Američka momčad u Formuli 1 kreće u novu sezonu Svjetskog prvenstva s novom vozačkom postavom, ali i značajnim promjenama u upravljačkoj strukturi svojeg trkaćeg tima.
Prošla sezona Formule 1 bila je prva u kojoj je na čelu momčadi Haas bio Japanac Ayao Komatsu. On je početkom prošle godine preuzeo posao šefa momčadi od Guenthera Steinera, a ostvario je vrlo dobar rezultat, budući da je američka momčad zauzela sedmo mjesto u poretku konstruktora. Bez obzira na dobra ostvarenja u 2024., Haas ove zime prolazi kroz period značajnih promjena.
Vozači Nico Hülkenberg i Kevin Magnussen više nisu članovi Haasa. Nijemac je preselio u redove Saubera, a Danac napustio Formulu 1 i krenuo u potragu za nekim drugim vozačkim avanturama. Umjesto njih dvojice Haas je angažirao Estebana Ocona koji stiže iz Alpinea te rookie vozača Olivera Bearmana. Međutim, to nisu jedine promjene.
Novi vozači imat će i nove trkaće inženjere, budući da su na te funkcije promovirani Laura Mueller i Ronan O’Hare.
Mueller je članica Haasa već nekoliko godina i obnašala je različite inženjerske funkcije unutar momčadi, a sada postaje prva trkaća inženjerka u Formuli 1 i predstavljat će glavnu sponu između momčadi i Estebana Ocona.
“Ona je po karakteru prilično odlučna i osoba je koja vrlo marljivo radi. Radna etika joj je stvarno, stvarno dobra. Radit će kao Estebanova trkaća inženjerka. Pogledamo li to iz kuta osobnosti, Esteban je također prilično odlučan i mislim da se njihove osobnosti dosta dobro slažu. S te bismo strane trebali imati silu koja pokreće tim.”
“Ono u čemu je [Laura] stvarno dobra, kad ugleda problem ona toliko zapne i ne staje čim nađe prvo rješenje. Neki ljudi, kad nađu rješenje, zaustave se na tome. Njezina je radna etika takva da kad nađe prvo rješenje zapravo zna da tu ima još deset stvari, tako da ima nova pitanja koja traže odgovore. Njezina odlučnost me najviše impresiornira”, rekao je šef momčadi Ayao Komatsu.

Ronan O’Hare ranije je radio različite poslove u Williamsu, RB-u i Mercedesu, a neko vrijeme i za ekipu NIO u Formuli E. U novoj ulozi bit će trkaći inženjer Olivera Bearmana.
Osim trkaćih inženjera, Haas je pronašao glavnu osobu za strategiju na utrkama. Bit će to Carine Cridelich koja će se momčadi pridružiti 1. ožujka iz redova RB-a. Francesco Nenci počeo je raditi u Haasu ovog mjeseca, a preuzeo je ulogu koju je Komatsu držao do odlaska Guenthera Steinera, a to je uloga glavnog trkaćeg inženjera. Inače, Nenci u Formuli 1 ima iskustvo rada za Toyotu, Sauber i Marussiju.
Haas ima i novog sportskog direktora, a taj će posao raditi Mark Lowe. Ranije je Peter Crolla radio kao team manager, no on je nedavno napustio ekipu. Što se čelnika tehničkog odjela tiče, tu nema promjena. Andrea De Zordo, Tom Coupland i Jonathan Heal ostaju na funkcijama tehničkog direktora, glavnog dizajnera i njegovog zamjenika.
“Napravili smo promjene u timu koji radi na stazi. Ovo su ogromne promjene, ali ja sam osjećao da je to bilo jedno od najslabijih područja prošle godine. Što je naš bolid bio kompetitivniji, te su se slabosti jače vidjele. Propustili smo osvojiti preveliki broj bodova na račun tog rada uz stazu. Zbog toga smo stvarno trebali napraviti iskorak u tom području”, objasnio je Komatsu.
Osim kadrovskih promjena, potvrđeno je da će Haasov novi bolid svoju prvu vožnju imati 16. veljače u sklopu dana snimanja na stazi Silverstone. Za volanom će biti Ocon. Bearman će odraditi drugi dan snimanja, koji će momčad iskoristiti u Bahreinu, dva dana prije početka službenih predsezonskih testiranja. Novi vozači već su odradili testiranja sa starim bolidom na stazi Jerez, a momčad čini doista sve kako bi novo prvenstvo započela u dobroj formi.
Objava Haas prema novoj sezoni s velikim promjenama u inženjerskom timu pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak