni sponzor, a Gene Haas se još uvijek mora pravdati kako njegova kompanija nije povezana s ratom u Rusiji.

No, prije nastavka analize, pogledajmo tablicu rezultata ove momčadi nakon prvog dijela prvenstava:

2023. HAAS Ferrari
Najbolja startna pozicija: 4. (Magnussen, VN Miamija)
Broj plasmana u Top 10: 3
Broj plasmana na pobjedničko postolje: 0
Najbolji pojedinačni rezultat u utrci: 7. mjesto (Australija)
Najbolji momčadski rezultat u utrci: VN Australije – 7. mjesto
Najbolji momčadski rezultat u sprint utrci: VN Austrije – 6. i 14. mjesto
Broj osvojenih bodova u prvenstvu: 11
Pozicija u poretku konstruktora: 8.

Težak početak sezone popraćen tada još uvijek tračevima oko kompliciranog odnosa između šefa momčadi Guenthera Steinera i Micka Schumachera, zasjenio je, naravno u pozitivnom smislu, Nico Hülkenberg sa šestim mjestom u Australiji.

Bila je to kaotična utrka u kojoj se njemačkom vozaču smiješio i toliko očekivani podij, ali vraćanje poretka na prethodni krug s novom crvenom zastavom ipak ga je pomaknulo malo unatrag. Protestirali su iz Haasa na rezultat utrke, ali promjene nije bilo.

S jednim bodom Kevina Magnussena iz prethodne Saudijske Arabije, momčad je start sezone uz solidne rezultate Hülkenberga iz kvalifikacija smatrala pozitivnim, a Nico je sukladno tome i povećavao svoje apetite. Jasno je bilo svima da borba u sredini znači puno više turbulencija s obzirom na to da osvajanje i jednog boda može u većoj mjeri utjecati na poziciju u poretku konstruktora i vozača.

Nico Hülkenberg, Haas VF-23, VN Australije, photo by Glenn Dunbar / LAT Images

Prva utrka u “dalekoj Europi”, ona u Azerbajdžanu, odrađena je u klasičnim mukama momčadi iz sredine/začelja poretka. Hulk je startao iz bokseva, a Magnussen kao 16. Većih pomaka u glavnoj utrci nije bilo, a najbolji rezultat vikenda bilo je 11. mjesto KMaga u sprint utrci. Danac je smatrao kako je bilo tu brzine i za osmo mjesto koje donosi bod, ali bilo je tu ipak problema s runjenjem (grainingom) guma.

Nakon Bakua, Steiner je među prvima progovorio da nešto ipak nije u redu s nastojanjima da se olakšaju pretjecanja, tj. tehničkim pravilima koja bi to trebala omogućiti:

“Mislim da smo bili jedni od prvih koji su nešto oko toga rekli. Naši vozači su se dosta žalili govoreći da je situacija lošija nego prošle godine, a rečeno nam je da je to uglavnom bilo radi našeg bolida. Ali, sada svi pomalo priznaju da je pretjecanje zaista teže.”

Konkretnih odgovora tada, a ni još do sada nema, mada su stvari jasnije kada se malo detaljnije pogleda Red Bullov bolid.

No, vratimo se mi Haasovom kvalifikacijskom rezultatu sezone!

VN Miamija; Kevin Magnussen, Haas VF-23 (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

Koliko god se činilo da je bilo puno sreće u Miamiju za Magnussena, četvrto startno mjesto je itekako zasluženo. On se nije razbio u ključnom trenutku (Charles Leclerc jest) i nije upropastio posljednji pokušaj najbržeg kruga (Max Verstappen jest, startao 9.). Bio je Kevin i pod razmatranjem sudaca radi usporavanja Lewisa Hamiltona u Q1, ali prošlo je bez kazne. Očito su nove nadogradnje na podnici urodile plodom. Danac je na kraju uspio osvojiti jedan bod s 10. mjestom u utrci.

Monako nije baš vrijedan spomena. I kvalifikacije i utrka su odrađene na samom začelju poretka s odustajanjem i zaostatkom za vodećima više od jednog kruga. U Španjolskoj se opet došlo do solidnog sedmog startnog mjesta za Hülkenberga, ali izvršenje u utrci je opet bilo slabo.

Počeli su se tu s početkom ljeta dizati alarmi oko problema koje ima i Ferrari. Solidne kvalifikacije – loš tempo u utrci. Isto se desilo i u Kanadi, peto startno mjesto Magnussena pretočeno je u 15. u utrci. U sprint kvalifikacijama u Austriji Nico je bio odličan 4., ali je ipak uspio, pošto je i sama sprint utrka kratka, opstati na 6. mjestu.

To su nažalost bila i posljednja tri boda za momčad, te ususret ljetnoj pauzi, vozači Haasa nisu osvojili više niti jedan bod na sljedeće tri utrke: Velika Britanija, Mađarska, Belgija.

Haas Ferrari 2023. Hülkenberg vs Magnussen
Međusobni omjer u kvalifikacijama: 8 – 4
Međusobni omjer u utrkama: 6 – 6
Osvojeni bodovi: 9 – 2
Pozicija u prvenstvu: 14. – 18.

Hülkenberg je svakako opravdao povjerenje koje su mu dali u momčadi, tim više što je zamijenio mladu zvijezdu u usponu koja se svakako činila kao bolje ulaganje. No, Mick je sada u Mercedesu, a Nico je Haasu donio stabilnost i iskustvo. U kvalifikacijama je jednostavno brži od momčadskog kolege, ali omjer u utrkama je za sada izjednačen. Imao je Nico više pehova, ali je donio i više bodova.

Trenutno nema nikakve toksičnosti između njih dvojice, unatoč “suck my balls” momentu koji je obilježio njihov odnos prije nekoliko godina. Sredinom lipnja je Steiner izjavio kako momčad ne planira promijeniti vozačku postavu, kao ni dobavljača motora. Hülkenberg je navodno viđen u motorhomeu Red Bulla, ali to ne mora značiti da se oko nečeg pregovara.

“Želimo objaviti vozačku postavu što je prije moguće kako ne bismo morali čekati kao prošle godine. Što se tiče Ferrarija, mislim da kratkoročno do srednjoročno nema smisla mijenjati partnerstvo. Samo zato što imate lošiju godinu, to ne znači da odmah morate prijeći na nekog drugog.”

Guenther Steiner

Ovako iskusan vozački dvojac se itekako mora zadržati kako bi s inženjerima poradili na problemu s velikim trošenjem guma u utrci, što donosi do neželjenog pada tempa u utrci. U tome bi im trebao pomoći novi senzor postavljen na nosu bolida, predstavljen krajem lipnja.

Momčad je i razmatrala promjenu bočnih elemenata bolida, poput Mercedesovog pokušaja s Red Bullovim konceptom. Tehnički direktor Simone Resta je izjavio kako je arhitektura bolida solidna, te da s nadogradnjom ostalih elemenata mogu lakše od drugih momčadi raditi na pronalasku boljih performansi.

Nico Hülkenberg i Kevin Magnussen, photo by Mark Sutton / LAT Images

Ipak, frustracije se u momčadi lagano nakupljaju nakon tri uzastopna vikenda bez osvojenog boda. Napredak je prema riječima Kevina Magnussena prisutan, posebice u pogledu pretakanja solidnih kvalifikacija u dobro odrađenu utrku, ali momčad brine veći napredak drugih momčadi. Razloga za optimizam ipak ima:

“Radimo jako naporno. Cijela momčad vrijedno radi i mislim da još uvijek ima razloga biti optimističan za ostatak godine.”

Kevin Magnussen

Momčad se za sada treba fokusirati na osvajanje mini-prvenstva na začelju, a to je mrtva borba s preporođenim Williamsom koji ima isti broj bodova prije nastavka sezone (11)! Iako bi to bila utješna nagrada za ovu sezonu, barem bi psihološki pomogla momčadi u planiranju sljedeće sezone.

A upravo za sljedeću sezonu dolaze dobre vijesti s novčane strane, a to je navodno sponzorstvo Alfa Romea koji raskida suradnju sa Sauberom od sljedeće godine. Detalji bi trebali biti poznati odmah po nastavku sezone.

Objava Haas: Hoće li osvajanje mini prvenstva začelja išta značiti? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic