S četiri različita pobjednika u četiri ovosezonske utrke, tri ‘prave i jednoj sprint utrci, te sa samo jednim bodom razlike između prve dvojice u ukupnom poretku vozača, Svjetsko prvenstvo u Bahreinu stiže na svima dobro poznatu lokaciju u Bahreinu.
Nije još niti polovica travnja, a Svjetsko prvenstvo Formule 1 već je stiglo do četvrte stanice. Sezona je startala u Australiji, nakon toga imali smo dvije utrke na Dalekom istoku – u Kini i Japanu, a tijekom naredna dva vikenda održat će se još dvije Velike nagrade, na nama malo ipak bližem istoku: prvo u Bahreinu pa onda u Saudijskoj Arabiji.
Nakon prve tri utrke situacija u prvenstvu vrlo je interesantna. Lando Norris nalazi se na prvom mjestu u poretku vozača, ali ima samo jedan bod prednosti u odnosu na Maxa Verstappena. Treći je Norrisov momčadski kolega Oscar Piastri, a četvrti George Russell. Tu četvorku dijeli tek 17 bodova.
“Vodim u prvenstvu i dalje. Jesu li stvari mogle biti malo bolje? Jesu, ali Max i Red Bull napravili su dobar posao sa svojim bolidom. Mi znamo da smo se mučili s našim. On je brz, ali smo činili neke pogreške. Sezona je duga i nećemo gledati daleko unaprijed. Izgubio sam neke bodove u sprintu u Kini. Trebamo biti bolji jer Max je blizu i siguran sam da će tako blizu i ostati još dugo”, izjavio je Norris.
Stanje je dosta jasnije u redoslijedu konstruktora, budući da je samo McLaren ostvarivao vrhunske rezultate s obojicom svojih pilota. Momčad iz Wokinga ima 111 bodova, a drugi je Mercedes sa 75. Russell je uvodni dio sezone odradio vrlo dobro, dok njegov kolega i debitant u Formuli 1, Kimi Antonelli, zasad ipak malo kaska po učinku. Iako zaslužuje sve pohvale za posljednji nastup u Japanu.

Red Bullove garaže su dva svijeta različita. U jednoj je Max Verstappen koji očito ne misli tek tako pustiti bitku za naslov prvaka, bez obzira na određene manjkavosti njegovog bolida, a u drugoj garaži zasad nema niti jednog jedinog prvenstvenog boda. Dvije utrke vozio je Liam Lawson, jednu Yuki Tsunoda, no bodova na ploči još uvijek nema.
Nema nikakve sumnje da je McLaren ušao u sezonu s najbolje pripremljenim bolidom, no pokazalo se već u dva navrata da postoje vozači koji su spremni iskoristiti svaki najmanji propust Norrisa, Piastrija i društva. Oni nisu bili pravi u kineskom sprintu pa je pobijedio Lewis Hamilton s Ferrarijem, a u japanskim kvalifikacijama McLarenove nesavršenosti iskoristio je Verstappen pa im ispred nosa odnio pole position. Pole position vrijedan pobjede jer je tijekom utrke vladala pat pozicija u kojoj nitko nije mogao ni gore ni dolje.
Zanimljivu je izjavu o McLarenovom stanju dao Russell: “Iskreno, mislio sam da će biti dalje od nas, ostao sam prilično iznenađen koliko smo bili blizu McLarenu na ovim utrkama, ali očekujem da ćemo ovog vikenda vjerojatno vidjeti pravu izvedbu McLarena.”
“Mislim da će briljirati na vrućim stazama gdje imamo izraženu degradaciju guma. Vidjeli smo to već u Zandvoortu prošle godine, vidjeli smo to u Singapuru i dobili smo uvid u zimska testiranja gdje su u simulaciji utrke bili gotovo jednu sekundu brži od svih. Stvarno se nadam da sam u krivu, ali mislim da je ono što smo do sada vidjeli od njih, vjerojatno bio njihov najgori mogući scenarij.”

Dakle, McLaren je najbrži, ali nije savršen. Barem do sada nije bio. Zato poslije tri trkaća vikenda možemo reći da smo imali četiri starta (tri GP utrke i jedan sprint) te četiri različita pobjednika. I svaki od tih pobjednika startao je s prve pozicije. To ide u prilog izjavi Frederica Vasseura, šefa momčadi u Ferrariju, koji je ustvrdio da pratimo ‘kvalifikacijsko’ prvenstvo.
Vidjet ćemo hoće li se taj trend nastaviti. Staza u Bahreinu nudi dosta prostora za borbe i pretjecanja, tako da nikako ne bismo trebali gledati novu procesiju.
Osim spomenute pobjede Hamiltona u šangajskoj sprint utrci, Ferrari je pokazao jako malo. U Australiji je rezultat bio loš, na kraju kineskog GP-a dogodila se dvostruka diskvalifikacija, a u Japanu je Charles Leclerc imao pristojno četvrto mjesto. Ipak, nije to rezultat koji bi ikoga oduševio u Maranellu. Propeti konjići prošlih su godina znali biti dobri u Bahreinu, možda im je to prilika za okrenuti u nekom pozitivnijem smjeru ovaj loš ulazak u sezonu.
“Imamo nadogradnje bolida za ovaj vikend, tako da sam uzbuđen. Trebali bismo imati više downforcea. Generalno nam nedostaje performansi u pogledu brzine. Odradio sam dosta vožnji nakon testiranja, tako da bih se trebao osjećati ugodnije u bolidu. Trebali bismo imati dobar vikend”, rekao je Hamilton.
Što se ostalih timova tiče, ugodno su iznenadili u Williamsu i Haasu. U redu, Williams je već na predsezonskim testiranjima, baš u Bahreinu, najavio dobre stvari. One su se i ostvarile pa tako Alex Albon ima niz od tri uzastopna plasmana u Top 10, a Williams takav skor nije imao od 2017. godine. Momčad iz Grovea peta je u poretku, i to prije nego je Carlos Sainz pohvatao sve konce u svom novom bolidu.
“Ponekad uskočite u bolid i brzina vam dođe lako i prirodno. Osjetio sam to na postsezonskom testu u Abu Dhabiju i ovdje u Bahreinu, no onda smo otišli u Australiju i osjećaj u bolidu bio je totalno drukčiji. Onda nekako zapnete i ne znate što učiniti.”
“Treba vremena, iskustva i utrka. Smiren sam, sretan i znam da ćemo doći gdje treba. Trebam se pobrinuti da ne činim puno pogrešaka. Nismo mi tako daleko kako se čini”, rekao je Sainz uoči nastupa u Bahreinu.
Shorts Szn
pic.twitter.com/cRKwXbhiaj
— Atlassian Williams Racing (@WilliamsRacing) April 10, 2025
Haas je pak bio izuzetno slab u Australiji, ali onda je čudotvorno proradio i skupio 15 bodova u iduća dva vikenda. Čudna je situacija u Aston Martinu, koji ima deset bodova. Naime, svih deset osvojio je Lance Stroll. Fernando Alonso ima dva odustajanja i 11. mjesto u Japanu.
Racing Bullsi izgledaju puno bolje nego što to poredak sugerira. Na osmom su mjestu, ali na svim su utrkama imali dobre rezultate u kvalifikacijama, a nešto lošije u utrkama. Sve dok Isack Hadjar nije završio na osmom mjestu u Japanu. Jedine bodove Saubera osvojio je Nico Hülkenberg u kaotičnoj utrci u Melbourneu, dok je jedina momčad bez bodova – Alpine. Nisu Francuzi baš tako kritično nekonkurentni, no iz vikenda u vikend im nešto nedostaje da bi se ugurali u gornji dio poretka.
Iako je rana faza prvenstva, neki su vozači već pod pritiskom. Naravno, opet će pod posebnim povećalom biti Tsunoda u Red Bullu i Lawson u Racing Bullsima, s obzirom na njihovu nedavnu zamjenu trkaćih sjedala. Isto tako, od samog početka prvenstva postoji ‘slučaj Doohan‘ te se stalno ponavlja priča kako Franco Colapinto vreba njegovo mjesto. Ona nesreća u Japanu Jacku Doohanu nije pomogla, tako da mu stvarno treba jedan dobar vikend u Bahreinu.
“Najvažnija stvar ovog vikenda je posložiti sve u jednu cjelinu. Ovdje svi sve znamo od testiranja, samo što će biti 25 stupnjeva toplije. Veselim se, priroda ovih triple-headera je takva da vam je lakše krenuti dalje”, istaknuo je Doohan.
“Vikend u Japanu bio je težak, ali imao je i svoje pozitivne strane. Bahrein je staza koju znam dosta dobro još od juniorskih dana, a zadnjih sam se godina na njoj utrkivao u Formuli 2. Nadam se da ćemo biti u dobroj poziciji i da ćemo težiti bodovima u nedjelju, kad bude najvažnije.”
Snaps + smiles from media day
pic.twitter.com/ens7CHCrg3
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) April 10, 2025
Dolazak u Bahrein sigurno će razveseliti brojne debitante u ovoj sezoni Formule 1. Prve tri utrke u novoj sezoni pred njih su postavile neke zahtjevne izazove jer se u prošlosti nisu susreli s Albert Parkom, Šangajem ili pak Suzukom. Na stazi Bahrain International svi su već vozili, prije mjesec i pol odradili puno krugova na predsezonskim testiranjima, tako da konačno i rookie vozači ulaze u trkaći vikend s podjednakom količinom predznanja o stazi i podešavanju bolida u odnosu na svoje iskusnije kolege.
Na prvom slobodnom treningu vidjet ćemo dosta novih lica. Ta se izjava ne odnosi na debitante poput Antonellija, Bortoleta i ostalih. Timovi su ove godine obavezni dati tzv. rookie vozačima (onima koji u karijeri nemaju više od dva Grand Prix nastupa u Formuli 1) minimalno četiri prilike na slobodnim treninzima, a ne dvije kao što je bio slučaj u prethodnim sezonama. Jasno, Bahrein je idealna prilika za tako nešto jer su svi redovni vozači nedavno odradili predsezonska testiranja na toj stazi pa im gubitak jednog treninga neće predstavljati veliki problem.
Japanac Ryo Hirakawa vozio je za Alpine prije tjedan dana na stazi Suzuka, a u međuvremenu ga je Haas imenovao za svog rezervnog vozača, tako da će u Bahreinu odraditi prvi trening za američku momčad umjesto Olivera Bearmana. U akciju će još jedan Japanac, Ayumu Iwasa. On će zamijeniti Maxa Verstappena u bolidu Red Bulla.
Mercedes Georgea Russella na prvom će treningu preuzeti Danac Frederik Vesti, u Ferrariju Charlesa Leclerca sjedit će Šveđanin Dino Beganović, u Aston Martinu Fernanda Alonsa vidjet ćemo Brazilca Felipea Drugovicha, dok će Carlos Sainz svoj Williams ustupiti Britancu Lukeu Browningu.
Dino settling in ready for tomorrow
pic.twitter.com/DobQaxYC1K
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) April 10, 2025
Velika nagrada Bahreina do sada je održana 20 puta. Prvu utrku 2004. godine dobio je Michael Schumacher, a najviše uspjeha na toj lokaciji imao je Lewis Hamilton s pet pobjeda, tri najbolje startne pozicije i čak 11 plasmana na postolje. Od aktivnih vozača u Bahreinu su pobjeđivali Fernando Alonso tri puta, Max Verstappen dva puta i Charles Leclerc jednom.
Osim Hamiltona, po tri pole positiona u Bahreinu osvojili su Verstappen i Vettel. Iz perspektive timova, Ferrari ima sedam pobjeda u Bahreinu, Mercedes šest, Red Bull četiri, a Renault dvije. McLaren nikada nije pobijedio na ovoj stazi, stazi koju naziva ‘drugom domaćom’ otkad je bahreinski fond Mumtalakat preuzeo vlasništvo na McLarenovom grupacijom. Sudeći po prikazanom na početku ove sezone, to bi se vrlo lako moglo promijeniti. Mercedes je najuspješniji po broju osvojenih najboljih startnih pozicija sa sedam.
Od 2004. do danas samo se jednom dogodilo da VN Bahreina nije bila dio F1 kalendara. Bilo je to 2011. kad je utrka otkazana iz sigurnosnih razloga, dok su u Bahreinu trajali protuvladini prosvjedi. S druge strane, imali smo i godinu u kojoj su održane dvije utrke. Dogodilo se to 2020. kad je kalendar poremetila pandemija pa se tjedan dana nakon VN Bahreina održala i VN Sakhira na drugoj konfiguraciji staze. Tada je korišten vanjski krug u dužini od tri i pol kilometra.

‘Normalna’ konfiguracija staze Bahrain International podrazumijeva krug dužine 5,4 kilometra. Ima 15 zavoja – devet desnih i šest lijevih, tri DRS zone i tri vrlo dobra mjesta za pretjecanje, a to su zavoji broj 1, 4 i 11. Najteži zavoj na ovoj stazi je zavoj broj 10, oštri lijevi zavoj u koji se ulazi na blagoj nizbrdici. Vozači tu često blokiraju kotače na kočenju ili promašuju vrh zavoja.
U Pirelliju kažu kako je ova staza jedna od najtežih za njihove gume. Kao glavni problem javlja se termalna degradacija i to posebno kod stražnjih guma, što onda utječe na njihove performanse. Dobar menadžment guma itekako je bitan faktor na putu do dobrog rezultata u Bahreinu.

Pirelli je za vikend pripremio svoje najtvrđe smjese guma – C1 kao tvrđu, C2 kao srednju i C3 kao mekšu opciju. Timovi imaju pregršt informacija o ponašanju guma na ovoj stazi, budući da su na njoj održana predsezonska testiranja krajem veljače. Testiranja su ukupno trajala 24 sata, a svi vozači zajedno odvozili su 3897 krugova, tako da nekakvih nepoznanica stvarno ne bi trebalo biti u pogledu podešavanja bolida i korištenja guma.
Jedina značajnija razlika bit će u pogledu temperature, budući da je za vrijeme predsezonskih testiranja bilo prilično vjetrovito i prohladno. Prohladno u kontekstu te pustinjske regije. Ovog će vikenda situacija biti posve drukčija jer će dnevna temperatura zraka biti iznad 30 Celzijevih stupnjeva. Naravno, treba imati na umu da se ključne sesije, kvalifikacije i utrka, voze pod svjetlima reflektora, a temperature zraka i staze tada će biti u laganom padu. Prema prognozama, u petak će biti nešto vjetrovitije nego u subotu i nedjelju, a tijekom cijelog vikenda šansa za kišu ne postoji.
Nakon utrka u Australiji, Kini i Japanu, koje su europske fanove Formule 1 prisiljavale na rana buđenja, satnica za VN Bahreina puno je povoljnija. Slobodni treninzi u petak na rasporedu su u 13:30 i 17 sati. Treći slobodni trening održat će se u subotu u 14:30, dok kvalifikacije počinju u 18 sati. Start utrke zakazan je za nedjelju u 17 sati.

Objava Je li došlo vrijeme za prvu pobjedu McLarena na Velikoj nagradi Bahreina? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak