Nezadovoljni kaznom koju je u završnici utrke dobio njihov vozač, u Ferrariju su odlučili zatražiti pravo na reviziju slučaja…

Prilikom restarta utrke za Veliku nagradu Australije nakon druge crvene zastave, došlo je do kontakta između tada trećeplasiranog Fernanda Alonsa i četvrtoplasiranog Carlosa Sainza. Vozač Ferrarija bio je s unutarnje strane prvog zavoja i nešto iza sunarodnjaka, udario je u stražnji kotač Aston Martina i okrenuo ga, tako da su suci okrivili Carlosa za sudar i dodijelili mu vremensku kaznu od pet sekundi.

Međutim, došlo je do još nekoliko incidenata pa je ponovno pokazana crvena zastava. Onda je odlučeno da će se utrka nastaviti za samo jedan krug i to vožnjom iza sigurnosnog automobila, a vraćen je poredak s prethodnog restarta, tako da je Alonso u svom Aston Martinu mogao ponovno zauzeti treću poziciju.

Sainz je bio ogorčen jer su ga suci kaznili bez da su mu dali priliku za objašnjenje situacije. Dojam je bio da je na njemu veća odgovornost za taj kontakt, ali opet, bio je to restart i generalno suci imaju nešto blaži kriterij kad se radi o incidentima prilikom startova i prvih krugova, dok na stazi vlada velika gužva. Ono što je također čudno, Sainza su kaznili, a sudare Gaslyja i Ocona te Sargeanta i De Vriesa kao da nisu ni pogledali. Vozač Williamsa je doslovno izbio bolid AlphaTaurija sa staze, a nije čak niti pokrenuta istraga.

Šef Ferrarijeve momčadi, Frederic Vasseur, komentirao je nakon utrke: “Po meni je šteta da ga suci barem nisu saslušali i pregledali sve informacije. Prošlog tjedna smo mijenjali pravila dva puta u 10 minuta zbog Alonsovog pit-stopa. Mogli smo sad učiniti isto, ili barem porazgovarati.”

Carlos Sainz na VN Australije (Foto: Scuderia Ferrari Press Area)

Budući da je utrka završila iza sigurnosnog automobila, Sainz je zbog kazne od pet sekundi pao s četvrtog na posljednje 12. mjesto te ostao bez bodova. Doista djeluje kao prestroga kazna i u Ferrariju su odlučili pokušati nešto promijeniti pravnim putem, kako prenosi Motorsport.com.

“S obzirom na to da razgovaramo s FIA-om i poslali smo izvješće FIA-i, ne želim otkrivati nikakve detalje tih razgovora. Jedina stvar je da u slučaju Gasly/Ocon, a posebno u slučaju Sargeant/De Vries u prvom zavoju, reakcija sudaca nije bila ista. No, želim izbjeći dodatne komentare”, rekao je Vasseur.

Pravo na reviziju koristio je baš Aston Martin u slučaju kazne za Fernanda Alonsa na VN Saudijske Arabije. Kad momčad zatraži to pravo, prvo suci odlučuju postoje li značajni i važni novi dokazi u tom slučaju, da bi on uopće bio ponovno otvoren. Ako utvrde da ima, onda se radi revizija i odluka se donosi prema tim novim dokazima.

“Prvo će pregledati naš zahtjev i vidjeti mogu li otvoriti taj slučaj. Onda ćemo imati drugo saslušanje nešto kasnije, s istim sucima ili sucima tog idućeg sastanka, o samoj odluci. Što možemo očekivati je barem otvorena rasprava s njima i također, za dobrobit sporta izbjegavanje ovakvih odluka kad imate tri slučaja u istom zavoju, a različito suđenje.”

“Najveća frustracija za Carlosa, čuli ste to preko radio veze, bila je ta da nije dobio saslušanje. Slučaj je bio vrlo poseban, a mislim da bi imalo smisla uzeti u obzir da je utrka gotova i da nije utjecala na stanje na postolju pa omogućiti saslušanje, kao što su Gasly i Ocon imali.”

“Na sucima je odluka o ispravnosti kazne, ali po meni, za Carlosa i za tim, otvaranje rasprave je prvi korak. Ishod je na FIA-i. Mi imamo svoje argumente, ali njih ću zadržati za FIA-u. Naravno, očekujemo reviziju odluke”, poručuje šef Ferrarijeve momčadi.

Koje bi to nove dokaze Ferrari mogao iznijeti, Vasseur nije želio otkriti. Moguće da se radi o podacima iz bolida, koje suci u tom trenutku nisu mogli provjeriti. Sada se čeka odluka FIA-e o terminu prvog saslušanja, na kojem će se odlučivati postoje li opravdani razlozi za reviziju slučaja.

Objava Ferrari zatražio pravo na reviziju u slučaju Sainzove kazne na VN Australije pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak