Završnicu Velike nagrade Australije obilježio je kaotični restart utrke, prilikom kojeg se dogodio veći broj incidenata. Neki su se vozači našli pod paljbom kritika zbog svojih poteza, no Lando Norris kaže da krivnju jednim dijelom treba prebaciti i na Pirellijeve gume.

Nakon što je Kevin Magnussen svojim Haasom očešao zaštitnu ogradu i ostao bez kotača, pokazana je druga crvena zastava na utrci za VN Australije. Slijedio je treći start iz mjesta u istom danu, a onda je na stazi Albert Park zavladao pravi kaos.

Carlos Sainz pogodio je Fernanda Alonsa, Logan Sargeant Nycka de Vriesa, a sudar su imali i vozači Alpinea, Pierre Gasly i Esteban Ocon. Baš je potonji komentirao kako su prilikom tog restarta utrke neki vozači imali samoubilačke poteze. Kritike na račun pojedinih vozača dolazile su i izvana, no komentirajući zbivanja nešto drukčije mišljenje izrazio je Lando Norris.

Po njemu je kombinacija tog jako kasnog restarta i Pirellijevih guma pridonijela činjenici da su bolidi jako loše držali, odnosno da je razina prianjanja bila izuzetno niska.

“Imali smo mekšu gumu na temperaturi od 65 stupnjeva Celzija i ne mogu vam opisati kako je loš grip bio na stazi. Oni koji kritiziraju vozače ne znaju što se događa unutar bolida. Nije to loša temperatura, ali gume ne funkcioniraju. Na ovakvoj podlozi s ovakvom temperaturom, grip je bio neopisivo loš. Zbog toga ste vidjeli mnoge vozače koji su otišli ravno u prvom zavoju i blokirali kotače.”

“Gripa nema, onda morate kočiti jako rano, što uzrokuje kaos i incidente. Kad bi gume pružale bolje prianjanje, mogli biste vidjeti dobru utrku bez kaosa, nespretnosti i sličnih stvari. Trebamo gume koje će davati više gripa i zapravo, gume koje zaslužuju biti na bolidu Formule 1. To je vrh automobilizma, a u uvjetima kakvi su bili, osjećaj je bio prilično grozan”, rekao je Lando.

Problemu sa zagrijavanjem guma doprinijela je niska temperatura zraka i staze u to kasno australsko poslijepodne. Startu je prethodio samo jedan krug iza sigurnosnog automobila i zbog toga gume nisu bile dovoljno zagrijane. Međutim, Norris dodaje da svega toga nije trebalo biti jer Magnussenova nezgoda nije trebala izazvati crvenu zastavu.

“Po mom osjećaju, ta druga crvena zastava nije bila potrebna. Bila su samo četiri kruga do kraja i oni nisu željeli završiti iza sigurnosnog automobila. To je dovelo do lošeg završetka utrke. Da smo završili iza sigurnosnog automobila, bilo bi pravednije. Mi smo imali sreće i zaradili poziciju zbog Gaslyja, ali moglo je proći i puno gore”, izjavio je McLarenov vozač.

Mnogi su nakon utrke komentirali kako je takav restart na samom kraju utrke vrlo nepravedan jer se vrlo lako može dogoditi da vam nečija pogreška može u trenu uništiti sve ono što ste gradili kroz cijelu utrku.

Objava Norris za kaos u završnici VN Australije krivnju prebacuje na gume pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak