Max Verstappen u Red Bullu je pobijedio u utrci za VN Sao Paola koja se vozila na legendarnoj stazi Interlagos u Brazilu. Drugo mjesto je zauzeo Lando Norris u McLarenu, a treći je završio Fernando Alonso u Aston Martinu.

Četvrtu poziciju je osvojio Sergio Perez u Red Bullu nakon velike borbe s Alonsom, a peti je završio LanceStroll u drugom Aston Martinu. Na šestoj poziciji je završio Carlos Sainz u jedinom preostalom Ferrariju, a sedmi je bio Pierre Gasly u Alpineu. Krug desetorice najboljih na utrci u Brazilu zatvaraju Lewis Hamilton u Mercedesu, Yuki Tsunoda u AlphaTauriju te Esteban Ocon u drugom Alpineu.

Vremena vozača uskoro…

Tijek utrke:

Uoči početka utrke sve  je bilo spremno te su vozači nakon himne i zadnjih priprema sjeli u svoje bolide kako bi se spremili za uzbudljivu utrku na stazi koja nam je u proteklim godinama redovno priređivala zanimljive utrke. Iz Pirellija su javili kako se očekuje utrka s dva stajanja u boksevima, a da bi većina utrke mogla biti odvožena na mekanim gumama koje su se pokazale kao najbolje za ovu stazu.

Formacijski krug je krenuo u 18 sati po hrvatskom vremenu. Svi vozači su bili na soft gumama osim Logana Sargeanta koji kreće s 19. pozicije. Na samom kraju prvog sektora Charles Leclerc je u formacijskom krugu izgubio kontrolu bolida te je završio u zaštitnoj ogradi. Preko radia je javio svojem inženjeru kako je izgubio hidrauliku odnosno hidraulični sustav na bolidu zbog kojeg je blokirao stražnje kotače.

Leclerc je uspio odvesti bolid iza ograde te je utrka krenula po rasporedu, a drugo mjesto na startnom gridu je ostalo prazno zbog Leclerca. Na samom startu – kaos. Aston Martini su startali očajno iz drugog startnog reda te su Hamilton i Norris s vanjske strane prošli oba Aston Martina i došli na drugu i treću poziciju iza Verstappena koji je bez problema zadržao prvu poziciju.

Najveći kaos je nastao u sredini poretka gdje su Albon i dva Haasa imali kontakt te su Magnussen i Albon završili u zaštitnoj ogradi. Kako je Verstappen došao do kraja prvog sektora na stazu je izašao sigurnosni automobil, a nakon jednog kruga iza njega direktor utrke je odlučio označiti crvenu zastavu kako bi se u miru popravile ograde u prvom sektoru i kako bi se skupile sve krhotine na startno-ciljnom pravcu.

U boksevima je nastao još veći kaos jer su Ricciardo i Piastri skoro odustali od utrke prije crvene zastave pa su mehaničari odmah prionuli poslu kako bi pokušali osposobiti bolide za restart utrke. Iz direkcije utrke je došla informacija kako će utrka krenuti ponovno u 18:31 po hrvatskom vremenu sa klasičnim stajaćim startom s grida.

Redoslijed po kojem će startati u utrku po drugi puta je: Verstappen, Norris, Hamilton, Alonso, Stroll, Russell, Perez, Sainz, Ocon i Tsunoda . Iz FIA-e su obavijestili kako će vozači na čijim se bolidima radilo unutar samih garaža momčadi smijeti nastaviti utrku, ali će morati krenuti iz bokseva, a ne sa startnog grida.

Verstappen je startao odlično te je zadržao prvu poziciju, a isto je napravio i Norris na drugom mjestu. Hamilton je pokušao napasti upravo Norrisa, ali je zbog blokiranja kotača i lošijeg izlaska na pravac nakon prvog zavoja izgubio brzinu te je Alonso preuzeo treću poziciju odličnim potezom na kraju stražnjeg pravca.

Nakon dva kruga Verstappen i Norris su se odvojili od Alonsa i ostatka grida na preko dvije sekunde te je vozač McLarena bio u DRS-u aktualnom svjetskom prvaku. Norris je pokušavao na sve načine doći dovoljno blizu Verstappenu kako bi ga pokušao napasti te je na stražnjem pravcu to i pokušao, ali je Nizozemac uspješno obranio poziciju. Odmah nakon toga kao da je Red Bull ubacio u ‘višu brzinu’ te je pobjegao na skoro dvije sekunde.

Russell je više puta javljao svojem trkaćem inženjeru kako želi skupa s Hamiltonom, koji je bio ispred njega na četvrtoj poziciji, napraviti pomak prema naprijed, ali da Lewis nije dovoljno brz te dolazi pod pritisak Sergia Pereza iza njega. U međuvremenu, Norris je bio na dvije sekunde zaostatka u odnosu na Verstappena, a Alonso je iznenađujuće bio unutar dvije sekunde vozača McLarena na trećoj poziciji.

U 14. krugu je Perez napokon uspio doći dovoljno blizu Russellu te je na ulasku u prvi zavoj uspio proći kraj vozača Mercedesa, a uspio je obraniti i poziciju na sljedećem DRS pravcu pa je sljedeća meta bio Lewis Hamilton u drugom Mercedesu. Iza njih, Sainz je bio u mjenjaču Lanceu Strollu u drugom Aston Martinu, ali zbog DRS ‘vlakića’ nije mogao proći kraj Kanađanina.

U 17. krugu Perez je ušao u DRS Hamiltonu te je bilo za očekivati kako će ga vrlo brzo i napasti za četvrtu poziciju utrke, odmah iza Verstappena, Norrisa i Alonsa. Samo jedan krug kasnije, u 18. krugu, Perez je prošao kraj Hamiltona te je uspio zadržati četvrtu poziciju i na drugom pravcu. Tsunoda je u međuvremenu jednim kotačem izašao na travu te se skoro izvrtio, ali je uspio zadržati bolid bez oštećenja.

Na ulasku u 19. krug Lewis Hamilton je kao prvi od vodećih vozača otišao u bokseve te se vratio na 11. poziciju na medium komponenti guma. Krug iza njega je u bokseve otišao i Russell te se vratio također na medium gumama iza Hamiltona. Hamilton je u tom krugu javio i problem s lijevim kotačem, ali iz bokseva nisu pronašli nikakav problem s bolidom.

U 21. krugu u bokseve je otišao i Sergio Perez te se vratio u ‘sandwich’ između dva Mercedesa što znači da je kroz bokseve izgubio jednu poziciju. Ipak, već u 23. krugu Perez je uspio proći kraj Hamiltona na kraju stražnjeg pravca. U tom istom krugu u bokseve je otišao Guanyu Zhou kako bi se povukao iz utrke. Stroll je dva kruga kasnije ušao u DRS i prošao kraj Russella na jednakim gumama što pokazuje kako Aston Martin ima dobar tempo na ovoj stazi.

Vodeća četvorka koja nije bila u boksevima je u 27. i 28. krugu obavila svoju promjenu guma te su se Verstappen, Norris i Alonso vratili na svoje prve tri pozicije, a Sainz je došao do osme pozicije iza dva Mercedesa. Nakon nekoliko krugova je ušao u DRS zonu Russella koji je pokušavao uhvatiti DRS od momčadskog kolege ispred sebe kako bi obranio poziciju. Ipak, u 36. krugu Sainz je uspio proći kraj Russella te je krenuo u ‘lov’ na Hamiltona i šestu poziciju na stazi.

Samo krug kasnije istu stvar kao i Russellu je napravio i Hamiltonu te je došao do šeste pozicije ispred dva Mercedesa koji nisu izgledali dobro na stazi Interlagos. U 41. krugu smo imali još jedno odustajanje – Valtteri Bottas je dobio poruku od svoje momčadi da se vrati u bokseve kako bi se umirovio te smo u utrci ostali na samo 15 bolida, od toga su Ricciardo i Piastri bili u krugu zaostatka u odnosu na vodeće.

Pierre Gasly u Alpineu je nakon nekoliko krugova uspio sustići Russella te je u 43. krugu odradio pretjecanje na stražnjem pravcu i došao do osme pozicije. U tim trenutcima je bilo za očekivati kako će većina vozača vrlo brzo krenuti na drugo zaustavljanje u boksevima koje bi trebalo biti dovoljno za doći do kraja utrke. Yuki Tsunoda je krenuo skidati jako puno vremena u odnosu na Russella te je bilo za očekivati kako će se vrlo brzo naći pod napadom mladog Japanca.

U 46. krugu, taman  uoči mogućeg pretjecanja Tsunode, Mercedes je odlučio povući Russella u bokseve na promjenu guma te se vratio na soft gumama koje su se bile pokazale bolje u prvoj fazi utrke. Sergio Perez je u krugu kasnije također otišao u bokseve  kako bi pokušao odraditi undercut u odnosu na Alonsa koji je u tim trenutcima bio na trećoj poziciji. Očekivano, Alonso je krug kasnije odgovorio te je i on otišao u bsokseve – uspio se vratiti nekoliko sekundi ispred Pereza.

Pierre Gasly, koji je bio u istom krugu u boksevima kao i Hamilton, je u 50. krugu napao Hamiltona te je došao do osme pozicije. Tom prilikom je zahvalio svojem momčadskom kolegi i momčadi što su ga propustili krug ranije kako ne bi gubio vrijeme u odnosu na Hamiltona. U 52. krugu u bokseve je otišao jedini preostali Ferrari Carlosa Sainza te se i on vratio na setu mekanih guma, a uspio je izaći ispred Gaslya i dva Mercedesa.

Nekoliko krugova kasnije je Stroll otišao u bokseve kako bi ‘pokrio’ Sainza te je izašao nekoliko sekundi ispred Ferrarija unatoč sporijem prolaska kroz bokseve zbog problema prilikom promjene guma. U međuvremenu je i Perez stigao Alonsa te mu je došao na sam rub DRS zone unutar jedne sekunde, a bilo je za očekivati kako Alonso neće moći zadržati vidno brži Red Bull iza sebe.

U 57. krugu u bokseve je ušao i Max Verstappen u drugom Red Bullu te je izašao na novom setu soft guma, isto kao i Tsunoda koji je izašao iza dva Mercedesa. Upravo u tom krugu je prema Russellu došla informacija kako trebaju umiroviti bolid te je Russell drastično usporio i ušao u bokseve kako bi umirovio bolid. Na kraju 59. kruga su iz McLarena odlučili pozvati vodećeg čovjeka utrke u bokseve te je Norris izašao na stazu na drugoj poziciji iza Verstappena, a ispred Alonsa i Pereza koji se bore za treću poziciju.

Perez je nakon ulaska u DRS zonu krenuo u napad na Alonsa, ali je vozač Aston Martina branio svoju poziciju s unutrašnje strane na ulasku u prvi zavoj te je uspješno zadržao treću poziciju. Ipak, Perez je desetak krugova prije kraja konstantno bio u DRS-u te je pokušavao na sve načine prestići Alonsa na stazi kako bi uzeo treću poziciju. Ali, ni nakon više od pet krugova nije uspjevao pronaći način za proći kraj Alonsa koji je odlično vozio.

Do kraja utrke nije bilo većih uzbuđenja osim borbe Pereza i Alonsa za posljednje mjesto na pobjedničkom postolju, a Perez je dva kruga prije kraja uspio proći Alonsa na startno-ciljnom pravcu te je uzeo treću poziciju koju Alonso nije mogao vratiti na stražnjem pravcu. Do kraja utrke je Alonso pokušao vratiti treću poziciju, a u posljednjem krugu je to i uspio te je Alonso uspio zadržati treću poziciju do kraja utrke za samo 53 tisućinke sekunde.

Objava Max Verstappen pobjednik zanimljive utrke u Brazilu! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: fermen