Karavana Formule 1 stigla je do svoje 13. postaje u ovoj sezoni. Na redu je Mađarska i nama dobro poznata staza Hungaroring. Lewis Hamilton pokušat će ponoviti ono što je napravio prije dva tjedna, dok će Max Verstappen tražiti put povratka do najviše stepenice pobjedničkog postolja. Nije pobijedio na dvije utrke u nizu, što mu se nije dogodilo dvije godine.

Lewis Hamilton stigao je prije dva tjedna do još jednog velikog postignuća u svojoj impresivnoj karijeri. Rekordni deveti put osvojio je svoj domaći Grand Prix na Silverstoneu i ispisao povijest. Dugo je rekord stajao na osam pobjeda jednog vozača na istoj stazi: Hamilton je ‘osmicu’ skupio kod kuće i u Mađarskoj, dok je Michaelu Schumacheru isto pošlo za rukom na francuskom Magny Coursu.

Iz tih podataka može se iščitati kako se Lewisu već nadolazećeg vikenda smiješi nova prilika za ‘devetku’. U kalendaru Formule 1 na redu je gostovanje u Budimpešti, a na krilima izvrsnog domaćeg nastupa i velikog slavlja koje je uslijedilo, Hamilton će ‘ganjati’ još jedan veliki trijumf. Na tih osam mađarskih pobjeda još je pridodao devet najboljih startnih pozicija.

Velika nagrada Mađarske na stazi Hungaroring održava se u kontinuitetu od 1986. godine. Bila je to prva utrka Formule 1 koja se održala iza tzv. Željezne zavjese, ali se uspješno održala u kalendaru i prema lani potpisanom ugovoru, ima osigurano mjesto sve do 2032.

Po broju pobjeda u Mađarskoj, Hamiltonu nitko nije niti blizu. Na pola puta, s četiri ostvarene pobjede, nalazi se Michael Schumacher. Triput je u našem susjedstvu pobijedio Ayrton Senna, a čak sedam vozača kraj svog imena ima po dvije pobjede na Hungaroringu. Od aktivnih pilota, u tom je društvu Max Verstappen, pobjednik 2022. i 2023. Daniel Ricciardo slavio je 2014., a Esteban Ocon 2021.

“VN Mađarske će uvijek biti posebna utrka za mene jer sam na njoj ostvario prvu pobjedu, a bila je to i prva pobjeda za momčad pod imenom Alpine. Meni je to jedna od najdražih staza u kalendaru i volim se tamo utrkivati. Veselim se i atmosferi u Budimpešti jer grad uistinu prihvaća Formulu 1, a navijači stvaraju najbolju energiju.”

Esteban Ocon, Alpine

Od konstruktora najviše je uspjeha ostvario McLaren, pobjednik 11 Velikih nagrada. Po sedam puta slavili su Williams i Ferrari, pet puta Mercedes, a četiri puta Red Bull.

Što se trenutne forme tiče, naravno da je raspoloženje na najvišem nivou u redovima Mercedesa nakon dvije uzastopne pobjede. I dok je ona Russellova u Austriji ostvarena nakon što su Max Verstappen i Lando Norris imali sudar u borbi za prvo mjesto, na Silverstoneu je Mercedes realno imao bolid za vrh. Russell je osvojio pole position, a Hamilton utrku.

Momčad koja do VN Kanade nije imala niti jedno jedino postolje u ovoj sezoni, odjednom ima dvije pobjede u nizu.

Glupo bi bilo reći da su Red Bull i Verstappen u nekakvoj krizi, ali unatrag dvije godine navikli su nas na takvu dominaciju, da dvije utrke bez pobjede predstavljaju vijest. Tako nešto se zadnji put se dogodilo 2022. kad je Ferrari povezao pobjede u Velikoj Britaniji i Austriji, a ove godine Mercedes na istim utrkama, samo obrnutim redom. Vidjet ćemo hoće li se ovog vikenda Max vratiti pobjedničkim navikama i treći put u nizu slaviti u Mađarskoj.

Ipak, Red Bull ima puno veći problem od ponekog vikenda bez pobjede za Maxa. Sergio Perez, kojem su već dali novi ugovor za iduću sezonu, trenutačno je totalno van forme i bilježi očajne rezultate. U zadnjih šest utrka tek je triput bio u prvih deset – jednom sedmi i dvaput osmi, što je prava katastrofa za čovjeka koji ima Red Bullov bolid u rukama. Meksikanac je pod sve većim pritiskom jer je i Horner počeo javno govoriti da će uslijediti nekakve promjene ako Perez ne podigne nivo svojih nastupa.

“Ja prvi nisam zadovoljan s posljednjim utrkama i rezultatima. Želim se vratiti u vrhunsku formu i to je glavni zadatak za ovaj vikend. Znamo da je sezona dugačka i još je puno utrka pred nama. Stvari se mogu vrlo brzo promijeniti, a ja sam sasvim fokusiran.”

Sergio Perez, Red Bull

McLarenu ide jako dobro ove sezone, na posljednjih osam utrka uvijek je jedan od narančastih bolida među prvom trojicom. Jedino im nikako ne uspijeva uhvatiti vikend u kojem će i Lando Norris i Oscar Piastri stati na postolje. No, momčad iz Wokinga dobrim je radom došla na prag preuzimanja drugog mjesta u poretku konstruktora jer se sada nalazi na samo sedam bodova od Ferrarija.

Zamjerke na račun McLarena, nakon utrke na Silverstoneu, bile su vezane uz zakašnjele strateške odluke, zbog kojih je slavna britanska momčad ostala bez pobjede na domaćem tlu.

“Svi pričaju o tome jer je u pitanju bila pobjeda u utrci. Ne borimo se za sedmo, osmo ili deveto mjesto, kao što je to bilo prošle godine ili u zadnjih pet godina. Govorimo o pobjedama i naravno da onda to znači više i boli jače kad se izgubi, kao što se slavi jače kad se pobijedi. No, borimo se protiv velikih. Kad se borite u vrhu, onda platite veću cijenu ako nije sve savršeno. Ja sam sretan s tim kako radimo kao momčad. Ljudi zaboravljaju da smo mi u prosjeku najkonstantnija i najbolja momčad kroz protekla dva mjeseca.”

Lando Norris, McLaren

A Ferrari je po dobrom starom običaju nekonstantan. Nakon odličnog rezultata na VN Monaka, pobjede Charlesa Leclerca i trećeg mjesta Carlosa Sainza, sve je nekako pošlo po zlu. Dvostruko odustajanje zadesilo je talijansku ekipu u Kanadi, a iz utrka u Španjolskoj, Austriji i Velikoj Britaniji, jedino pozitivno za izdvojiti je treće mjesto Sainza na Red Bull Ringu. Crveni lutaju tražeći idealne postavke svog bolida, a ako ih ne pronađu, na ljetnu stanku neće ići kao druga ekipa u prvenstvu.

Aston Martin se, nakon dva loša vikenda, na Silverstoneu vratio osvajanju bodova s oba bolida. U najavi su neke nadogradnje pa trenutačno peta momčad prvenstva priželjkuje skok forme i približavanje društvu na vrhu. U ovoj sezoni najbolji pojedinačni rezultat je peto mjesto Fernanda Alonsa u Saudijskoj Arabiji, tako da bi eventualni dolazak do postolja na nekoj od idućih utrka bio uspjeh ravan pobjedi.

Od ekipa iz donjeg dijela poretka u najboljoj je formi Haas, nakon što je Nico Hülkenberg zadnje dvije utrke završio na šestom mjestu, a Kevin Magnussen je dodao jedno osmo. Visa Cash App RB ima kontinuitet osvajanja bodova. Od zadnjih deset utrka, na osam je ta momčad imala bolid u Top 10. Češće je to bio Yuki Tsunoda, ali ima i Daniel Ricciardo jedno osmo i jedno deveto mjesto u zadnja četiri nastupa. Konstruktorski gledano, RB je četiri boda ispred Haasa u borbi za šesto mjesto.

Alpine iza sebe ima jako loš rezultat u Engleskoj, ali generalno francuska ekipa u posljednje vrijeme ipak izgleda bolje nego na početku sezone i osvajala je bodove na šest od posljednjih osam utrka. Williams je slavio deveto mjesto Alexa Albona na domaćoj utrci na Silverstoneu, dok je Sauber još uvijek na nuli i uvjerljivo je najlošija momčad u ovoj sezoni.

Naravno, osim zbivanja na stazi, iz tjedna u tjedan pratimo zbivanja na vozačkoj tržnici. Uoči VN Mađarske objavljeno je kako Kevin Magnussen neće biti član Haasa iduće sezone, no još nije potvrđeno tko će biti momčadski kolega Olivera Bearmana. Očekuje se da bi to trebao biti Esteban Ocon, ali još nema službene obavijesti o tome.

“Još uvijek ima mnogo slobodnih mjesta u Formuli 1 za iduću godinu. Sve je prilično otvoreno pa mislim da je najbolja stvar za napraviti, jednostavno voziti dobre utrke i ostati u lovu na ta slobodna mjesta. Naravno da se drugi timovi mogu odlučiti za novake, ali ako žele iskusne i dokazane vozače, mislim da nema mnogo takvih koji su slobodni, no vidjet ćemo kako će se sve odigrati.”

Kevin Magnussen, Haas

Po jedno slobodno mjesto u svojim vozačkim postavama za 2025. još imaju Mercedes, Alpine, RB, Williams i Sauber.

Pred vozačima i timovima ostale su još samo dvije utrke u isto toliko vikenda, prije nego se upute na ljetni odmor, a staze na kojima će se voziti ne mogu biti različitije. Prvi je na redu spori i zavojiti Hungaroring, na kojem bolidi moraju biti podešeni tako da generiraju što je moguće više potisne sile, dok nakon toga dolazi sušta suprotnost, brzi Spa-Francorchamps.

Hungaroring je poznat po svom nadimku “Monte Carlo bez ograda”. Jednostavno, zavoji se brzo nižu jedan za drugim, ravnih je dijelova malo i nisu pretjerano dugački, tako da je s modernim bolidima jako teško pretjecati. Krug je dugačak 4381 metar i ima 14 zavoja. Najbolja prilika za pretjecanje je na kraju startno-ciljnog pravca, gdje se nalazi prva DRS zona, dok je druga na nešto kraćem potezu između prvog i drugog zavoja.

Što se guma tiče, vožnja na Hungaroringu ne stvara pretjerani stres, ali ipak degradacija zna biti izražena, posebno u slučaju jako visokih temperatura. Pirelli je, kao i prošle godine, odabrao najmekše smjese iz svojeg spektra – C3 kao tvrđu opciju, C4 kao srednju i C5 kao mekšu. Tijekom vikenda se može očekivati značajna evolucija same podloge jer staza kroz godinu nije prečesto u upotrebi pa se s polaganjem gume značajno ubrzava.

Posjetitelji će ove godine moći uočiti određene razlike u okruženju, budući da su odrađeni opsežni radovi na unapređenju Paddocka i prostora za gledatelje. Cijeli proces renovacije staze trebao bi biti gotov do 2026., kad će se slaviti 40 godina od otvorenja.

“Hungaroring je staza na kojoj imate pune ruke posla, ali jedna je od onih na kojima možete najviše uživati. Staza je poput kartinga jer ima zavoj za zavojem i nemate previše vremena za odmor na ravninama. Kroz cijeli krug imate posla i morate pronaći ritam, to je izazov koji volim. Čini se da će i uvjeti biti izuzetno vrući, tako da će utrka biti stvarno teška za sve vozače s fizičke strane.”

Pierre Gasly, Alpine

Vremenska prognoza najavljuje vrlo vruć vikend u Budimpešti i okolici, s maksimalnim dnevnim temperaturama iznad 30 stupnjeva Celzija. Međutim, neće biti sasvim stabilno i nije isključeno da se u poslijepodnevnim satima pojavi kakav pljusak. Meteorolozi procjenjuju da je šansa za to oko 20 posto, za svaki od tri dana trkaćeg vikenda.

Raspored sesija u vikendu je standardni europski. U petak akcija kreće u 13:30 prvim slobodnim treningom, dok je drugi na rasporedu u 17 sati. Treći trening je u subotu u 12:30, a kvalifikacije počinju u 16 sati. Kulminacija vikenda, utrka za VN Mađarske, startat će u nedjelju u 15 sati.

Objava Najava VN Mađarske: Može li Hamilton do još jedne ‘devetke’ pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak