Od osnivanja Svjetskog prvenstva Formule 1 1950. godine naslove su osvajali različiti vozači, a samo nekolicina njih se naslovom okitila više od jednom. Osim što se smjestio na sami vrh knjige rekorda u Formuli 1, Michael Schumacher je jedan od dvojice vozača kojima je za rukom pošlo gotovo nezamislivo – osvojiti sedam naslova svjetskog prvaka. Iako se ponekad stavljao znak pitanja na čistoću poteza ovog velikana, njegova dominacija povijesnim knjigama Formule 1 je u potpunosti neupitna.

U svijetu Formule 1 malo je imena koja su ostavila trag kakav je ostavio Michael Schumacher. Sedmerostruki svjetski prvak i po mnogima najbolji vozač koji je ikada vozio bolide Formule 1, sinonim veličine u Formuli 1, ostavio je neizbrisiv trag u svijetu automobilizma. Priča o jednom od najposebnijih vozača u povijesti započela je sasvim obično. Rođen je prije točno 55 godina, 03.01.1969. godine u gradiću Hürth u Zapadnoj Njemačkoj. Šest godina stariji od brata Ralfa, koji će poći bratovim stopama i također postati vozač Formule 1, bio je prvi sin sasvim običnih roditelja. Schumacherov put od kartinga do sedmerostrukog naslova prvaka svijeta Formule 1 priča je o njegovoj nemjerljivoj vještini, upornošću i neumoljivoj potrazi za izvrsnošću.

Michaelova ljubav prema utrkivanju počela je od ranog djetinjstva kad je sa samo četiri godine počeo voziti karting. Michaelov otac je u Kerpenu vodio karting stazu gdje je njegova majka radila u kantini. Michael je svoja prva iskustva imao s kartingom na pedale, a kad mu je otac kasnije u kart ugradio motor, vrlo brzo se zabio u rasvjetni stup. No, mali Schumi je brzo savladao vještine upravljanja kartom. Njegov urođeni talent ubrzo je izašao na vidjelo kad je već kao tinejdžer ostvarivao značajne uspjehe u kartingu. 1988. godine započeo je utrkivanje u jednosjedima u njemačkoj Formula Ford seriji da bi kasnije prešao u Formulu 3. Naslov prvaka njemačke Formule 3 osvojio je 1990. godine te ga je Mercedes angažirao za vožnju njihovih trkaćih automobila.

Schumacherov trenutak proboja dogodio se 1991. godine kad je dobio mjesto u momčadi Jordan-Ford za nastup na utrci za Veliku nagradu Belgije. Na svom prvom nastupu kvalificirao se na visoko sedmo mjesto na stazi Spa i svjetla pozornice su se okrenula u njegovom smjeru. Njegov izvanredan nastup zapeo je za oko čelnicima momčadi Benetton, u čije je redove prešao za do kraja sezone. Prva pobjeda mladog Schumachera u Formuli 1 došla je već 1992., na istoj stazi na kojoj je debitirao, poznatoj kao jednoj od najzahtjevnijih staza u kalendaru.

Svoj prvi naslov svjetskog prvaka Michael je osvojio 1994. godine za momčad Benetton, kroz sezonu demonstrirajući ne samo vozačke vještine, već i talent u donošenju odluka. Kroz četiri sezone s Benettonom pobijedio je 18 puta i osvojio dva naslova svjetskog prvaka. Bile su tu i neke packe o kojima se pričalo, od potencijalne tehničke neregularnosti Benettonovog bolida do slavnog udesa na stazi u Adelaideu s glavnim rivalom za naslov, Damonom Hillom.

Dvije godine kasnije, 1996. godine otvorio je novo poglavlje u svojoj karijeri, prešavši u redove momčadi Ferrari, koja je tad žudjela za uspjesima. Posljednji naslov za Ferrari do Michaelovih uspjeha osvojio je Jody Scheckter 1979. godine. Ljubav između crvene momčadi i Schumachera započela je s tri pobjede 1996. i još pet njih 1997. godine.

Nažalost, sezona 1997. završena je bez bodova, kad je Michael sa staze izgurao svog rivala za naslov Jacquesa Villeneuvea tijekom utrke u Jerezu. Naslov se činio sve bližim, pa je Michael 1998. godinu završio na drugom mjestu, a sezonu 1999. prekinula je ozljeda, lom noge prilikom udesa na Silverstoneu, zbog kojeg je propustio dobar dio sezone.

Izbor deset najboljih trenutaka Michaelove karijere – pogledajte video ovdje.

Michaelov duh je promijenio atmosferu u momčadi i pod njegovim vodstvom Ferrari se vinuo u visine. Zajedno postali su sila kakva se rijetko viđala. Ferrari i Michael Schumacher osvojili su pet uzastopnih naslova svjetskog prvaka u periodu od 2000. do 2004. godine. Schumacher je uspjesima u Ferrariju zacementirao svoj status legende, ali je i momčad podigao u nedostižne visine. Schumi je 2000. godine postao prvi Ferrarijev šampion nakon 21 godine. 2002. godine pobijedio je 11 puta, a na pobjedničkom postolju bio je na svih 17 utrka sezone. Godinu kasnije srušio je Fangiov rekord osvojivši svoj šesti naslov. Svoju sedmu i posljednju titulu osvojio je u crvenom kombinezonu 2004. godine.

Neusporediv uspjeh Michaela Schumachera u Formuli 1 utjelovljuje njegovih sedam naslova svjetskih prvaka, što je godinama bio nedostižan rekord. Njegova dosljednost u performansama na visokoj razini, zajedno s njegovom strateškom oštroumnošću, učinila ga je nevjerojatnom silom na trkaćoj stazi. Schumacherovi rekordi nisu samo statistika, oni predstavljaju eru trkaće izvrsnosti koja se možda nikad neće ponoviti. Suludo je o veličini Michaela Schumachera govoriti samo kroz prizmu statistike, iako i statistika u mnogome ide u njegovu korist. Schumacher je mnogo više od samih brojeva, on je netko tko se Formuli 1 vjerojatno više nikada neće ponoviti.

2006. godine Schumacher je najavio odlazak u vozačku mirovinu, ostavljajući Formulu 1 s nasljeđem koje se činilo nepobjedivim. Ipak, želja za utrkivanjem je bila jača, i 2010. godine se na opće iznenađenje javnosti, vratio u Formulu 1, ovaj put s momčadi Mercedes sad pod rukovodstvom Rossa Brawna, Michaelovog starog prijatelja i suradnika iz redova Ferrarija. Iako povratak nije polučio uspjehe kakvi su se nekad podrazumijevali uz ime velikog Nijemca, njegova nepokolebljiva strast i neustrašiv stav prema izazova nisu bili ništa manji nego prije mirovine.

Schumacher u bolidu Mercedesa 2012. godine

Izvan trkaće staze, Schumacher je bio poznat po svom privatnom i obiteljskom životnom stilu. Michael se značajno bavio filantropijom i bio je poznat po svom humanitarnom djelovanju i pomaganju onima u potrebi. Ono što je postizao na stazi često je društvu vraćao dobrim djelima, čineći ukupnu sliku o sebi još većom i sjajnijom.

U prosincu 2013. godine dogodila se tragedija kad je zadobio tešku ozljede glave tijekom skijanja u francuskim Alpama. Incident je trkaću zajednicu i obožavatelje diljem svijeta ostavio u šoku, a poruke podrške legendarnom vozaču dolazile su sa svim strana svijeta. Nove informacije o Michaelovom zdravstvenom stanju su šture i rijetke, a obitelj kontinuirano moli za privatnost u za njih teškim trenucima. Svi ljubitelji utrkivanja, bili fanovi Michaela Schumachera ili ne, nadaju se pozitivnim vijestima u vezi sa zdravljem čovjeka čiji je doprinos ne samo automobilizmu, već sportu uopće, ništa manje nego monumentalan.

Nasljeđe Michaela Schumachera seže daleko dalje od kockastim zastava i slavlja na pobjedničkom podiju. Njegov utjecaj na Formulu 1 dubok je trag u povijesti sporta. Schumacherova radna etika, pedantan pristup utrkama i predanost izvrsnosti ostavili su trajno naslijeđe koje inspirira ambiciozne trkače i sportaše diljem svijeta. Michaelov utjecaj nije ograničen samo na njegova postignuća na stazi, ona se osjeća u svim sferama Formule 1. Njegova sposobnost da pomakne granice onoga što se smatralo mogućim postavila je standard za generacije nadolazećih trkača. Neumoljiva potraga njemačkog vozača za savršenstvom postala je zvijezda vodilja za one koji traže veličinu u bolidu Formule 1.

Proslava u momčadi Ferrari nekon pete uzastopne titule Michaela Schumachera

Život Michaela Schumachera priča je s dva različita poglavlja – jedno je obilježeno neviđenim uspjehom na stazi, a drugo je zasjenjeno tragičnom nesrećom koja je promijenila tijek njegovog života. Dok se trkačka zajednica nada pozitivnim informacijama o njegovom zdravstvenom stanju, Schumacherova ostavština ostaje netaknuta, trajni dokaz visina koje se mogu postići talentom, odlučnošću, radom i nepokolebljivom ljubavlju prema sportu. Bilo da navija s tribina ili analizira prolazna vremena, svijet iščekuje vijesti o Michaelovom oporavku, čovjeka koji je zauvijek promijenio krajolik Formule 1.

„Ako itko zna kako skupiti unutarnju snagu i odlučnost, nema sumnje da je Michael Schumacher čovjek za to. Mnogi misle kako vozači traže uzbuđenje i srljaju u rizik, no Michael je, kao i drugi vozači bio nesklon riziku“, neposredno nakon Michaelove nesreće rekao je David Coulthard.

Naslovna fotografija: Wikipedia – Cord Rodefeld from Ulm, Germany – Hockenheim 1997

Objava Michael Schumacher: Legenda Formule 1 pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Mia Lesic