Max Verstappen u Red Bullu je pobijedio na utrci za VN Australije u Melbourneu te je time povećao svoje vodstvo u ukupnom poretku. Dobrom vožnjom do drugog mjesta je došao Lewis Hamilton u Mercedesu, a treći je završio Fernando Alonso u Aston Martinu.  

Četvrti je završio Lance Stroll u drugom Aston Martinu, peti Sergio Perez u drugom Red Bullu, a šesti Lando Norris u McLarenu. Nico Hulkenberg je osvojio vrijedne bodove za Haas na sedmoj poziciji, a domaći vozač Oscar Piastri, u drugom McLarenu, je osvojio svoje prve bodove u karijeri završivši na osmom mjestu. Krug desetorice su zatvorili Guanyu Zhou u Alfi Romeo te Yuki Tsunoda u AlphaTauriju.

Vremena vozača uskoro…

Tijek utrke:

Prije samog početka utrke smo saznali kako će Valtteri Bottas i Sergio Perez startati iz bokseva. Svih prvih 10 vozača na gridu je odabralo srednju mješavinu guma za start utrke, osim Gaslya na softu. Osim njega, i drugi vozač Alpinea je uzeo mekane gume, kao i dva vozača Alfa Romea, a De Vries i Perez su na tvrdim gumama.

Formacijski krug je prošao bez većih problema te je sve bilo spremno za početak VN Australije koja je ove godine imala rekordnu posjetu od preko 440 tisuća gledatelja u Melbourneu. Start utrke je prošao mirno za sve vozače, a Russell je odmah na ulasku u prvi zavoj uspio prestići Verstappena za vodstvo utrke.

Pravac nakon prvog zavoja nam je ponudio jako puno promjena pozicija, a najveći ‘gubitnik’ starta utrke je bio Charles Leclerc koji je nakon kontakta s Lanceom Strollom završio u šljunku te je za njega utrka bila gotova nakon samo nekoliko sekundi. Zbog toga je na stazu izašao Sigurnosni automobil kako bi se Ferrarijev bolid uklonio te je isti bio na stazi nekoliko krugova.

Najveći ‘dobitnik’ je bio Lewis Hamilton koji je vrlo agresivnim potezom na ulasku u drugi zavoj prošao kraj Verstappena te je Mercedes prije restarta utrke imao 1-2 na stazi. Tijekom perioda sigurnosnog automobila nekolicina vozača je bila u boksevima na promjeni guma, uključujući Pereza.

Nakon restarta utrke Verstappen je odmah došao vrlo blizu Hamiltonu, kao i Hamilton Russellu, ali nije bilo većih promjena. Nakon nekoliko krugova, kada se DRS uključio ‘u igru’, vodeći trojac je bio vrlo blizu te je Hamilton skoro napao svog momčadskog kolegu za vodstvo u utrci. Ipak, Russell je uspio sačuvati svoju poziciju, a krug kasnije je Alex Albon, koji je do tada bio na odličnom sedmom mjestu, završio u zaštitnoj ogradi te je na stazu izašao sigurnosni automobil.

Ponovljene snimke pokazuju da Albon nije imao nikakav kontakt već je samo izgubio kontrolu bolida te na samom kraju prvog sektora završio prednjim krajem u zaštitnoj ogradi, a nakon toga je prilično puno šljunka završilo na stazi. Kako bi iskoristili moguću prednost, Russell i Sainz su otišli u bokseve na promjenu guma, a preostali vozači su ostali na svojim pozicijama.

Ipak, samo nekoliko trenutaka kasnije je pokazana crvena zastava te su se svi vozači morali posložiti u pitlaneu. Russell i Sainz su ispali veliki gubitnici ove odluke direkcije utrke, a svi ostali vozači će imati mogućnost ‘besplatne’ promjene guma u boksevima. Nakon ove odluke direkcije utrke bit će zanimljivo vidjeti što će reći momčadi nakon utrke, ali u ovom trenutku to nije bilo bitno.

Restart utrke je bio zakazan za 7:33 po hrvatskom vremenu, nakon samo 15-ak minuta, što pokazuje da se moglo možda proći i bez crvene zastave i potpune neutralizacije utrke. Hamilton i Verstappen se zasigurno neće žaliti, ali bit će zanimljivo vidjeti hoće li Hamilton moći zadržati aktualnog prvaka iza sebe.

Sigurnosni automobil je poveo sve vozače u ‘formacijski krug’ prije samog restarta utrke, a direkcija utrke je odlučila kako ćemo imati standing start tj. praktički još jedan start kao na samom početku utrke. Hamilton je zadržao vodstvo dobrom reakcijom na startu, a Verstappen se kratko našao pod pritiskom Fernanda Alonsa.

Dva kruga kasnije, kada je uključen DRS, Verstappen se ‘zaljepio’ za Hamiltona te je na stražnjem pravcu prošao kraj Mercedesa bez ikakvog problema. Pravi pokazatelj brzine njegovog Red Bulla je činjenica da je Verstappen od prolaska kraj Hamiltona do kraja kruga napravio prednost od čak dvije sekunde.

Russell je na samom startu napredovao dvije pozicije, a odmah je napao i Strolla i Gaslya te se brzo našao na četvrtoj poziciji iza Alonsa. Veliki napredak je napravio i Carlos Sainz koji se nakon nekoliko krugova našao na šestoj poziciji, a bilo je očito kako je Ferrari pronašao brzinu na tvrdoj komponenti guma.

Iz direkcije utrke smo dobili informaciju kako je pod istragom ‘procedura restarta’ utrke kada su vozači imali problema na kraju prvog sektora jer su vodeći prilično usporili, a vozači iza to nisu očekivali pa je nekolicina vozača obavila pretjecanja van staze.

Na ulasku u 18. krug su nastali novi problemi. Ovog puta za Georgea Russella kojem je otkazala pogonska jedinica te je iz stražnjeg dijela počeo izlaziti dim, a vidjeli smo i vatru. Russell se uspio zaustaviti na izlasku iz pitlanea te su suci uspjeli ugasiti vatru na bolidu i pomaknuti bolid unutar granica bokseva uz virtualni sigurnosni automobil, bez većih problema.

Perez je u međuvremenu nastavio napredovati te je došao do 12. pozicije iza Estebana Ocona koji je imao DRS od bolida ispred sebe, a taj ‘vlakić’ je predvodio Tsunoda na devetoj poziciji. Sainz je u međuvremenu došao ‘u mjenjač’ Pierreu Gaslyu, ali u prvih nekoliko pokušaja nije uspijevao proći kraj vozača Alpinea. Nakon nekoliko krugova je uspio proći kraj Gaslya te je došao na četvrtu poziciju.

Nakon toga je došlo do ‘smirivanja’ situacije te su vozači čuvali svoje gume i bolide. Alonso je krenuo u 30. krugu lagano pritiskati Hamiltona ispred sebe, a Sainz iza njega je uspijevao pratiti taj tempo. Hulkenberg je na sedmoj poziciji bio vrlo brz, na trenutke čak i brži od vodećih vozača, što je ukazivalo da svi vodeći čuvaju svoje gume te će vrlo vjerojatno ići do kraja na ovom setu tvrdih guma.

U 47. krugu je Verstappen napravio grešku na ulasku u pretposljednji zavoj te je blokirao kotače i otišao na travu, ali je uspio doći natrag na stazu bez većih problema. Izgubio je tri sekunde u odnosu na Hamiltona, ali je i dalje bio u vodstvu utrke bez problema. Najveća borba na stazi je bila ona između Norrisa i Hulkenberga za osmu poziciju, a McLarenov vozač je nakon nekoliko krugova uspio proći kraj Haasa.

U 54. krugu je došlo do problema na bolidu Kevina Magnussena kada je vozač Haasa na izlazu iz drugog zavoja udario u zaštitni zid stražnjom desnom gumom te je puknuo ovjes. Uspio je zaustaviti bolid na prilično sigurnom mjestu, ali je vrlo brzo direkcija utrke poslala sigurnosni automobil na stazu.

Samo pola kruga nakon izlaska sigurnosnog automobila na stazu, odlučeno je kako će u potpunosti zaustaviti utrku crvenom zastavom te su svi bolidi otišli u bokseve. Vodeći vozači su bili prilično iznenađeni odlukom direkcije utrke, ali to nisu mogli promijeniti. Utrka će se nastaviti u 8:56 po hrvatskom vremenu, a možemo očekivati ponovni start kao i tijekom prethodne crvene zastave.

Vodstvo utrke je uoči izlaska bolida iz bokseva objavilo kako ćemo imati još jedan standing start što nam je garantiralo da ćemo gledati zanimljiv kraj utrke u Melbourneu. Sargeant i De Vries su prvi izašli na stazu kako bi se vratili u vodeći krug, a onda je sigurnosni automobil predvodio sve druge vozače u dodatni krug prije restarta utrke.

Restart utrke je bio vrlo napet, a najbolje se snašao Verstappen koji je zadržao prvu poziciju. Iza njih je nastao pravi kaos te je nekolicina vozača odustala zbog kontakta. Alonso je nastradao pod udarom Carlosa Sainza, a Stroll je otišao u trećem zavoju skroz u šljunak te je izgubio treću poziciju. Dva Alpinea su se međusobno sudarili na izlazu iz drugog zavoja te su oboje oštetili svoje bolide i odustali od utrke.

Crvena zastava je pokazana vrlo brzo zbog jako puno bolida u zaštitnim ogradama i u šljunku. Alonso se odmah požalio na team radio na dodir sa Sainzom, a pozvao je momčad da pregleda i kada je pokazana crvena zastava te može li se poredak vratiti na ono prije restarta. Direkcija utrke je bila pod velikim pritiskom te je na kraju odlučeno da je poredak na ulasku u posljednji krug: Verstappen, Hamilton, Alonso, Sainz, Stroll, Perez, Norris, Hulkenberg, Piastri, Zhou, Tsunoda i Bottas.

Safety car je predvodio bolide u posljednji krug te je utrka završila praktički bez većih uzbuđenja i bez promjena. Verstappen je pobijedio, a iza njega su završili Hamilton i Alonso. Pravi gubitnici su vozači Alpinea koji su izgubili vrijedne bodove, a utrku će završiti samo 12 bolida što je prava rijetkost. Suci su odlučili kako je Carlos Sainz zaslužio kaznu od pet sekundi zbog incidenta s Alonsom na restartu, a time je došao na začelje poretka te je Ferrari ostao bez bodova na VN Australije.

Objava Max Verstappen pobjednik kaotične utrke u Australiji! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: fermen