Američka momčad u Formuli 1 započinje sezonu s posve novom vozačkom postavom, a šef momčadi Ayao Komatsu odlučan je postaviti Estebanu Oconu i Oliveru Bearmanu jasna pravila u kontekstu njihovog međusobnog utrkivanja.
Neke situacije iz prošlosti upućuju na to da Esteban Ocon zna biti poprilična opasnost za svoje momčadske kolege. Sjećamo se sudara sa Sergijom Perezom u eri kad su njih dvojica vozili za Force Indiju/Racing Point. Imao je Ocon problematičnih situacija i u Alpineu. Ranije s Fernandom Alonsom, a nedavno s Pierreom Gaslyjem.
U nadolazećoj sezoni Ocon će voziti za Haas, a za momčadskog kolegu imat će debitanta u Formuli 1, Olivera Bearmana. Mladi Britanac do sada je nastupio na tri utrke u F1 u svojstvu zamjene i svaki put je svoj posao odradio jako dobro. Njegov talent i brzina nisu upitni, a vidjet ćemo kako će izgledati njegov odnos s Oconom.
Haas je u prošlosti imao puno problema sa svojim vozačima. Legendarne su scene “ratova” koje je bivši šef momčadi Guenther Steiner vodio sa svojim vozačima, Kevinom Magnussenom i Romainom Grosjeanom, pokušavajući ih dovesti u red. Također, Mick Schumacher i Nikita Mazepin imali su svojih ‘bisera’ u sezoni 2021.
Zbog svega toga, u Haasu biraju pristup ‘bolje spriječiti, nego liječiti’.
“Pravila pristupa moraju biti posve jasna. Od prvog dana. To ćemo razjasniti prije prve utrke. Ne očekujem nikakve kontakte između momčadskih kolega ili odustajanja radi toga. Inače je u redu, morate se žestoko utrkivati”, rekao je šef momčadi Ayao Komatsu.
“Pogledajte prošlu godinu. Kevin je vozač koji se žestoko utrkuje, ali između njega i Nica [Hülkenberga] situacija koja je bila najbliže nekakvom problemu dogodila se u Austriji. Ni to zapravo nije bio problem, zar ne? Dogodilo se dijelom zbog toga što nismo imali savršeni tajming zaustavljanja u boksu. Sami sebi smo odmogli.”
“Dakle, kao momčad ne bismo smjeli stvarati takav nered. Također, razumijevanje među momčadskim kolegama mora postojati i zato će pravila međusobnog natjecanja biti savršeno jasna.”
U spomenutoj situaciji s utrke u Austriji, momčad je odradila nešto lošiji posao u boksu prilikom Hülkenbergovog zaustavljanja, zbog čega je Nijemac izgubio poziciju od timskog kolege pa je onda došlo do izravne borbe na stazi.
Prošla sezona bila je vrlo dobra za Haas. Osvojeno je sedmo mjesto u poretku konstruktora, što je uspon za tri mjesta u odnosu na 2023. Bio je Haas blizu šeste pozicije, ali ostao je kratak za sedam bodova u odnosu na Alpine. Novi korak naprijed američka će momčad pokušati napraviti ove sezone sa svojim novim vozačima.
“Esteban i Ollie su vrlo, vrlo dobri vozači. Obojica imaju puno toga za dokazati. Ollie je novak, ali ga ne tretiramo tako. Zbog iskustva koje je stekao kroz edukaciju i vožnju u Ferrarijevom simulatoru, itekako obraćamo pažnju na ono što ima za reći.”
“Općenito, gledamo kako smo radili prošle godine i tražimo kako se još možemo poboljšati kao momčad. Proučavamo što smo radili dobro i u čemu možemo biti bolji, a naučeno trebamo primijeniti ove godine”, poručio je Komatsu.
Prvu vožnju novi bolid Haasa trebao bi imati 16. veljače na Silverstoneu, u sklopu timskog dana snimanja.
Objava Haas pripremio jasna pravila za Ocona i Bearmana kako ne bi bilo međusobnih sudara pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak