Nakon zanimljiva tri slobodna treninga na Hungaroringu, došlo je vrijeme i za kvalifikacije za nedjeljnu utrku za VN Mađarske. Nakon što su na treninzima redom bili najbrži Russell, Leclerc i Hamilton, u vrlo uzbudljivim kvalifikacijama je najbrži bio Lewis Hamilton u Mercedesu sa samo tri tisućinke prednosti ispred Maxa Verstappena u Red Bullu. Ovo je Hamiltonov prvi pole position ove sezone i njegov deveti na Hungaroringu, čime je postavio rekord po broju pole positiona na jednoj stazi! Odličan treći je bio Lando Norris u McLarenu, a s njim će drugi red dijeliti njegov momčadski kolega Oscar Piastri nakon još jednih odličnih kvalifikacija za McLaren.

Fantastične kvalifikacije su imali u Alfa Romeu. Peti je završio Zhou Guanyu, a sedmi je bio Valtteri Bottas. Između njih na šesto mjesto se smjestio Ferrarijev Charles Leclerc. Osmi je bio Fernando Alonso u Aston Martinu. Malo zadovoljan treba biti i deveti Sergio Perez, barem je nakon dugo vremena ostvario plasman u prvih deset. Zadovoljan je sigurno i Nico Hulkenberg u Haasu svojim desetim mjestom.

Utrka je na rasporedu sutra u 15:00 sati.

Ukupan poredak uskoro.

Ispali u Q1: Albon, Tsunoda, Russell, Magnussen i Sargeant

Promjena za ovaj vikend jest da će na snazi biti pravilo koje smo trebali vidjeti u Imoli – vozači imaju na raspolaganju dva seta guma manje nego inače (11 umjesto 13, po četiri seta mekih i srednje mekih te tri seta tvrdih guma), i to će u Q1 koristiti tvrde gume, u Q2 srednje meke gume i u Q3 meke gume.

Kvalifikacije su počele kako je planirano, u 16 sati. Vozači su u koloni čekali zeleno svjetlo na semaforu u boksu, svi su odmah izašli na stazu na propisanim tvrdim gumama. Prvo mjereno vrijeme je postavio Gasly, odmah su od njega bili brži i Ocon i Perez. Norris je bio vrlo brz, ali je sve iznenadio Bottas koji je odvozio najbrže vrijeme u tim prvim krugovima s čak četiri desetinke bržim vremenom od Pereza. Jedino se Verstappen uspio približiti Bottasu na samo 74 tisućinke sekunde.

Imali smo i nekoliko brisanja vremena zbog limita staze – Magnussen, Albon, Zhou, Piastri i Sargeant. Na pola Q1 Verstappen je odvozio najbrže vrijeme, drugi je bio Bottas ispred Pereza, Norrisa i Piastrija. U zoni ispadanja su bili Hulkenberg, Sargeant, Ocon, Magnussen i Tsunoda. Mnogo vozača je otišlo po novi set guma i tako postavilo prilično bolja vremena. Tako je šest minuta prije kraja Tsunoda od zadnjeg mjesta skočio na četvrto mjesto sa samo dvije desetinke sporijim vremenom od Verstappenovog.

Nimalo laka situacija nije bila u Ferrariju, visili su u donjem dijelu poretka veći dio Q1.

Mnogi su popravili vremena i nizali su se odlični krugovi, te se tako vrlo brzo mijenjala situacija u zoni ispadanja. Tako je Zhou iz zone ispadanja skočio na prvo mjesto, a Ferrariji iz dna poretka na treće i četvrto mjesto, a Bottas koji je dobar dio Q1 bio najbrži je zadnjim minutama bio deveti, a s druge strane dva Mercedesa su bila u zoni ispadanja. Na kraju je Hamilton prošao dalje, a Russell je ispao. Redom su tako u Q1 ispali Albon, Tsunoda, Russell, Magnussen i Sargeant. Najbrži je iznenađujuće bio Zhou ispred Verstappena, Pereza, Sainza i Leclerca. Ipak, pod istragom je bilo usporavanje Russella pred kraj kvalifikacija, što je vjerojatno razlog njegovog sporog kruga. Kako god, Wolffov stol je platio glavom.

Ispali u Q2:

Vozači su odmah izašli na srednje mekim gumama. Kako su ove godine komponente za jedan stupanj mekše nego lani, ova komponenta je identična onoj na kojoj je lani ostvarena najbolja startna pozicija.

Perez je postavio prvo mjereno vrijeme u Q2. Zatim su krugove postavili Stroll i Ocon, i takav je bio redoslijed koju minutu dok nisu ostali postavili svoja vremena. Verstappen je potom postavio najbrže vrijeme, koje mu je obrisano zbog prelaska limita staze. U tom “zločinu” mu se priključio i Stroll. Tako je nakon prvih krugova poredak bio Norris, Piastri, Perez, Alonso, Hamilton, Zhou, Leclerc, Sainz, Hulkenberg, Ocon. U zoni ispadanja su bili Bottas, Ricciardo, Gasly, Stroll i Verstappen kojem je vrijeme obrisano.

Ista petorka je bila u zoni ispadanja pet minuta prije kraja, kada su vozači počeli izlaziti i počinjati brze krugove. Verstappen je bio prvi od vozača koji je išao postaviti novi brzi krug kako ne bi upao u probleme kao i Russell u Q1. Imao je malo sporiji srednji sektor, no opet je vrijeme bilo dovoljno za drugo mjesto, dvije desetinke sporije od Norrisa. Svi osim Norrisa su bili na stazi i pokušali postaviti što brži krug. Na kraju smo imali veliko iznenađenje u vidu ispadanja Carlosa Sainza koji je bio 11. – zanimljivo “presudio” mu je Leclerc koji je bio u zoni ispadanja dok je Sainz bio deseti postavivši brže vrijeme u samoj završnici. Tako su u Q2 ispali redom Sainz, Ocon, Ricciardo, Stroll i Gasly. Najbrži je bio Norris ispred Hamiltona i Verstappena.

Q3:

Vozači su spremno čekali početak Q3, naravno svi su bili na mekim gumama. Prvo vrijeme je postavio Perez, 1:17.142, a Hulkenberg potom postavlja desetinku sporije vrijeme. Norris i Alonso potom ruše Pereza s vrha poretka, da bi na kraju Verstappen izbio na vrh sa dvije desetinke bržim vremenom od Norrisa. Još je jedino ostao Hamilton bez kruga, no kad ga je odvozio bio je dovoljan za drugo mjesto, desetinku sporije vrijeme od Verstappena. Tako je poredak šest minuta prije kraja bio Verstappen, Hamilton, Norris, Alonso, Perez, Leclerc, Bottas, Hulkenberg, Piastri, Zhou.

Ovakav poredak i mala razlika između vozača nam je garantirala uzbudljivu završnicu kvalifikacija. Tri minute prije kraja kvalifikacija svi vozači su bili na stazi i polako su išli u izlaznim krugovima kako bi što bolje sačuvali gumu za najvažniji krug. Svi su popravili svoja vremena, vrijedi istaknuti Zhoua koji je odvozio peto vrijeme, a za glavno uzbuđenje na kraju kvalifikacija pobrinuo se Lewis Hamilton koji je odnio pole position za samo tri tisućinke ispred Verstappena!

Objava Lewisu Hamiltonu ukupno deveti pole position za VN Mađarske! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić