Ekipa McLarena ove je sezone doživjela katastrofalan početak, ali linearno, utrku po utrku, forma momčadi se poboljšavala, dostigla jednu zavidnu razinu te društvo iz Wokinga trenutno slovi za jednu veoma konkurentnu ekipu.
McLaren u prve dvije utrke sezone nije osvojio niti jedan jedini bod što je bio veoma šokantan početak sezone za koju su se nadali kako bi mogla biti izuzetno dobra. To bi se do kraja godine i moglo dogoditi s obzirom na napredak koji je ekipa ostvarila do kraja prve polovice sezone. Od borbe za sitni broj poena, momčad je počevši od utrke za VN Austrije počela osvajati bodove te pobjednička postolja šakom i kapom.
2023. | McLaren F1 Team |
Najbolja startna pozicija: | 2. (Norris, VN Velike Britanije) |
Broj plasmana u Top 10: | 11 |
Broj plasmana na pobjedničko postolje: | 2 |
Najbolji pojedinačni rezultat u utrci: | 2. mjesto (Velika Britanija, Mađarska) |
Najbolji momčadski rezultat u utrci: | VN Velike Britanije – 2. i 4. mjesto |
Najbolji momčadski rezultat u sprint utrci: | VN Belgije – 2. i 6. mjesto |
Broj osvojenih bodova u prvenstvu: | 103 |
Pozicija u poretku konstruktora: | 5. |
Kada pogledamo statistiku momčadi, to i ne izgleda toliko loše, ali nije dovoljno za apetite britanske momčadi. Bez obzira na sve, sukladno viđenom, ekipa može biti ponosna na svoj vozački par, ponajviše na svog novajliju Oscara Piastrija koji za sada opravdava kvalitete zbog kojih je i doveden u momčad. Lando Norris kao Lando Norris, kada mu pružite kvalitetan bolid, on to umije iskoristiti na pravi način. Vjerujem kako ekipu u nastavku očekuju još određene nadogradnje, osjetili su miris borbi za sami vrh te njihov cilj će nedvojbeno biti pokušati se zadržati u tim borbama što je dulje moguće.
Naravno, nije sve ni došlo samo od sebe jer McLaren je radio na donošenju nadogradnji koje su bile ogromne. Veličina nadogradnji je bila tolika da su ih rasporedili na tri utrke: Austrija, Velika Britanija te Mađarska. Sve je krenulo od VN Azerbajdžana u travnju kad je momčad iz Wokinga donijela prvu okom vidljivu promjenu na svom bolidu, a bila je to promjena podnice na kojoj su radili tijekom zime. Što se tiče nadogradnji donesenih na spomenutim utrkama, to su sve bile nadogradnje u području aerodinamike. U Austriji je ekipa po prvi put na bolid Landa Norrisa ugradila novu podnicu, redizajnirane bočne stranice, preoblikovan poklopac motora te izmjene na halo zaštiti i retrovizorima, a sve to zbog boljeg protoka zraka ka stražnjem krilu bolida.
Popularna Papaya je pored svega ostalog bila marljiva i po pitanju dovođenja novih ljudi u tim te se može reći kako su ulovili neke od “krupnijih” riba u svijetu Formule 1. Prvo je poziciju tehničkog direktora napustio James Key, kojeg je zamijenio Ferrarijev David Sanchez koji će svoju poziciju početi obavljati početkom 2024. godine. Nakon toga, McLaren je lansirao veliku vijest dovođenjem Roba Marshalla, koji je čak 17 godina radio za momčad Red Bulla. Spomenuti će biti fokusirani na koncept bolida te razvoj istoga, a kao i Sanchez, Marshall će svoju poziciju početi obavljati početkom 2024. godine. Ovo su nesumnjivo veliki koraci unaprijed te prikaz kako McLaren donosi konkretne odluke koje bi se mogle pokazati ključnima.
Svakako, najbolju partiju McLarena smo imali priliku vidjeti na Silverstoneu. VN Velike Britanije je rezultatski najbolja utrka za ekipu do sada, gdje je Lando zauzeo fantastično drugo mjesto s Oscarom koji je bio žrtva sigurnosnog vozila te je time izgubio, rekao bih, sigurnu poziciju na posljednjoj stepenici pobjedničkog postolja.
Momčad iz Wokinga je tijekom sunčanog subotnjeg poslijepodneva ugodno iznenadila sve prisutne kad je ostvarila najbolji kvalifikacijski rezultat, zasjevši na drugo i treće mjesto, dišući za vrat aktualnom svjetskom prvaku Maxu Verstappenu. Lando Norris je svoju startnu poziciju maksimalno iskoristio te je u nedjelju izašao kao prvi iz prvog zavoja te je Verstappenu pružio otpor koliko je mogao, a Oscar je to sve pomno pratio, ali kao što sam rekao, određeni trenuci nisu mu pogodovali, ali i dalje sjajno četvrto mjesto za mladog Australca.
Utrka u Belgiji je pokazala kako ipak ne možemo očekivati moćan McLaren na svakoj mogućoj stazi, ali bez obzira na to, vrijedi popratiti njegovu formu te vjerovati kako ćemo gledati još puno utrka s veoma konkurentnim McLarenom. Oscar Piastri je postao prvi novajlija koji je vodio u utrci (sprint) nakon deset godina, imao je kvalitetne utrke te mu nedostaje pobjedničko postolje kako bi se njegova sezona mogla nazvati sezonom iz snova za jednog novajliju. Landa Norrisa već dugo spominjemo u istoj rečenici s vozačima kao što su Max Verstappen, George Russell, Charles Leclerc, ali ono što razlikuje njega i spomenute vozače jest ta još uvijek neostvarena pobjeda, koju će mladi Britanac zasigurno juriti do samog kraja sezone.
Osobno, do kraja sezone očekujem kako će Oscar Piastri ostvariti plasman na pobjedničko postolje, napredovanje kroz vozački poredak te kako će na kraju sezone iza sebe ostaviti neka veoma zvučna imena. Žarko bih volio vidjeti Landa na najvišoj stepenici pobjedničkog postolja, ali trenutno kako se stvari čine za to će mu biti potreban peh aktualnog svjetskog prvaka jer trenutnom formom, kako Nizozemca tako i ekipe Red Bulla, ta pobjeda se čini nedostižnom.
McLaren Mercedes | Lando Norris vs Oscar Piastri |
Međusobni omjer u kvalifikacijama: | 10 – 2 |
Međusobni omjer u utrkama: | 9 – 3 |
Osvojeni bodovi: | 69 – 34 |
Pozicija u prvenstvu: | 8. – 11. |
Ukratko, vozači su se iskazali kada se to od njih i očekivalo, od onog trenutka kada su dobili kvalitetan bolid u ruke, oba su vozača počela nizati dobre rezultate. Naravno, obojica imaju svoje vrline i mane, ali rekao bih u ovom slučaju kako razlika nije ogromna jer ipak moramo imati na umu kako je ovo Landu peta sezona u McLarenu, dok je Oscar Piastri novak. Lando je pokazao tu brzinu u kvalifikacijama, Oscar je po tom pitanju iza Landa, ali ne previše kao što je recimo bio slučaj s Danielom Ricciardom. Mladi Australac ima respektabilan zaostatak za momčadskim kolegom, prati ga u stopu što se vidi kroz rezultate posljednjih nekoliko utrka.
Da su izvedbe Oscara Piastrija impresivne, dokazuju i preostali rookie vozači koji se nisu uspjeli jednako dobro snaći te pokazati svoju brzinu. Imamo primjer Logana Sargeanta koji konstantno zaostaje za Alexanderom Albonom te koji još uvijek nije uspio upisati bod na račun svoje vožnje. Prije dvije sezone smo imali priliku gledati dva rookieja u istome timu, Micka Schumachera i Nikitu Mazepina u Haasu. Dvojac te sezone nije uspio upisati niti jedan jedini bod, Mick je nakon toga u Haasu ostao i narednu sezonu, ali nije zadovoljio. Oscar Piastri je sada u prvom dijelu sezone uspio osvojiti više bodova za svoj tim nego što je Mick Schumacher to uspio u dvije godine u Haasu. Znam, nezahvalno je uspoređivati Haas i McLaren, ali koliko nas sjećanje služi, bilo je tu i skupocjenih pogrešaka koje su itekako utjecale na budžet tima. Ako bi Nycka de Vriesa računali kao rookieja situacija je opet jasna, Nizozemac nije uspio izdržati cijelu sezone te je već zamijenjen.
Što se tiče ugovora, pozicije vozača u ekipi, vjerujem kako će McLarenu biti u interesu zadržati oba vozača. Lando ima ugovor koji ističe na kraju 2025. godine, dok Oscarov ugovor ističe na kraju 2024. godine. Ako oba vozača nastave svoju formu, dovedu ekipu na zavidno visoku poziciju u poretku, njihovo mjesto u ekipi će postati neupitno. Vjerujem kako McLaren marljivo radi na pripremi novih, unosnijih ugovora za oba vozača te kako će ih uspjeti ostvariti u bliskoj budućnosti. Od tog trenutka, kada oba vozača budu imala sigurne pozicije u timu, tada će sve biti na ekipi u tvornici i genijalcima koji svoje misli prenose na papir kako bi ovom fantastičnom dvojcu osigurali jedan konkurentan bolid u nadi da će ekipu McLarena vratiti tamo gdje im je i mjesto, u sami vrh ovog prestižnog natjecanja.
Zanimljiva je stvar to kako je Lando Norris u jednom trenutku čak razmišljao promijeniti uniformu jer kako i sam kaže, gubio je strpljenje te je priželjkivao ravnopravno utrkivanje s onima najboljima u najbržim bolidima. Međutim, nagli uspon forme momčadi iz Wokinga ga je razuvjerio od te pomisli te je vratio samopouzdanje, vjeru u vlastitu ekipu te bolid kojim upravlja. Mladi Britanac trenutno u potpunosti vjeruje ekipi te kako kaže, vjeruje da se s ovom ekipom u budućnosti može boriti za titulu svjetskog prvaka.
Objava McLaren kao momčad u usponu: ‘From zero to hero’ pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Marko Rajić