Max Verstappen u Red Bullu je pobijedio na uzbudljivoj VN Emilije Romagne voženoj na legendarnoj stazi u Imoli. Drugo mjesto je zauzeo odlični Lando Norris u McLarenu koji je uspio završiti ispred Charlesa Leclerca u Ferrariju koji je završio na zadnjoj stepinici pobjedničkog postolja.

Četvrto mjesto je zauzeo drugi vozač McLarena Oscar Piastri, a peto drugi Ferrari Carlosa Sainza. Dva Mercedesa su došla do šestog i sedmog mjesta – George Russell pa Lewis Hamilton, a osmi je završio Sergio Perez u Red Bullu. Krug desetorice najbržih zatvaraju Lance Stroll u Aston Martinu te Yuki Tsunoda u VCARB-u.

Vremena vozača uskoro…

Tijek utrke:

Prva utrka na europskom tlu, VN Emilije-Romagne u talijanskoj Imoli, poslužila je momčadima da upogone nove nadogradnje na svojim bolidima. Najveći pomak se očekivao od Ferrarija i McLarena koji je zaposjeo vrh startnog poretka. No, Lando Norris i Oscar Piastri, kasnije ipak kažnjen, ipak nisu bili brži od Maxa Verstappena koji je osvojio osmi uzastopni pole position.

Start utrke prošao je bez incidenata te je vodeća petorka koja je startala na medium komponenti, zadržala svoje pozicije. Fernando Alonso krenuo je iz bokseva radi promjena na bolidu, a najveći gubitnik samog starta bio je Yuki Tsunoda koji je izgubio dvije pozicije.

Norris je hvatao DRS za Verstappenom te se vodeći dvojac u 4. krugu malo izdvojio od oba Ferrarija i Oscara Piastrija. Max je sljedeći krug napravio najbrži te je Norris je ipak pomalo gubio priključak. Piastri je bio prijetnja Sainzu, ali većih prijetnji nije bilo do 8. kruga.

U 9. krugu, noćna mora se nastavila za Williams. Alex Albon izasao je na stazu s nedovoljno pricvrscenim kotacem nakon promjene guma u boksevima. Uspio je doci do bokseva i nastaviti utrku. No, svakako ostaje i kazna za nesiguran izlazak iz bokseva od 10 sekundi.

Samim time počeli su i odlasci u bokseve na promjenu guma. Max je u 15. krugu imao ugodnih 4.5 sekundi prednosti ispred Norrisa kojemu je Leclerc bio taman do DRS-a sa sve jačim tempom. U 18. prvi veći izlet u šljunak imao je Sergio Perez u 17. zavoju. Checo se tada vozio na osmom mjestu iza Lewisa Hamiltona u Mercedesu.

Od vodećih, prvi je u boks ušao Lando Norris u 23. krugu, a odmah krug iza njega je ušao i njegov momčadski kolega Oscar Piastri. To su također ispratili i u Red Bullu s Verstappenom, a nakon nekoliko krugova su isto napravila i dva Ferrarija. Pozicije se nisu previše promjenile, a jedino im je Perez zasmetao koji je na drugačijoj strategiji vozio svoju utrku, ali su svi uspješno prošli kraj njega.

Do 30. kruga se stanje na vrhu vratilo skoro kao na početku, uz iznimku Sainza i Piastrija kojiu su zamijenili pozicije, te je poredak bio: Verstappen, Norris, Leclerc, Piastri, Sainz. Piastri je bio cijelo vrijeme na granici DRS-a u odnosu na Leclerca, ali vozač Ferrarija nije popuštao te je bio dovoljno brz da zaštiti svoju poziciju.

Do 38. kruga nije bilo neke pretjerane akcije te su tek tada Perez i Stroll otišli po prvi puta u bokseve na promjenu guma, a isto to je učinio i Kevin Magnussen u Haasu. Oni su se nadali nekom izlasku sigurnosnog automobila kojima bi puno ‘zaradili’ na prolasku kroz bokseve, ali to nisu dočekali. Perez se vratio na 11. mjesta odmah iza Ricciarda te mu je bio u DRS zoni.

Kako je vrijeme odmicalo tako je Leclerc bio sve dalje od Piastrija, a sve bliže Norrisu na drugom mjestu te je u 43. krugu po prvi puta došao u DRS zonu. Ipak, nakon nekoliko krugova u DRS zoni vozač Ferrarija je morao popustiti jer nije uspijevao proći kraj vozača McLarena, a bilo je još puno krugova u kojima je ta guma morala izdržati.

Nakon desetak krugova u kojima je Leclerc napravio manju grešku i otišao malo preko trave, a zbog toga i povećao zaostatak za Norrisom na preko dvije sekunde, Norris je krenuo ‘skidati’ prednost u odnosu na Verstappena. Max je javio kako ima problema s gumama te je to razlog zbog kojeg je prednost krenula opadati.

U 55. krugu je Williams odlučio umiroviti bolid Alexa Albona zbog ogromnog zaostatka, a Norris je došao na malo više od dvije sekunde zaostatka. George Russell je otišao u bokseve na ‘besplatnu’ promjenu guma kako bi uzeo najbrži krug, a u tome je uspio odmah krug kasnije. Norris je maksimalno pritiskao te je pet krugova prije kraja došao na sekundu i pol u odnosu na vodećeg Verstappena.

Ipak, Norris je do kraja utrke uspio doći do sekunde zaostatka, ali nije uspio ući u DRS zonu i nije uspio dostići, a onda i prestići aktualnog prvaka koju je zadržao svoju prvu poziciju do samog kraja.

Objava Max Verstappen pobjednik utrke u Imoli! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: GP1