U to vrijeme treća stanica na putu oko svijeta Formule 1 bio je Brazil, legendarni Interlagos. Datum je 6. travnja 2003. , datum kojeg vrlo dobro pamti Giancarlo Fisichella, kao i ekipa Jordana. Bila je to izrazito kišovita, kaotična nedjelja koja nam je pružila utrku koja se prepričava godinama. Situacija na stazi bila je daleko od idealne, o čemu svjedoči odgođeni start te posljedično start iza sigurnosnog automobila.

Nesumnjivo, bila je to era velikog Michaela Schumachera koji je tada u Ferrariju dominirao sportom te je sasvim logično u sezonu ušao kao jedan od glavnih favorita za osvajanje naslova. Međutim, na otvaranju sezone u Australiji pobjedu je ostvario McLarenov David Coulthard, da bi na drugoj utrci u Maleziji pobjedu pak slavio njegov timski kolega Kimi Raikkonen. Dakle, Michael i Ferrari bez pobjede u prve dvije utrke dolaze u Brazil, u kojemu je Nijemac do tada ostvario čak četiri pobjede, dvije s Benettonom te dvije s Ferrarijem.

Uzbuđenje je počelo tijekom kvalifikacija, koje su bile tijesne dovoljno kako bi se nekoliko vozača moglo naći na pole positionu za nedjeljnu utrku. Ta čast je na kraju pripala domaćinu, Brazilcu Rubensu Barrichellu za samo 0.011 sekundi ispred Davida Coultharda. Razlika između prvog i četvrtog je iznosila svega 0.059 sekundi.

Nedjelja je svanula, nebo iznad staze je bilo tmurno, sivi oblaci su nagovijestili ono što je već svima bilo jasno, kiša dolazi. Uslijed kaotičnog vremena, u to vrijeme direktor utrke Charlie Whiting odgodio je start utrke. Akcija je trebala krenuti u 14 sati po lokalnom vremenu, ali krenulo se nešto kasnije i to iza sigurnosnog automobila.

Kiša je stala s vremenom, sigurnosni automobil se povukao sa staze u osmom krugu te je utrka konačno krenula. Trebalo je vremena kako bi se voda isušila, povukla sa staze, ali za mnoge je ista bila kobna. Bolida je doslovno bilo posvuda, a kritično mjesto bio je zavoj broj 3. Čak se šest bolida izvrtjelo na tom dijelu staze, a među žrtvama je bio i Michael Schumacher.

Prema pobjedi je jurio njegov momčadski kolega Rubens Barrichello, ali je bio prisiljen odustati u 47. krugu jer je ostao bez goriva. Postojala je greška u sustavu koja je pokazivala da bolid ima više goriva nego što je to doista bio slučaj.

Više je vozača imalo priliku voditi u utrci nakon nekoliko incidenata na stazi, no samo je jedan bio dovoljan Giancarlu Fisichelli kako bi ostvario svoju prvu pobjedu u karijeri. Fisichella je pretekao Kimija nakon što je Finac proklizao, a u međuvremenu na stazi se dogodio incident. Iz utrke je odustao Mark Webber čiji je incident neposredno bio uzrok odustajanja i Fernanda Alonsa, čiji je incident pak bio ozbiljnije prirode. U tom trenutku vozio se 54. krug od planiranih 71. Odvoženo je više od 75% utrke, nastavak nije bio moguć pa je stoga utrka i zaključena.

Iako se utrka završila, uzbuđenjima nije bilo kraja. Fisichella je s ekipom počeo slaviti pobjedu, međutim, javljeno im je kako je pobjedu ipak odnio Kimi Raikkonen. Giancarlo je morao prihvatiti činjenicu te se zadovoljiti drugim mjestom. To nije bio kraj ovog roller coastera jer nakon temeljite provjere pravila utvrđeno je ipak kako je direkcija utrke nepravedno oduzela pobjedu Talijanu. U pravilniku piše da ako dođe do prekida utrke, kao rezultat se uzima poredak od dva kruga prije samog prekida, a u tom trenutku je upravo Fisichella držao vodeću poziciju. Kimi je tako na sljedećoj utrci u Imoli vozaču Jordana predao pehar koji je Talijanu nepravedno oduzet.

Fisichella je nakon utrke izrazio vlastito nezadovoljstvo situacijom oko utrke.

“Prije svega za Fernanda, nadam se da je dobro, potom jer sam pobijedio u utrci, ali pravila kažu kada je istaknuta crvena zastava, rezultat se uzima na osnovu kruga prije (to je ono što je on izjavio iako se prema pravilima radi o posljednja dva) pa mi je jako žao zbog toga, ali uostalom nisam očekivao kako ću završiti ni na drugom mjestu tako da je ovo sjajan dan”, izjavio je Fisichella.

Alonso je dao uvid na vlastitu utrku kao i na incident koji je uzrokovao prekid utrke.

“Mislio sam kako je moja utrka tekla prilično dobro. Što se tiče incidenta, izlaskom iz zadnjeg zavoja naišao sam na krhotine koje su bile posvuda i nisam imao kamo otići. Mislim da sam udario kotačem, sljedeće što znam jest kako sam bio okrenut prema barijerama”, izjavio je Španjolac.

Jacques Villeneuve je dao zanimljivu izjavu vezanu za kaotičnu utrku.

“Na vozačima je da budu manje ludi u ovakvim uvjetima u utrci. Neki vozači su pretjecali pod žutim zastavama, sredinom utrke sam vidio Alonsa kako pretiče pod istaknutim zastavicama. Mislim da takva vožnja dovodi do incidenata”, izjavio je Villeneuve.

Pored ostalih, izjavu je dao i Michael Schumacher koji je još uvijek čekao na pobjedu u novoj sezoni.

“Što se tiče prvenstva, za nas je i bolje što je pobjedu odnio Fisichella nego Kimi, pogotovo jer je Giancarlo odvozio dobru utrku. Razlika u prvenstvu nije ogromna s obzirom na to da je pred nama još 16 utrka, tako da nema potrebe za brigu”, izjavio je Nijemac.

Coulthard je imao pobjedu u rukama, ali kriva procjena ulaska u box ga je odaljila od iste.

“Odlazim odavde bez pobjede na utrci za koju sam jako puno radio. Vjerujem da imam više prava na tu pobjedu nego drugi. Odradio sam svoje posljednje zaustavljanje u utrci znajući da trojac ispred mene mora učiniti isto ako ne dođe do prekida utrke”, izjavio je Britanac.

Bila je to prva Fisichellina pobjeda u karijeri (od tri ukupno), a zanimljivo kako Jordanova posljednja tako i posljednja za neku ekipu koja je koristila Fordovu pogonsku jedinicu. Zanimljiva činjenica jer se upravo Ford odlučio vratiti u svijet Formule 1 sklopivši partnerstvo s ekipom Red Bulla. To partnerstvo stupa na snagu od 2026. kada je najavljena ponovna promjena pravilnika. Austrijska momčad je prvobitno bila u pregovorima s Porscheom, ali jednostavno nisu uspjeli pronaći zajednički jezik, stoga se Red Bull okrenuo ka zapadu.

Dvije zanimljive činjenice vezane uz samu utrku VN Brazila 2003. jesu te kako su pri prekidu utrke Kimi Raikkonen i Giancarlo Fisichella bili pri kraju s gorivom. To znači, da se nije dogodio incident na stazi te prekid same utrke, oni bi morali na još jedno zaustavljanje u boksu, a izgledni pobjednik bio bi Coulthard. Druga je ta, kako je posljednje mjesto na pobjedničkom postolju osvojio Alonso koji uopće nije prisustvovao na samoj dodjeli pehara jer mu je medicinsko osoblje pružalo pomoć nakon spomenutog incidenta.

Naravno, svima je poznato kako je na kraju spomenute sezone titulu svjetskog prvaka odnio Michael Schumacher, koji je kasnije s Ferrarijem ostvario čak šest pobjeda. Titulu viceprvaka je odnio McLarenov Kimi Raikkonen sa zaostatkom od samo dva boda, dok je trećeplasirani na kraju bio Williamsov Juan Pablo Montoya. Giancarlo Fisichella je sezonu završio na 12. mjestu. Titulu prvaka konstruktora je odnio Ferrari ispred drugoplasiranog Williamsa te trećeplasiranog McLarena, Jordan je sezonu završio na devetoj poziciji ispred posljednjeg Minardija.

Objava Na današnji dan prije 20 godina: Kaotično brazilsko poslijepodne pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Marko Rajić