McLarenov MCL39 je nakon predsezonskih testiranja ono što je nekad bio Red Bull, tj. “bolid kojeg se svi boje”. Momentum iz prethodne sezone se očito nastavio i jedina prijetnja im se za sada čini Ferrari koji ima još dosta posla.
Alpine je jedna od momčadi s najvećim skokom u performansama u odnosu na prošlogodišnje predsezonsko testiranje, ali tada je to bio jedan od najlošijih bolida početku prvenstva pa ljestvica nije ni bila visoko postavljena.
McLaren MCL39
Iako nije prošao toliko krugova kao konkurenti, MCL39 je izgledao izuzetno dobro uravnotežen i stabilan u gotovo svim uvjetima zahvaljujući novom prednjem ovjesu.

Unatoč pull-rod konfiguraciji prednjeg ovjesa još od novih pravila 2022., momčad iz Wokinga potpuno je promijenila raspored krakova (šipki i zglobova), kako bi dobila prednost s aerodinamičkog gledišta.
Bolid je u Bahreinu pokazivao veli razinu razinu sustava anti-poniranja (anti-dive) između prednjeg i stražnjeg kraka gornjeg poprečnog nosača na prednjem ovjesu. Načelo geometrije takvog sustava je vrlo jednostavno, tj. osovine prednjeg ovjesa nagnute su na takav način da uravnotežuju sile poniranja čime se naravno lakše manevrira s potokom zraka.

Tijekom posljednje dvije sezone, bolidi koji su usvojili pull-rod konfiguraciju prednjeg ovjesa činili su se vrlo dobrim pri velikim brzinama, dok su se malo više mučili pri malim brzinama (poput RB19 ili RB20).
Osobito za McLaren, ova shema pruža veliku prednost, budući da omogućuje inženjerima setup s nešto mekšim postavkama (u smislu opruga i amortizera), omogućujući tako da se MCL39 ponaša vrlo dobro i na neravnim površinama i pri malim brzinama, dok još uvijek može izvući mnogo potisne sile (downforcea) iz Venturijevih kanala (koje sustav ovjesa drži na povoljnoj visini od tla).
“McLaren je vrlo zanimljiv. Njihov cijeli prednji ovjes vrlo je zanimljiv, ali i vrlo riskantan s naše točke gledišta. Bit će vrlo zanimljivo vidjeti hoće li to uspjeti.”
Pierre Waché, Red Bull
McLarenova ideja je prilično inovativna i, prema onome što se vidjelo tijekom testiranja, uspjeli su je ispravno postaviti. No, moglo bi se uz to reći da bi postavljanjem bolida mogli imati problema na nešto kompliciranijim stazama koje zahtijevaju mnogo kompromisa.

Momčad je isprobavala različite specifikacije stražnjeg i poprečnog (beam) krila za prvih nekoliko utrka sezone. Bilo je tu krilo s jednim beam krilom za korištenje u uvjetima manje potrebe za postisnom silom. Profil ima manji (gotovo ravan) nagib dok se nastavlja prema krajnjim bočnim pločama kako bi se smanjio proizvedeni otpor i povećala najveća brzina.
Tu je naravno i trend zakrivljenog zadnjeg ruba, s manjim elementom na dva mjesta pričvršćenja na krajnju bočnu ploču. Glavni cilj ovog dizajna je prenijeti protok zraka koji dolazi od poklopca motora prema stražnjem dijelu, stvarajući određenu potisnu silu uz solidnu najveću brzinu.
ALPINE A525
Momčad Alpine također nije mnogo komplicirala s ovogodišnjim bolidom te je također odabrala put evolucije razvoja.
Na kraju je to bio solidan završetak prošle sezone, nakon “katastrofalnog” početka (pretežak bolid, nepredvidivo upravljanje). Inženjeri u Enstoneu i Viryju stoga su doradili postojeći koncept za 2025. godinu.

Malo je vidljivih promjena na prednjem krilu u usporedbi sa specifikacijom s kraja 2024. Prednji ovjes zadržava sličnu konfiguraciju (push-rod), sa sustavom anti-poniranja usporedno s gornjom poprečnom osovinom. Stup volana ostao je odvojen.
Unutarnji okomiti dio ulaza u radijatore je malo promijenjen, a bočni glavni otvori sada su još više u underbite konfiguraciji. Nestao je element koji je povezivao protok zraka s unutrašnjosti kotača.
Zatvaranje prema podnici sada je pod manje strmim kutom, poboljšavajući stabilnost i bočno “brtvljenje” protoka zraka.

Stražnji ovjes ostao je također na push-rod konfiguraciji. Postoji i izraženiji sustav anti-podizanja na gornjoj prednjoj poprečnoj poluzi i niže postavljenoj unutrašnjoj prednjoj donjoj poprečnoj poluzi.
U momčadi su se usredotočili na poboljšanje protoka zraka i “brtvljenje” poda, tj. dva ključna elementa za stvaranje stabilne potisne sile bez previše otpora.
Objava Tehnička analiza bolida 2025. – McLaren i Alpine pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic