Posljednja utrka sezone 2022. je bila vrlo zanimljiva i po pitanju taktičke borbe na vrhu uzbudljiva. Posljednju utrku u karijeri odvozio je Sebastian Vettel, a Daniela Ricciarda, Micka Schumachera i Nicholasa Latifija smo također gledali po zadnji put, barem za sada, u ulogama glavnih vozača u momčadi.

Do svoje 15. pobjede u sezoni je vrlo mirno i kontrolirano došao Max Verstappen u Red Bullu. U uzbudljivoj borbi za drugo mjesto na kraju je s minimalnom prednosti “slavio” Charles Leclerc u Ferrariju ispred trećeg Sergija Pereza u Red Bullu.

Ususret utrci, iza vodećih Maxa Verstappena i njegove momčadi Red Bull u poretku vozača i konstruktora, bilo je još dosta otvorenih pozicija. Glavna bitka je bila između Ferrarijevog Charlesa Leclerca i Red Bullovog Sergia Pereza za utješno drugo mjesto u poretku vozača, a na kraju je “pobijedio” Leclerc s taktikom jednog odlaska u boks. Donekle je neizvjesna bila bitka za drugo mjesto u poretku konstruktora između Ferrarija i Mercedesa, ali Ferrari je to kontrolirano priveo kraju i osigurao drugo mjesto u poretku konstruktora. U korist im je išlo i Hamiltonovo odustajanje pred kraj utrke zbog kvara hidraulike.

Ostatak poretka uskoro…

Svi su startali na medium komponenti guma osim Magnussena, Gaslya i Bottasa koji su krenuli na softu.

Vodeća trojka je na startu zadržala svoje pozicije. Sainz je pao na peto mjesto iza Hamiltona. U petom zavoju Leclerc je pokušao napasti Pereza no ostao je treći, a nakon dugog pravca Sainz je napao Hamiltona – situacija koja je dosta podsjetila na onu između Verstappena i Hamiltona lani i s istim rezultatom – Hamilton je išao široko i preko pasice te ostao ispred Sainza. Poredak je do trećeg kruga bio Verstappen, Perez, Leclerc, Hamilton, Sainz, Norris, Russell, Ocon, Vettel, Alonso.

U četvrtom krugu je Hamilton morao propustiti poziciju Sainzu. Hamilton je bio dosta brži i stalno je bio u Sainzovu mjenjaču. Već krug kasnije prestiže Sainza za četvrto mjesto, a Russell Norrisa za šesto mjesto. Mercedesi su imali odličnu brzinu. Nismo dugo morali čekati na Russella i njegov napad na Sainza, ali Sainz je bio unutar sekunde iza Hamiltona te se uspješno branio od Russellovih napada. Osim ovog troboja, zanimljivo je bilo pratiti borbu Ocona i Vettela za osmo mjesto.

Hamilton nakon pretjecanja Sainza kao da je izgubio brzinu. Sainz je u osmom krugu uspio vratiti četvrto mjesto i pobjeći Hamiltonu. Krug poslije je izgubio poziciju i od momčadskog kolege Russella. Nakon toga Hamilton je javio ekipi kako mu motor gubi snagu.

Oconu i Vettelu se pridružio i Alonso, te smo imali troboj za osmo mjesto. Troboj za četvrto mjesto se razvodnio, između Sainza, Russella i Hamiltona je bilo po dvije sekunde razlike. Čak je Sainz malo smanjio zaostatak za Leclercom. Ferrari je, na veliko iznenađenje, u prvom stintu dosta dobro držao potrošnju guma pod kontrolom.

Vozačima su brige zadavale i opomene za kršenje limita staze. Do 13. kruga su mnogi imali jednu ili dvije opomene, pa su trebali pripaziti da ne bi zaradili kaznu od pet sekundi.

U 14. krugu su počeli prvi ulasci u boks. Stroll je bio prvi, krug poslije Ocon, Tsunoda, Schumacher i Gasly ulaze u boks. U 16. krugu Perez ulazi u boks, prvi od vodećih. U istom krugu i Russell ulazi u boks. Imao je nešto sporije zaustavljanje, još je pri izlasku umalo udario u McLaren koji je ulazio u boks, zbog čega je kasnije dobio kaznu od pet sekundi. Obojica su prešli na tvrde gume. Perez se vratio točno u borbu između Vettela i Alonsa, te je tu izgubio nešto vremena. U 17. krugu Perez uspijeva proći ispred Vettela i pobjeći u čisti prostor. Krajem istog kruga Sainz ide u boks. Na stazu se vratio točno iza Alonsa.

Sljedeći u boksu je bio Hamilton u 19. krugu. Izgleda da je razlog za Hamiltonov slabiji tempo oštećena podnica nakon incidenta sa Sainzom na startu. U 21. krugu Verstappen ulazi u boks, i on je na tvrdim gumama. Tako je od vodećih jedino Leclerc ostao na stazi sa startnim setom guma, do tog trenutka.

U 22. krugu i Leclerc ulazi u boks. I on je prešao na tvrde gume, ali je toliko dugo ostalo na stazi da je izgubio dosta vremena i omogućio Sainzu da mu dođe unutar sekunde.

U 24. krugu smo gledali dobru borbu Alonsa, Tsunode i Bottasa. Alonso je na kraju izbio na čelo troboja. U 26. krugu je poredak prve desetorice bio Verstappen, Perez, Leclerc, Sainz, Russell, Hamilton, Norris, Ocon, Stroll, Alonso. Vettel je tada otišao u boks, i kako se činilo to bi mu bilo jedino zaustavljanje u boksu dok su ostali bili na planu od dva zaustavljanja.

U 28. krugu Alonso odustaje iz utrke. Razlog je kvar na motoru. Pomalo tužan kraj zadnje utrke Alonsa za Alpine.

Ferrari je iznenađujuće dobar na tvrdim gumama. Charles Leclerc je podigao tempo i radi najbrži krug, vrijeme je za napad na Sergia Pereza na drugom mjestu. Checo pak zove momčad i kaže da ga Max zadržava, hoćemo li vidjeti momčadsko propuštanje za pobjedu?

Leclerc je nastavio smanjivati zaostatak za Perezom, a obojica su bila nešto brža od Verstappena. U 33. krugu Leclerc je bio sekundu i pol iza Pereza, a Perez oko tri sekunde iza Maxa. Krajem istog kruga ekipa javlja Leclercu da ide u boks ako Perez ne ode. Perez je tako otišao u boks, a Leclerc ostao na stazi. Je li ovim potezom Ferrari “nasanjkao” Red Bull, vidjet ćemo. Čak je bila moguća opcija da Ferrariji više ne idu u boks.

Kako je Verstappen imao tempo sličan Perezovom, bilo je moguće očekivati da i Max bude na taktici jednog odlaska u boks. U 39. krugu Latifi i Schumacher su se nakon kontakta u petom zavoju izvrtili i Latifi je završio u ogradi. Mogli su nastaviti utrku, a Schumacher je dobio kaznu od pet sekundi zbog toga. Krajem istog kruga Sainz ide drugi put u boks po novi set tvrdih guma.

Leclerc je u 42. krugu počeo preispitivati taktiku od jednog zaustavljanja. Perez je smanjivao razliku za njim, i prema proračunima u Red Bullu, do kraja utrke bi bio u prilici napasti ga. Prije toga se trebao riješiti Hamiltona, no Lewis se nije dao. U 45. krugu Perez je nakon zavoja pet prošao Hamiltona, no Lewis je vratio poziciju u drugoj DRS zoni. Krug poslije je konačno prošao ispred Britanca.

Devet krugova prije kraja Perez je bio sedam sekundi iza Leclerca. Nije smanjivao razliku kako je planirao, tako da smo do kraja utrke bili u iščekivanju hoće li Perez uspjeti stići i prestići Leclerca. Pet krugova prije kraja razlika je bila 4.6 sekundi. U korist Meksikancu nisu bili vozači zaostali za krug. Sustigao je za krug Gaslyja i Albona koji su bili u borbi za poziciju. S druge strane, Hamilton je tri kruga prije kraja ostao bez hidraulike i morao je odustati.

U zadnji krug Leclerc je ušao sa 1.7 sekundi prednosti. Do kraja utrke je samo uspio smanjiti na 1.3 sekunde, te je tako ostao bez drugog mjesta u utrci i prvenstvu koje je pripalo Leclercu. Verstappenova pobjeda nijednom nije dolazila u pitanje.

Nakon utrke vodeća trojka nas je počastila s “paljenjem guma”. Pridružio im se kasnije i Vettel u svojoj zadnjoj utrci u karijeri.

Objava Max Verstappen pobjednik posljednje utrke sezone! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić