Nakon Micka Schumachera i Maxa Verstappena, u Formulu 1 dolazi nam još jedan sin čiji otac je “žario i palio” u nedavnoj povijesti motorsporta. I dok Max baš i nije morao nositi neki teret očevog uspjeha (Jos, jel’), Jack Doohan baš poput Micka mora “braniti” reputaciju sina višestrukog (uzastopnog!) svjetskog prvaka.
Odmah povezana zanimljivost jest i da je Jackov otac Mick bio veliki prijatelj izvan staze s Michaelom Schumacherom pa ponekad zagolica mašta kako je Mick upravo dobio ime po peterostrukom svjetskom prvaku kraljevske klase u motociklizmu. Michael je Jacku pak poklonio i karting te vjerojatno dodatno zacementirao Jackove ambicije u motorsportu.

Jackov otac Mick uzastopni je osvajač naslova svjetskog prvaka u klasi motocikala od 500 kubika od 1994. do 1998. godine. U deset godina karijere pobijedio je u 54 utrke te s Hondom ispisao mnoge stranice povijesti motorsporta. Njegova dominacija ostaje upamćena po klinički čistim vožnjama i nevjerojatno brzim oporavcima od ozljeda. Umirovio se 1999. godine.
Jack je rođen na današnji dan (20.1.) 2003. godine u naravno trkaćem okruženju te mu put u karijeri nije ni nešto neuobičajen. Nije to bilo samo do njegovog oca, već i regije u kojoj je živio. Gold Coast u Queenslandu je jedna od meka utrkivanja “tamo dolje ispod”. Što zbog odličnih vremenskih prilika, što zbog blizine mnogih trkaćih staza, sjedišta momčadi i povezane industrije, regija je očito živjela i živi za ovakve događaje.

Mladi Australac ipak se odlučio za karijeru na četiri kotača pa je Jackova karijera započela naravno u kartingu s 9 godina, gdje je brzo pokazao prirodan talent. Natječući se u australskim i međunarodnim karting natjecanjima, pokazao je klasične znakove budućeg velikog talenta. S osvajanjem nacionalnih titula 2015. i 2016. godine počeo je privlačiti pažnju na trkaćoj sceni.
Njegov uspjeh u kartingu osigurao mu je mjesto u prestižnom Red Bull Junior Teamu 2017. godine, svima poznatom programu koji traži mlade talente s potencijalom za Formulu 1. Uz podršku Red Bulla, Doohan je prešao u utrke “većih” jednosjeda.
Jack je 2018. godine započeo natjecanja u Formuli 4, nastupajući u britanskom prvenstvu s momčadi TRS Arden Junior Racing Team. Iako mu je to bila debitantska sezona, ostvario je tri pobjede te paralelno vozio i njemačko i talijansko prvenstvo.

Sljedeće godine natjecao se u Formula 3 Asia prvenstvu s Hitech Grand Prix momčadi. Završio je drugi u ukupnom poretku s 5 pobjeda, pokazujući solidan napredak i prilagodljivost novim bolidima i konkurenciji. Te godine je fokus ipak bio na nastupu u Euroformula Open klasi u momčadi Double R. Uspjeh je bio prosječan, 11. u ukupnom poretku.
Formula 3
Doohan je 2020. napredovao u Formula 3 prvenstvo vozeći za HWA Racelab momčad, gdje su mu timski kolege bili Jake Hughes i Enzo Fittipaldi. Najbolj rezultat u sezoni bilo je tek sedmo mjesto u kvalifikacijama u Silverstoneu. Nažalost, većina te sezone bila je obilježena incidentima i nesrećama. Nije osvojio nijedan bod, a najbolji plasman bilo je tek 11. mjesto u posljednjoj utrci u Mugellu, završivši tako sezonu na 26. mjestu u poretku vozača. Jack je godinu opisao kao iznimno tešku, ali je istaknuo da je naučio više iz teške sezone nego što bi naučio iz uspješne.

Za sezonu 2021. Doohan je prešao u Trident tim. Sezonu je započeo solidno, zauzevši drugo mjesto u kvalifikacijama u Barceloni. Prve bodove osvojio je osmim mjestom u drugoj sprint utrci, dok je u glavnoj utrci završio drugi, što mu je donijelo i prvo postolje u seriji. U Francuskoj je osigurao svoju prvu pobjedu.
Najveći uspjeh sezone postigao je na Spa-Francorchampsu, gdje je osvojio svoj prvi pole position. Tijekom vikenda pobijedio je u drugoj sprint utrci i glavnoj utrci, postavši prvi Formula 3 vozač s dvije pobjede u istom vikendu. Sezonu je završio pobjedom u posljednjoj utrci u Sočiju, osiguravši tako momčadi Trident naslov momčadskih prvaka.
Formula 2
Doohan se pridružio MP Motorsport momčadi za posljednje dvije utrke Formula 2 prvenstva. Kvalificirao se na 16. mjesto u debitantskoj utrci u Džedi, a u drugoj utrci osvojio je prve bodove završivši peti. U posljednjoj utrci sezone u Abu Dhabiju zauzeo je osmo mjesto, no glavnu utrku završio je udarivši u ogradu na prvom krugu. Sezonu je završio na 19. mjestu s osam bodova.
Za sezonu 2022. Doohan se pridružio Virtuosi Racing momčadi. Sezonu je započeo pole positionom u Bahreinu, no loša strategija i sudar s Théom Pourchaireom spriječili su ga u borbi za pobjedu. Tijekom sezone osvojio je tri pobjede, tri pole positiona i ukupno šest postolja. Sezonu je završio na šestom mjestu u poretku vozača s 128 bodova.

U sezoni 2023. unatoč teškom početku, Doohan se brzo vratio u formu i ostvario pobjede u glavnim utrkama u Mađarskoj i Spa-Francorchampsu. Završio je sezonu s tri pobjede, pet podija i osigurao treće mjesto u ukupnom poretku. Na te godine, Jack je napustio Formulu 2 kako bi se usredotočio na Formulu 1 za sezonu 2025.
FORMULA 1
Da ne duljimo sa statistikama, u kolovozu 2024. momčad Alpine objavila je da će Jack Doohan nastupiti u sezoni 2025. kao zamjena za Estebana Ocona. Doohan je tako prvi vozač Alpine akademije koji je promoviran u Formulu 1. Doohan je svoj rani debi za Alpine ostvario na Velikoj nagradi Abu Dhabija 2024., zamijenivši Ocona nakon njegovog ranijeg odlaska iz momčadi.

Kvalificirao se na dvadeseto mjesto u svom debiju, a utrku je završio na petnaestom mjestu. Nakon toga sudjelovao je u postsezonskom testiranju na Yas Marini, odvozivši 137 krugova i postigavši osmo najbrže vrijeme ukupno.
Jacka čekaju još četvorica nadobudnih novaka ove sezone koji se žele dokazati u Formuli 1 te javnost od ove nove generacije svakako zahtijeva nekog nositelja, poput Maxa Verstappena za pre-2000 rođene vozače.
Momčad Alpine se koliko-toliko stabilizirala krajem prošle sezone, a 2025. potrebno je solidno odraditi prije prelaska na Mercedesove motore. Dodatni stres mu se nedavno pojavio, a to je Franco Colapinto koji je postao rezervni vozač momčadi. S obzirom na redbullovski trend promjene vozača u cijeloj Formuli 1, Jack ne smije puno griješiti i rezultati praktički moraju biti odmah vidljivi.

Objava Jack Doohan – Novi Rookie, stari teret očevog uspjeha pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic