Prvim i jedinim slobodnim treningom na Circuit of the Americas započela je Velika nagrada Sjedinjenih Američkih Država, 18. utrka u kalendaru Svjetskog prvenstva Formule 1 2023.

Pred nama je još jedan trkaći vikend koji uključuje ‘Sprint subotu’, a uoči večerašnjih kvalifikacija za nedjeljnu Grand Prix utrku, najbrži krug odvozio je Max Verstappen u bolidu Red Bull Racinga. Drugo vrijeme imao je Charles Leclerc u Ferrariju, a treće Lewis Hamilton u Mercedesu.

TIJEK TRENINGA:

Velika nagrada SAD-a podrazumijeva još jedan prilično stresan Grand Prix petak, zbog činjenice da je prvi slobodni trening ujedno i jedini. Timovi i vozači imaju samo jedan sat za isprobavanje bolida i pronalaženje idealnih postavki bolida, budući da nakon toga dolaze kvalifikacije, a onda i parc ferme pravila stupaju na snagu pa nije moguće raditi nekakve značajnije preinake na bolidima za nastavak vikenda.

Neki su timovi, poput Mercedesa i Haasa, na Circuit of the Americas došli s određenim nadogradnjama bolida, što njima taj jedini slobodni trening čini još kompliciranijim. Barem su ih vremenski uvjeti poštedjeli. Temperatura zraka uoči početka treninga bila je 31 Celzijev stupanj, temperatura staze šest stupnjeva viša, nije bilo jakog vjetra i uvjeti su generalno bili stabilni. Rizik za kišu: 0 posto.

Prvenstvo je riješeno, vozačko i konstruktorsko, za to su se ranije kroz sezonu pobrinuli Max Verstappen i Red Bull Racing. Jedna vozačka zamjena za utrku u Texasu: Daniel Ricciardo vratio se u bolid AlphaTaurija nakon što se oporavio od ozljede šake. Australac je bio u skupini vozača koja je požurila na stazu čim je sat krenuo odbrojavati 60 minuta. U prvom dijelu treninga svi su koristili Pirellijeve medium ili hard gume, soft je bio na čekanju.

Čim su upisana vremena prvih mjerenih krugova, Verstappen je zasjeo na prvu poziciju, na koju je bio pretplaćen u velikoj većini slučajeva ove sezone. Njegovo vrijeme bilo je 1:39,736. Hülkenberg je u svom prvom krugu bio desetinku sporiji, a Bottas dvije. Verstappena su za kratko svrgnuli s prvog mjesta, dok nije značajno podigao letvicu vremenom kruga 1:37,687. Imao je Verstappen u toj fazi jedan još brži krug (1:37,498), ali u vožnji je par puta otišao preko granica staze. Po vremenu mu je najbliže došao Hamilton u Mercedesu, na zaostatak od 44 tisućinke sekunde.

Lance Stroll u lošoj je formi i nasušno mu je potreban dobar rezultat, no i ovaj je vikend loše počeo. Nakon 15 minuta momčad ga je pozvala u boks zbog problema s kočnicama. Carlos Sainz imao je jedan trenutak straha, bliski susret sa svojim bivšim momčadskim kolegom Landom Norrisom. Ferrarijev vozač prepao se da ga Lando nije vidio kako dolazi, no ipak nije bilo tako opasno i nije došlo do sudara. Carlos se momčadi požalio i na poskakivanje bolida na pravcima.

Hamilton je na tvrđim gumama uspio popraviti svoje vrijeme i preuzeti prvo mjesto od Verstappena. Nakon 20 minuta vodio je u poretku s rezultatom 1:37,394. Max je bio desetinku, a Norris dvije desetinke sporiji. Među prvih pet našli su se još Tsunoda i Magnussen. Vozači su privodili kraju taj prvi stint i polako odlazili prema svojim garažama. Na stazi je privremeno utihnula buka bolida.

Za Strolla nije bilo dobrih vijesti pa je Kanađanin izašao iz bolida i rezignirano pratio ostatak treninga. U Aston Martinu su provjeravali i drugi bolid pa je i Fernando Alonso neko vrijeme proveo u garaži, no on se u drugoj polovici treninga ipak vratio u akciju.

Kako se bližila polovica treninga, ponovno je sve više bolida bilo na stazi, ali još uvijek nitko nije upotrijebio mekše gume. Neko se vrijeme nije događalo ništa vrijedno spomena, sve dok Oscar Piastri nije imao jednu nekontroliranu situaciju. Proklizao je u zavoju broj 8 i bolid je počeo divlje krivudati po travnatoj površini, ali Australac se uspio spasiti i nekako dohvatiti asfaltnu podlogu.

Dugo nije bilo nikakvih promjena u gornjem dijelu poretka. Kad je ostalo još 20 minuta na satu, Norris je u svom McLarenu odvozio novi najbrži krug – 1:37,256 na mediumu. Vidjeli smo dosta pogrešaka na kočenju za zavoj broj 12, oštar lijevi zavoj na kraju najdužeg pravca. Temperatura staze još je malo porasla u odnosu na početak treninga pa su i za gume uvjeti bili sve zahtjevniji.

Samo četvrt sata ostalo je do kraja treninga, a Norris je i dalje imao najbrži krug. Slijedili su Hamilton, Verstappen, Alonso pa Sainz. Onda smo konačno vidjeli i prve brze krugove na softu: Williamsov dvojac prvi je prešao na gume s crvenom oznakom. Sargeant se prvo ugurao na četvrtu poziciju, a onda je Albon odvozio uvjerljivo najbrži krug do tog trenutka – 1:36,535.

Uslijedio je Verstappenov odgovor, 1:35,912 s najboljim prolaznim vremenima u svim sektorima za povratak na prvo mjesto. Dobre krugove radili su vozači timova s dna konstruktorskog poretka pa smo u tim trenucima u prvih deset imali oba bolida Haasa, Williamsa i AlphaTaurija. Situacija se ipak donekle promijenila.

Perez je bio tri desetinke sporiji od momčadskog kolege i privremeno je bio na drugom mjestu, ali dva Red Bulla razdvojio je Leclerc u Ferrariju. Onda je Hamilton imao najbolje prolaze u prva dva sektora, no izgubio je dosta vremena u završnom pa se smjestio na treću poziciju. Zanimljivo je da vozači McLarena uopće nisu koristili mekše gume tijekom ovog treninga. Zbog toga su završili u donjem dijelu poretka.

Verstappen je ostao na vrhu s rezultatom 1:35,912. Leclerc, Hamilton, Perez i Magnussen završili su u prvih pet, a onda su slijedili Russell, Albon, Sainz, Hülkenberg i Gasly.

Objava Max Verstappen najbrži na prvom i jedinom treningu u Texasu pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak