Nakon Micka Schumachera i Maxa Verstappena, u Formulu 1 dolazi nam još jedan sin čiji otac je “žario i palio” u nedavnoj povijesti motorsporta. I dok Max baš i nije morao nositi neki teret očevog uspjeha (Jos, jel’), Jack Doohan baš poput Micka mora “braniti” reputaciju sina višestrukog (uzastopnog!) svjetskog prvaka.

Odmah povezana zanimljivost jest i da je Jackov otac Mick bio veliki prijatelj izvan staze s Michaelom Schumacherom pa ponekad zagolica mašta kako je Mick upravo dobio ime po peterostrukom svjetskom prvaku kraljevske klase u motociklizmu. Michael je Jacku pak poklonio i karting te vjerojatno dodatno zacementirao Jackove ambicije u motorsportu.

Jack Doohan i Michael Schumacher; izvor: Adelaide Grand Prix Facebook

Jackov otac Mick uzastopni je osvajač naslova svjetskog prvaka u klasi motocikala od 500 kubika od 1994. do 1998. godine. U deset godina karijere pobijedio je u 54 utrke te s Hondom ispisao mnoge stranice povijesti motorsporta. Njegova dominacija ostaje upamćena po klinički čistim vožnjama i nevjerojatno brzim oporavcima od ozljeda. Umirovio se 1999. godine.

Jack je rođen na današnji dan (20.1.) 2003. godine u naravno trkaćem okruženju te mu put u karijeri nije ni nešto neuobičajen. Nije to bilo samo do njegovog oca, već i regije u kojoj je živio. Gold Coast u Queenslandu je jedna od meka utrkivanja “tamo dolje ispod”. Što zbog odličnih vremenskih prilika, što zbog blizine mnogih trkaćih staza, sjedišta momčadi i povezane industrije, regija je očito živjela i živi za ovakve događaje.

Izvor: supercars.com

Mladi Australac ipak se odlučio za karijeru na četiri kotača pa je Jackova karijera započela naravno u kartingu s 9 godina, gdje je brzo pokazao prirodan talent. Natječući se u australskim i međunarodnim karting natjecanjima, pokazao je klasične znakove budućeg velikog talenta. S osvajanjem nacionalnih titula 2015. i 2016. godine počeo je privlačiti pažnju na trkaćoj sceni.

Njegov uspjeh u kartingu osigurao mu je mjesto u prestižnom Red Bull Junior Teamu 2017. godine, svima poznatom programu koji traži mlade talente s potencijalom za Formulu 1. Uz podršku Red Bulla, Doohan je prešao u utrke “većih” jednosjeda.

Jack je 2018. godine započeo natjecanja u Formuli 4, nastupajući u britanskom prvenstvu s momčadi TRS Arden Junior Racing Team. Iako mu je to bila debitantska sezona, ostvario je tri pobjede te paralelno vozio i njemačko i talijansko prvenstvo.

Jack Doohan, 2018. F4 British Championship; izvor: wikipedia.org

Sljedeće godine natjecao se u Formula 3 Asia prvenstvu s Hitech Grand Prix momčadi. Završio je drugi u ukupnom poretku s 5 pobjeda, pokazujući solidan napredak i prilagodljivost novim bolidima i konkurenciji. Te godine je fokus ipak bio na nastupu u Euroformula Open klasi u momčadi Double R. Uspjeh je bio prosječan, 11. u ukupnom poretku.

Formula 3

Doohan je 2020. napredovao u Formula 3 prvenstvo vozeći za HWA Racelab momčad, gdje su mu timski kolege bili Jake Hughes i Enzo Fittipaldi. Najbolj rezultat u sezoni bilo je tek sedmo mjesto u kvalifikacijama u Silverstoneu. Nažalost, većina te sezone bila je obilježena incidentima i nesrećama. Nije osvojio nijedan bod, a najbolji plasman bilo je tek 11. mjesto u posljednjoj utrci u Mugellu, završivši tako sezonu na 26. mjestu u poretku vozača. Jack je godinu opisao kao iznimno tešku, ali je istaknuo da je naučio više iz teške sezone nego što bi naučio iz uspješne.

Izvor: Red Bull Content Pool

Za sezonu 2021. Doohan je prešao u Trident tim. Sezonu je započeo solidno, zauzevši drugo mjesto u kvalifikacijama u Barceloni. Prve bodove osvojio je osmim mjestom u drugoj sprint utrci, dok je u glavnoj utrci završio drugi, što mu je donijelo i prvo postolje u seriji. U Francuskoj je osigurao svoju prvu pobjedu.

Najveći uspjeh sezone postigao je na Spa-Francorchampsu, gdje je osvojio svoj prvi pole position. Tijekom vikenda pobijedio je u drugoj sprint utrci i glavnoj utrci, postavši prvi Formula 3 vozač s dvije pobjede u istom vikendu. Sezonu je završio pobjedom u posljednjoj utrci u Sočiju, osiguravši tako momčadi Trident naslov momčadskih prvaka.

Formula 2

Doohan se pridružio MP Motorsport momčadi za posljednje dvije utrke Formula 2 prvenstva. Kvalificirao se na 16. mjesto u debitantskoj utrci u Džedi, a u drugoj utrci osvojio je prve bodove završivši peti. U posljednjoj utrci sezone u Abu Dhabiju zauzeo je osmo mjesto, no glavnu utrku završio je udarivši u ogradu na prvom krugu. Sezonu je završio na 19. mjestu s osam bodova.

Za sezonu 2022. Doohan se pridružio Virtuosi Racing momčadi. Sezonu je započeo pole positionom u Bahreinu, no loša strategija i sudar s Théom Pourchaireom spriječili su ga u borbi za pobjedu. Tijekom sezone osvojio je tri pobjede, tri pole positiona i ukupno šest postolja. Sezonu je završio na šestom mjestu u poretku vozača s 128 bodova.

Izvor: Motorsport Limited; Getty Images

U sezoni 2023. unatoč teškom početku, Doohan se brzo vratio u formu i ostvario pobjede u glavnim utrkama u Mađarskoj i Spa-Francorchampsu. Završio je sezonu s tri pobjede, pet podija i osigurao treće mjesto u ukupnom poretku. Na te godine, Jack je napustio Formulu 2 kako bi se usredotočio na Formulu 1 za sezonu 2025.

FORMULA 1

Da ne duljimo sa statistikama, u kolovozu 2024. momčad Alpine objavila je da će Jack Doohan nastupiti u sezoni 2025. kao zamjena za Estebana Ocona. Doohan je tako prvi vozač Alpine akademije koji je promoviran u Formulu 1. Doohan je svoj rani debi za Alpine ostvario na Velikoj nagradi Abu Dhabija 2024., zamijenivši Ocona nakon njegovog ranijeg odlaska iz momčadi.

Izvor: Alpine Media Center

Kvalificirao se na dvadeseto mjesto u svom debiju, a utrku je završio na petnaestom mjestu. Nakon toga sudjelovao je u postsezonskom testiranju na Yas Marini, odvozivši 137 krugova i postigavši osmo najbrže vrijeme ukupno.

Jacka čekaju još četvorica nadobudnih novaka ove sezone koji se žele dokazati u Formuli 1 te javnost od ove nove generacije svakako zahtijeva nekog nositelja, poput Maxa Verstappena za pre-2000 rođene vozače.

Momčad Alpine se koliko-toliko stabilizirala krajem prošle sezone, a 2025. potrebno je solidno odraditi prije prelaska na Mercedesove motore. Dodatni stres mu se nedavno pojavio, a to je Franco Colapinto koji je postao rezervni vozač momčadi. S obzirom na redbullovski trend promjene vozača u cijeloj Formuli 1, Jack ne smije puno griješiti i rezultati praktički moraju biti odmah vidljivi.

Izvor: rn365.com

Objava Jack Doohan – Novi Rookie, stari teret očevog uspjeha pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic