Haas je u petak javnosti prezentirao kako će u novoj sezoni izgledati livreja njegova bolida. Sve ostale komponente i noviteti bit će vidljivi pri prvom izlasku bolida na stazu, 11. veljače na Silverstoneu, a onda i na predsezonskom testiranju u Bahreinu. Za početak sezone rezultatska očekivanja nisu velika, ali Haas prolazi kroz period promjena i pokušava postaviti temelje za bolju budućnost.

Glavna promjena u momčadi Haas dogodila se početkom godine, kad je objavljeno da Guenthera Steinera na mjestu šefa momčadi zamjenjuje Ayao Komatsu. Pod vodstvom japanskog stručnjaka američka je momčad nastavila s pripremama za Svjetsko prvenstvo Formule 1 2024., a ovog je petka prezentirala livreju svog bolida VF-24.

Pored tog vizualnog identiteta za novu sezonu, Haas je objavio i neke novosti vezane za raspodjelu funkcija unutar momčadi. Andrea De Zordo promoviran je na mjesto tehničkog direktora, dok će Damien Brayshaw raditi kao Performance Director.

Šef momčadi Komatsu za De Zorda kaže: “On je tehnički vrlo stručna osoba. Njegova komunikacija je dobra, vrlo je angažiran i sluša ljude, tako da sam vrlo sretan tim imenovanjem. Još jedna ključna pozicija je direktor performansi. To je pozicija koju nismo imali ranije, ali sada smo je stvorili postavljanjem Damiena Brayshawa u tu ulogu.”

“Sada još tražimo našeg glavnog dizajnera, no vjerujem da interno imamo dobrih kandidata, tako da ćemo nastojati nekoga promovirati na to mjesto.”

Haasov bolid VF-24

Mjesto tehničkog direktora ranije je držao Simone Resta, koji je otišao iz momčadi početkom ove godine. De Zordo je još jedan bivši zaposlenik Ferrarija, a vrijeme će pokazati hoće li biti uspješniji na ovom radnom mjestu od svog prethodnika. Komatsu objašnjava kako su u Haasu svjesni nedostataka u prethodnim sezonama i zato sada rade veliki zaokret.

“Radimo promjene u organizacijskoj strukturi s tehničke strane kako bismo osigurali da se sve ono što otkrijemo na stazi pretoči u razvoj bolida. Pogleda li se prijašnja organizacijska struktura, nije bilo jasnog puta. Sada imamo taj zatvoreni krug s aero odjelom, zračnim tunelom i CFD odjelima. Čak i ako postoji neslaganje, svima je jasno zašto razvijamo bolid na određeni način.”

“To je bio jedan od ključnih razloga zašto nismo bili sposobni donositi nadogradnje bolida i zašto smo zaostajali tijekom sezona. Sada radimo s puno više transparentnosti, otvorenosti i komunikacije. Zbog toga vjerujem da imamo puno bolju šansu nadograđivati bolid kako treba ove godine.”

“Vozači će također igrati važniju ulogu. Prošle godine, u pogledu subjektivnih povratnih informacija vozača, njihovo razumijevanje slabosti bolida bilo je jasno, međutim, mi to nismo uspjeli prenijeti u razvojni program. S promjenama koje smo napravili u momčadi, cilj nam je riješiti taj problem i uključiti naše vozače u razvojni proces. Kao inženjeri imamo sve podatke koje nam daju brojni senzori, ali jedna stvar koju ne možemo napraviti je voziti bolid i osjetiti što se događa. Zato moramo bolje razumjeti vozače i reagirati na njihove povratne informacije”, poručio je Komatsu.

Haas je prošlo prvenstvo završio na začelju konstruktorskog poretka. Da stvar bude još gora, novi šef momčadi priznaje kako se ozbiljno pogriješilo s onim nadogradnjama bolida za Austin, a zbog toga će vrlo vjerojatno i na početku novog prvenstva VF-24 kaskati za konkurencijom.

“Kad sve krene u Bahreinu, mislim da ćemo i dalje biti negdje prema začelju poretka, ako ne i posljednji”, priznaje Komatsu. “Razlog zašto naš bolid koji ćemo predstaviti neće biti dovoljno brz u Bahreinu nije nedostatak kvalitete naših ljudi, već razlog leži u tome da smo kasno počeli s razvojem i onda još stali na dva mjeseca kako bismo napravili nadogradnje za Austin.”

“To je stvarno preusmjerilo resurse i izgubili smo vrijeme, ali tim sada pronalazi dobre stvari u zračnom tunelu i to je pozitivno. Idemo u pozitivnom smjeru. Otkad sam postao šef momčadi, puno vremena provodim u razgovoru s menadžerima – u Ujedinjenom Kraljevstvu i u Italiji. Oni su uzbuđeni jer imamo priliku za napredak i puno je područja u kojima možemo napredovati.”

“Cilj je imati dobar program testiranja u Bahreinu, tako da prikupimo kvalitetne podatke koje će tim proanalizirati i dokučiti u kojem pravcu treba razvijati bolid. To znači da trebamo precizno razumjeti prednosti i mane bolida VF-24, a onda napraviti dosljedan plan izrade nadogradnji bolida, što se ranije nije događalo.”

Kevin Magnussen i Nico Hülkenberg sigurno nisu oduševljeni dok slušaju ovakva razmišljanja novog šefa momčadi. Obično su svi optimistični u pogledu novog bolida barem do prve utrke i prvog neuspjeha, no u Haasu to trenutno nije slučaj. Dancu i Nijemcu ostaje samo nada da će barem razvojni proces biti uspješniji pa da će tijekom sezone dobiti priliku boriti se za bodove.

Magnussenov i Hülkenbergov bolid za 2024.

Objava Komatsu: Mijenjamo organizacijsku strukturu Haasa, a vozači će igrati važniju ulogu pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak