Uz prošlotjednih 37 američkih bodova, ekipa Red Bull Racing osigurala si je naslov u poretku konstruktora. Njihov RB18 bolid tražio je pouzdanost, a otkako ga je našao, nije prestao pobjeđivati. Tome u prilog ide niz od devet utrka u kojima se Red Bullov vozač penjao na prvu stepenicu poretka. Ovotjedna utrka vozi se u Meksiku; na tlu Red Bullovog ministra obrane Sergija Pereza koji će u grotlu negdašnjeg stadiona Foro Sol tražiti novo domaće postolje.
Prvi put nakon 2013. godine Red Bull Racing je momčadski prvak svijeta Formule 1. Nakon što je njihov prvi vozač Max Verstappen obranio vozačku titulu, austrijska momčad okrunila je dominantnu godinu.
Sudbina se poigrala s dionicima te momčadi. Osnivač Red Bulla Dietrich Mateschitz preminuo je svega par sati prije no što će Verstappen i Perez toj momčadi osigurati titulu prvaka. Njegova smrt ublažila je slavlje sudionika austrijskog tima, no bilo je veselja u tom dijelu boksa, jer znaju da bi i on to volio.
Red Bull je skoro cijelo desetljeće čekao na momčadski naslov, no u svim minulim godinama ovaj je tim bio pri vrhu. Za naslov su, dakle, potrebna dvojica konkurentnih vozača, pa je, nakon što se lani pridružio timu iz Milton Keynesa, meksički vozač Sergio Perez Mendoza odigrao važnu ulogu u osvajanju ovog naslova.
Dugo je vremena Red Bull muku mučio s izvedbama tog nominalnog drugog vozača, no Perez je donio tu neminovnu stabilnost.
Upravo je ovaj meksički ministar obrane glavni protagonist ovotjednih F1 pustolovina koje dolaze uz
Veliku Nagradu Mexico Cityja.
Volan Red Bulla Perezu je donio priliku da se bori u vrhu poretka. Perez je to iskoristio, a već prošle godine postigao je ono što si je toliko jarko želio – postolje na svojoj domaćoj utrci.
U prvenstvu vozača Perez se nadigrava sa Charlesom Leclercom za drugo mjesto poretka. Ferrarijev vozač trenutno ima prednost od dva boda nad trećeplasiranim Perezom, no ovaj dvoboj će se još dugo odvijati.
Popularni Checo na ovu utrku dolazi s prigodno dizajniranom kacigom, a motiva mu ne nedostaje. Kako sam kaže, u trkaći vikend ulazi s mišlju da mu nitko ništa ne treba pokloniti. Podsjećamo, ako Checo u nedjelju pobjedi na utrci, postat će prvi meksički vozač koji je slavio na svome tlu.
„Ne trebam ništa dobiti, ništa mi se ne treba dati. Sve što sam ovih godina postizao bilo je bez ikakvih poklona. Na kraju, ni ne razmišljam o tome. Razmišljam o svome poslu; o tome da ovog vikenda budem savršen i tražim tu pobjedu.“
„Morate biti vrlo jaki u glavi kako biste bili Maxov momčadski kolega u Red Bullu. To nije mjesto koje bi mogao zauzeti bilo tko s grida, stoga sam sretan i ponosan na to što sam postigao.“, rekao je Perez uoči ovotjedne utrke.
Napete borbe za pozicije odvijaju se i između četvrtog i šestog mjesta poretka vozača.
Bolje izvedbe Lewisa Hamiltona u nastavku sezone uključile su ga u borbu za četvrtu poziciju poretka, a u borbi s Russellom i Sainzom, Hamilton će imati što za reći.
Na četvrtoj poziciji poretka vozača s 218 bodova stoluje George Russell. Carlos Sainz prati ga s 202 boda, a Hamilton je drugim mjestom na COTA-i došao do 198 bodova te se tako približio Russellu na dostižnih dvadeset bodova. Troboj u vrhu obilježit će kraj sezone 2022.
Svoj osvrt o protekloj utrci te komentar o predstojećoj dao je šef Mercedesa Toto Wolff.
„Dan utrke u Austinu bio je pravi tobogan emocija. Iako nismo baš imali ritam za pobjedu, bilo je sjajno biti na čelu i voditi utrku. Nadogradnjama, koje smo donijeli u Teksas, napravili smo korak naprijed i bili najbliže čelu. Lewis je odvozio izvanrednu utrku i završio na drugom mjestu, dok je George osvojio dobar broj bodova unatoč oštećenom bolidu.“
„S obim zamahom moramo nastaviti. Oprezno smo optimistični prema Meksiku, jer W13 može biti nepredvidiv od staze do staze. Uvijek je dobro vratiti se u Meksiko. Navijači su fantastični, a atmosfera je spektakularna tijekom svakog našeg gostovanja ondje. Navijači znaju prirediti briljantnu predstavu, stoga se veselimo povratku u Mexico City.“, navodi Wolff.
Govoreći o Mercedesu, valja nadodati kako će prvi slobodni trening, umjesto Georgea Russella, odvoziti
prvak Formule E Nyck de Vries. Nyck se ranije tijekom sezone istaknuo zamijenivši Alexa Albona na VN Italije i u svom F1 debiju bodove osvojio vozeći bolid Williamsa.
De Vries je svoje punopravno mjesto u F1 našao u AlphaTauriju na koje će doći iduće sezone, no do tada ostaje mu odraditi dužnosti za Mercedes.
Petak će, k tome, donijeti nastupe Pietra Fittipaldija u bolidu Haasa, Jacka Lawsona u bolidu AlphaTaurija, Jacka Doohana u bolidu Alpinea, ali i američkog vozača Logana Sargeanta koji ima plan skrasiti se u bolidu Williamsa.
Američki vozač sjest će u bolid Nicholasa Latifija za vrijeme prvog slobodnog treninga. Sargeant se trenutno natječe u Formuli 2, a ukoliko do kraja sezone prikupi dovoljan broj bodova na svojoj vozačkoj superlicenci, Williams će ga potpisati kao stalnog vozača za iduću sezonu.
Da Williams ima velike planove s ovim američkim vozačem dokazuje i činjenica da je Logan vozio prvi slobodni trening na VN SAD-a, a to će ponoviti u Meksiku i, kako je plan, u završnoj VN Abu Dhabija. Odnos s Williamsom i svoje aktualnosti komentirao je Logan Sargeant.
„Želio bih započeti zahvalom Williams Racingu i Dorlinton Motor Sportsu što su mi dali priliku da vozim trening na domaćem terenu na COTA-i. Bio je to jedan od najugodnijih trenutaka u mojoj dosadašnjoj karijeri. Vrlo sam zahvalan što sam dobio više vremena u FW44 bolidu u Meksiku i Abu Dhabiju.“
„Moj cilj je maksimalno iskoristiti svaku minutu u bolidu i s timom nadograditi napredak koji sam postigao u Austinu te tijekom vremena provedenog na simulatoru u Groveu. Naravno, moj fokus je na tome da završim svoju sezonu Formule 2 u Abu Dhabiju na najboljoj mogućoj poziciji i siguran sam da će me vrijeme u Williamsovom FW44 bolidu održati oštrim i spremnim za finale F2 serije.“, najavio je Sargeant.
Još jednom treba naglasiti i pohvaliti izvedbe Aston Martina. Uzlet koji britanska momčad ima u drugom dijelu sezone odmaknuo ju je s dna poretka. Momčad Lawrencea Strolla ozbiljno se sprema preuzeti šestu poziciju poretka konstruktora.
Nakon Vettelovih bodova i Strollovog neslavnog ispadanja na COTA-i, zelena momčad u Meksiku namjerava nastaviti svoj pozitivan učinak. Ulazak u svoje posljednje tri utrke u bogatoj karijeri najavio je vozač na odlasku Sebastian Vettel.
„Atmosfera u Mexico Cityju uvijek je bila električna i uvijek sam volio dolaziti ovamo. Tijekom posljednjih nekoliko utrka na ovoj stazi pokupili smo neke stvarno dobre rezultate, stoga je naš izazov da dosegnemo šesto mjesto u konstruktorima izgleda sve realističnije.“
„Dok ulazim u svoje posljednje tri utrke u Formuli 1, nisam izgubio motivaciju i još uvijek želim ići visoko. S formom koju smo nedavno pokazali, mislim da bismo to trebali ostvariti.“, riječi su Sebastiana Vettela.
Sezona Formule 1 ovog se vikenda nastavlja Velikom Nagradom Mexico Cityja. Uoči Dana mrtvih, praznika po kojemu je Meksiko poznat, ova će zemlja 22. put u svojoj povijesti održati utrku Formule 1. Bilo da se zvala VN Meksika ili VN Mexico Cityja, svako izdanje te utrke vozilo se na Autodromu Hermanos Rodriguez.
Jedna od poznatih značajki meksičke prijestolnice jest njezina nadmorska visina, a taj će prirodni čimbenik uvelike utjecati postavke F1 bolida. Na 2 238 metara nadmorske visine te s gustoćom zraka 20% manjom nego na razini mora, kratki krug po stazi Hermanos Rodriguez odlikuje startno-ciljni pravac dug gotovo 1.3 kilometara te zavoji se na ovoj stazi nerijetko prolaze pri nižim brzinama.
Prvi sektor kruga dugog 4 303 kilometara čine dva najduža pravca staze između kojih su smještena svega tri kratka zavoja. Duž oba pravca, onog startno-ciljnog i onog između zavoja 3 i 4, smješta se po jedna DRS zona.
Drugi sektor staze obilježavaju brojni zavoji, a najizazovniji je sustav zavoja koji se poput zmije pruža od 7. do 11. zavoja. Na pravcu između zavoja 11 i 12 smjestila se još jedna DRS zona staze. Završni sektor kruga čini povratak na startno ciljnu ravninu putem sporih zavoja, izuzev posljednjeg zavoja broj 17 koji se zbog svoje manire luka prolazi pri većim brzinama.
Treći sektor kruga obilježava najpoznatiji dio ove meksičke staze, vožnja kroz stadionski dio Foro sol. Vozači će po ovakvoj stazi voziti 71 krug, a rekord kruga u utrci prošle je godine postavio Valtteri Bottas. To vrijeme iznosi 1:17.774.
Pirelli je za ovu utrku pripremio srednje tvrdu alokaciju guma. Hard gumu će ovog vikenda činiti smjesa C2, medium će biti C3 guma, dok će epitet softa poprimiti guma smjese C4. Pirellijev izbor guma pojasnio je Mario Isola.
„Naše se gume tijekom duge F1 sezone moraju nositi s različitim uvjetima ovisno o individualnim karakteristikama pojedinog trkališta. Ako se osvrnemo na posljednje dvije utrka, Suzuku su obilježavla bočne sile, dok je Austin s pogleda aerodinamike bio uravnotežen. No, Meksiko koji dolazi ovog vikenda fokusira se na trakciju i kočenje. Staza Hermanos Rodriguez ne nudi puno prianjanja, a budući da bolidi ne stvaraju veliku potisnu silu u tom razrijeđenom zraku pri visokoj nadmorskoj visini, energetski zahtjevi za gume su relativno niski.“
„Ove bi godine staza mogla predstavljati više ograničenja za novu generaciju bolida. Ti bolidi imaju tendenciju podupravljanja kroz spore zavoje, kakvih u Meksiku ima u izobilju, a to može dovesti do proklizavanja prednjih guma. Zbog prirode destinacije, staza ima tendenciju prašnjave površine kako staza bude evoluirala. Razumijevanje ovoga i točno zagrijavanje guma vjerojatno će biti ključ uspjeha.“, kazao je Pirellijev Mario Isola.
Nastavak sezone Formule 1 s one strane Atlantika europski će gledatelji pratiti u večernjem terminu. Prvi slobodni trening petkom na rasporedu je u 20:00 sati po našem vremenu, dok drugi trening počinje u 23:00 sata. Subota donosi treći slobodni trening s početkom u 19:00 sati, a kvalifikacije za VN Mexico Cityja počinju u 22:00 sata.
Nedjeljna utrka na Autodromu Hermanos Rodriguez počinje u 21:00 sat.
VN Mexico Cityja, Mexico City (Autodromo Hermanos Rodriguez), 28. - 30. listopada 2022. Petak 28. listopada 1. slobodni trening 20:00 - 21:00 2. slobodni trening 23:00 - 00:00 Subota 29. listopada 3. slobodni trening 19:00 - 20:00 Kvalifikacije 22:00 - 23:00 Nedjelja 30. listopada Utrka 21:00 - 23:00
Objava Najava VN Mexico Cityja: Neka F1 fiesta počne! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Marko Dobrecovic