Povratak Formule 1 u Kinu simbolično predstavlja posljednji čavao u lijes pandemije koja je paralizirala naš omiljeni sport. Dosta toga se promijenilo od posljednje utrke održane 2019. godine, tada i jubilarne 1000. utrke Formule 1, a domaći navijači napokon imaju i domaćeg vozača.

Od te 2019., Formula 1 je ponovo pod dominacijom jedne momčadi, dosta momčadi je promijenilo ime i šefove, a napustili su nas neki svjetski prvaci. Fernando Alonso primjerice tada nije vozio, ali ga ovog vikenda gledamo sa svježe potpisanim višegodišnjim ugovorom za Aston Martin.

Izvor: Mercedes AMG F1 Media Center

Promijenila se i generacija bolida, a pojavilo se dosta novih navijača. Pojavio se i sprint format utrkivanja koji upravo ovog vikenda ima sezonski, a za samu stazu i generalni debi. Promijenila se malo i sama staza, ali o tome nešto kasnije.

Između prošle VN Japana i nadolazeće VN Kine, najveća vijest je svakako bila novi ugovor za Fernanda Alonsa s Aston Martinom. Nakon objave prelaska Lewisa Hamiltona u redove Ferrarija, Nando je nastavio polako sa slagalicom vozačkih mjesta usred silly seasona.

Bila su tu na temelju javno dostupnih informacija, a i želja navijača, još dva potencijalna mjesta za Alonsa. Priželjkivao se prelazak u Red Bull, što bi značilo povratak u bolid konkurentan za naslov prvaka. Max Verstappen se nije obazirao, niti se obazire previše na potencijalnu veću prijetnju od strane novog momčadskog kolege:

“Nema veze koga dovedu, svejedno ću pobijediti.”

Druga opcija za Fernanda bila je Mercedes koji trenutno ipak više naginje dolasku Carlosa Sainza, iako je i tu u moguć Carlosov povratak u Red Bull. Može se nešto i Sergia Pereza ovdje pitati, pošto je pred istekom ugovora. Checo trenutno vozi po očekivanjima momčadi, odmah uz bok Maxu, te je nedavno izjavio kako će kroz mjesec dana znati više o svojoj budućnosti u Formuli 1.

Formula 1 je neuobičajeno rano objavila kalendar utrka za 2025. godinu. Broj utrka je na “zastrašujućih” 24, a navijači su pozdravili povratak u Melbourne i VN Australije kao prvu utrku prvenstva. Bit će to 75. sezona Formule 1 koja završava u uglavnom dosadnom i sterilnom Abu Dhabiju. Sprint vikenda bi opet trebalo biti šest, ali se još ne zna na kojim bi to stazama točno bilo.

Izvor: Alpine Media Center

Ovotjedni sprint vikend prema riječima nekih vozača baš i nije najbolja opcija zbog relativno mnogo nepoznanica koje su se pojavile uslijed izbivanja Formule 1 iz Kine. Samo jedan slobodni trening nije dovoljan za ozbiljniju pripremu kvalifikacija i nedjeljne utrke. To će dodatno teško pasti i momčadi Alpine koja je još uvijek bez bodova ove sezone, a donose nove nadogradnje upravo ovaj vikend.

Momčad je također morala pokrivati glasine kako je na prodaju i to s uvjetom da novi vlasnik nastavi koristiti Renaultove motore. Iz momčadi su ubrzo poručili kako nisu na prodaju te da su za trenutno nezabavno stanje krivi ljudi koji više nisu u momčadi, a trenutna postava radi dobar posao za budućnost. Spomenuta nadogradnja odnosi se na novu podnicu koja je navodno preteška, tj. brzinski “pokrpana” dodatnim materijalom kako bi se zadovoljio crash-test.

Izvor: McLaren Media Center

I dok Alpine barem zna gdje se nalazi, jedna druga momčad koja je nekad bila i u bliskoj borbi s Alpineom, ponovo ne zna gdje se trenutno nalazi. No, slatke su to brige za McLaren koji sada redovito prijeti posljednjim stepenicama podija. I dok bi se boljom taktikom moglo zaprijetiti Ferrarijima, za utrku u Kini su već počela opravdanja.

U redu, treba biti realan oko svojeg tempa, ali sazivanje lošeg vikenda uvelike olakšava stvari konkurenciji. Andrea Stella priznaje kako će im tempo biti nešto slabiji u odnosu na Suzuku pošto staza u Šangaju ima mnogo sporih i srednje brzih zavoja. Bolid MCL38 još uvijek nema odgovore upravo za tu vrstu zavoja, a to bi trebali iskoristiti u Mercedesu čiji W15 solidno funkcionira u takvim zahtjevima.

“Istovremeno, ne smijemo zaboraviti kako je Kina bila jedna od najzahtjevnijih staza po pitanju potrošnje guma. Kako će se gume ponašati na stazi?“

Andrea Stella

No, da razjasnimo ukratko zašto se za McLaren čini kao da ne znaju gdje se trenutno nalaze. Stav oko hvatanja Ferrarija kao druge najbrže momčadi bi trebao biti nešto jasniji i bez downplaya ususret trkaćim vikendima koje uglavnom uključuje usporedbu s Aston Martinom i Mercedesom, trenutno jasno sporijim bolidima od McLarena.

Izvor: Sauber Media Hub

Domaći navijači napokon imaju i domaćeg vozača koji trenutno nema bodova u prvenstvu. Možda je upravo domaća staza prilika za prve bodove Guanyua Zhoua i njegov Kick Sauber. Da, ni momčadski kolega Valtteri Bottas za sad nije uspio osvojiti bodove. Najgore od svega, momčad još i prate užasno odrađeni odlasci na promjenu guma.

Momčadi iza Red Bulla i Ferrarija tako računaju na pokoju s(p)retnu okolnost koju bi mogao donijeti sprint vikend s mnogo nepoznanica. Jedna od možda najvećih promjena jest i nova podloga asfalta na stazi u Šangaju. Nije to toliko ni čudno s obzirom na to da se staza nalazi u močvarnom području podložnom micanjima tla.

Na temelju simulacija i podataka iz prethodnih utrka, upravo prema sumnjama Stelle, gume su ovdje izložene bočnim i uzdužnim silama, pri čemu se vanjski dio gume, posebno na lijevoj strani automobila, najviše troši.

Odabrane gume za ovaj vikend su srednjeg ranga, sa C2 kao tvrdom, C3 kao srednjom i C4 kao mekom komponentom. Nominalno, to je isti izbor kao i 2019., ali scenarij je vrlo drugačiji. Prije pet godina, u upotrebi su bile gume od 13 cola. Bili su to bolidi koji su imali ravnu podnicu i potpuno drugačiju aerodinamiku od sadašnjeg bolida. Uglavnom, ovog vikenda se praktički kreće od nule što se tiče razumijevanja guma.

Situaciju dodatno komplicira i spomenuta činjenica da je Velika nagrada Kine prva od šest trkaćih vikenda ove sezone koji se održavaju u formatu sprinta, koji je za ovu godinu malo modificiran u pogledu redoslijeda održavanja sesija.

Slobodan trening i sprint kvalifikacije su u petak, sprint utrka i glavne kvalifikacije u subotu, a Grand Prix, kao i uvijek, u nedjelju. Parc ferme je također promijenjen, tako da je sada podijeljen u dva dijela: jedan koji pokriva sprint kvalifikacije i sprint utrku i drugi koji počinje prije subotnjih glavnih kvalifikacija. Vremenske prilike su za sada oblačne, ali bez kiše. Satnica je nažalost po nas opet jutarnja, ali nešto blaža:

Od 20 vozača koji ove godine čine grid, samo trojica imaju pobjedu u Šangaju: Lewis Hamilton (6), Fernando Alonso (2) i jedna od najljepših pobjeda na ovoj stazi – Daniel Ricciardo 2018. godine. Hamilton također ima i šest prvih startnih pozicija. Od momčadi, Mercedes je prvi sa šest pobjeda, Ferrari ima četiri, a Red Bull (samo) dvije, tj. čeka se na pobjedu Maxu Verstappena. Zapravo, upravo je ovdje 2009. Sebastian Vettel donio prvu pobjedu momčadi koju, tada kao i sada, vodi Christian Horner.

Objava Najava VN Kine: Povratak u Šangaj dodatno zakompliciran pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic