Iza nas je utrka u blještavilu Las Vegasa. Pompozno najavljivana, s mnogo uloženog novca u promociju i pripremu staze. Kako smo gledali blještavilo oko staze, tako smo vidjeli i blještavilo na stazi, a i zanimljivu borbu za pobjedu. A kao pobjednik je, nakon nekoliko škakljivih situacija na stazi, izašao Max Verstappen u Red Bullu. Drugi je nakon pretjecanja u zadnjem krugu bio Charles Leclerc u Ferrariju ispred drugog vozača Red Bulla Sergija Pereza!

Ostatak poretka uskoro…

Sve je bilo spremno za početak utrke. Nije bilo novih kazni ni promjena u startnim pozicijama pred početak utrke, a stazu su opkolile poznate osobe.

Prvih deset je startalo na srednje mekim gumama. Hamilton je odabrao tvrde gume, a jedino su Zhou i Stroll odabrali meke gume.

Na startu je Verstappen sa prljavijeg dijela staze iznenadio Leclerca i preuzeo vodstvo. Vodeći su bez problema odradili prvi krug, a iza njih je bilo manjih incidenata – nastradali su Španjolci u dva odvojena incidenta, Alonso i Sainz su se izvrtili. Alonso je imao oštećen bolid te je proglašen virtualni sigurnosni automobil zbog krhotina na stazi. U trećem krugu je utrka nastavljena normalnim tempom i poredak je bio Verstappen, Leclerc, Russell, Gasly, Albon, Sargeant, Magnussen, Ocon, Stroll, Hulkenberg.

Ali nije dugo trajalo utrkivanje. Lando Norris je u zavoju 11 izgubio kontrolu nad bolidom, zabio se u zid te klizio po stazi sve do zone izlijetanja u zavoju 12. Odmah je poslan sigurnosni automobil na stazu.

Utrka je nastavljena u sedmom krugu. Poredak se promijenio jedino kad je u pitanju deseto mjesto – Piastri je prestigao Tsunodu, a krug kasnije i Hamilton prestiže Tsunodu. Tada smo dobili obavijest kako su suci kaznili Verstappena s pet sekundi zbog izgurivanja Leclerca u prvom zavoju na startu.

Od svega toga je zanimljivo bilo pratiti borbu na kraju poretka. Perez, Stroll, Alonso i Sainz su se borili za 14. poziciju. Sainz je lijepim potezom prestigao Alonsa za 16. mjesto u 11. krugu. Za to vrijeme Perez i Stroll su prestigli Ricciarda, a u 13. krugu isto radi i Sainz, koji je od ekipe dobivao upozorenja da mu se počinje pregrijavati bolid jer je bio dugo u zavjetrini drugih bolida.

U 14. krugu smo vidjeli pretjecanja i u prvih deset. Ocon je prestigao Sargeanta za šesto mjesto, a i Piastri je krug kasnije uradio isto. Početkom 16. kruga i Hamilton prestiže Sargeanta.

Akcija se potom preselila na sami vrh poretka. Leclerc je ušao unutar sekunde iza Verstappena i jako je navalio na Maxa kako bi vratio vodstvo u utrci. A pretjecanje smo i vidjeli u 17. krugu na kraju Vegas Stripa, te je Leclerc preuzeo vodstvo. U istom krugu Verstappen je otišao u boks. Mnogi su u istom krugu otišli u boks po nove gume. Vidjeli smo manji incident između Piastrija i Hamiltona, pri čemu su oba bolida završila s nekim oštećenjem.

Nakon svih promjena u poretku zbog bokseva redoslijed je u 20. krugu bio Leclerc, Perez, Ocon, Stroll, Sainz, Alonso, Russell, Verstappen, Zhou, Gasly. U 21. krugu Leclerc odlazi u boks po nove tvrde gume i vratio se na treće mjesto, te je tako Perez preuzeo vodstvo u utrci. Iza njega se vodila borba za peto mjesto. Alonso je izgubio dvije pozicije, najprije od Russella a potom od Verstappena.

U 25. krugu Sainz na istom dijelu staze gubi dvije pozicije, i od Russella i od Verstappena te su sad oni četvrti i peti. Krug kasnije Verstappen napada Russella no dolazi do kontakta pri čemu Russell ostaje s oštećenim prednjim krilom. Russell tada gubi poziciju i od Sainza. Za to vrijeme Leclerc je prestigao Strolla. Poslan je sigurnosni automobil na stazu od kojeg je najviše profitirao Perez koji se vratio na drugo mjesto.

Poredak pod sigurnosnim automobilom, nakon ulazaka u boks, je bio Leclerc, Perez, Gasly, Piastri, Verstappen, Ocon, Stroll, Albon, Russell, Sainz. Sigurnosni automobil je bio na stazi do kraja 28. kruga. Restart je prošao bez problema, prvih deset je zadržalo pozicije u prvom zavoju. Piastri je nekolika zavoja kasnije prestigao Gaslyja za treće mjesto. U međuvremenu, Russell je dobio kaznu od pet sekundi za incident s Verstappenom.

Perez je čekao tri kruga za omogućavanje korištenja DRS-a. Disao je za vratom Leclercu. Prvu priliku je imao u 31. krugu, no Leclerc je uspio održati dovoljno prednosti. Ali je zato u 32. krugu uspio proći Leclerca na Stripu uz pomoć DRS-a.

Iza Leclerca je i Verstappen obavio pretjecanje nad Piastrijem i sad je Max bio treći. Iza Piastrija dvije Alpine su vodili zanimljivu borbu za peto mjesto, ali je stigla naredba ekipe da ne mijenjaju više pozicije.

Borba na vrhu je postala zanimljivija. Leclerc je u 36. krugu vratio vodstvo u utrci, a dvojac je ubrzo postao trojac jer im se pridružio Verstappen na manje od sekunde i bio je aktivno uključen u borbu za pobjedu. Krug kasnije Perez gubi poziciju i od Verstappena, te smo tada gledali borbu Verstappena i Leclerca za prvo mjesto. U 37. krugu, opet na Stripu, Max preuzima vodstvo.

Nakon toga je vodeći trojac bio unutar sekunde i pol, s ravnomjernim razmakom između. S druge strane, u sredini poretka, Albon je bio osmi i na čelu vlakića – iza njega su redom bili Russell, Sainz, Alonso, Hamilton. U 39. krugu Russell prestiže Albona, a krug kasnije gubi poziciju i od ostale trojice.

Da se malo vratimo na vrh poretka. Verstappen je odjurio svima, stvorio sekundu i pol prednosti ispred Leclerca, i u 42. krugu od 50 smo gledali borbu Leclerca i Pereza za drugo mjesto. Ipak, borba nije predugo trajala, Leclerc se prekočio na krau Stripa u 43. krugu te tako bez borbe predao poziciju Perezu.

Russell i Sainz su se u tandemu probijali naprijed. U 44. krugu su se već probili do šestog i sedmog mjesta, s tim da je Russell imao kaznu od pet sekundi te se Sainz držao blizu Russella kako bi zaradio dodatnu poziciju. U 47. krugu Hamilton se probio ispred Alonsa na osmo mjesto.

Pobjeda za Verstappena nije bila upitna, no Leclerc se nije predavao. Bio je na šest do sedam desetinki iza Pereza i u zadnjem krugu smo dobili spektakularno pretjecanje Leclerca za drugo mjesto!

No, ništa i nitko nije mogao zaustaviti Verstappena u pohodu na novu pobjedu.

Objava Max Verstappen pobjednik prve VN Las Vegasa! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić