Za očekivati je da će u nedjeljnoj utrci na stazi u Šangaju jako važnu ulogu igrati strategija i čuvanje guma. U nastavku pogledajte koje su gume na raspolaganju vozačima i kakve strategije predviđa Pirelli.

Subota na Velikoj nagradi Kine bila je vrlo interesantna. Prvo je vožena sprint utrka u kojoj je Lewis Hamilton došao do pobjede u bolidu Ferrarija, a nekoliko sati kasnije održane su i kvalifikacije, u kojima su se vozači borili za što bolje startne pozicije u nedjeljnoj Grand Prix utrci. Tom je prilikom najbrži na stazi bio Oscar Piastri u McLarenu, a u prvom startnom redu pridružio mu se Mercedesov vozač George Russell.

Izvor: Pirelli

Sprint utrka vjerojatno je bila dobar primjer za ono što nas očekuje u nedjelju. Vozači su na mediumu imali dosta problema jer je degradacija guma bila naglašena, a već negdje na polovici sprint utrke mogla se uočiti pojava graininga, odnosno raspadanja guma. Piastri je komentirao da degradacija i graining u ovom opsegu nisu viđeni u Formuli 1 već dosta dugo.

Vidljivo je bilo da prva pozicija u tom pogledu jako puno znači. Hamilton je u čistom zraku ipak uspijevao bolje čuvati gume, nego što je to bio slučaj s vozačima iza njega. Verstappenu su pred kraj sprinta gume bile u jako lošem stanju i to je iskoristio Piastri za preuzimanje druge pozicije.

U nedjeljnoj utrci dugoj 56 krugova u prvom će planu biti tvrđe gume C2. Svi su vozači dogurali do zadnjeg segmenta u ovom vikendu s minimalno dva nekorištena seta tih guma.

Izvor: Pirelli

Za očekivati je da će se tijekom utrke u boks ići barem dva puta. Dva će se stinta voziti na toj tvrđoj smjesi, a treba vidjeti što će vozači sa svojim inženjerima izabrati za treći stint. Nekoliko vozača ima dva seta nekorištenih medium guma pa im to daje i neke drukčije opcije – to su Lawson, Ocon i Hülkenberg. U isto vrijeme, Alonso i Stroll više nemaju novih medium guma, samo onih već korištenih. Hoće li možda početi utrku na softu?

Prema Pirellijevim kalkulacijama moguće je početi utrku jednim kraćim stintom na softu, a nakon toga odraditi dva stinta na tvrđim gumama. Za one koji imaju dva seta mediuma izvediva je opcija medium – hard – medium, no za očekivati je da će kod većine to biti strategija medium – hard – hard. Naravno, svi ti strateški planovi mogli bi se vrlo lako promijeniti, dođe li do perioda sigurnosnog automobila, kao što je to bio slučaj prošle godine.

Izvor: Pirelli

Objava Kojom strategijom i s kojim gumama do pobjede na VN Kine? pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: GP1_hr