Nakon dugih 97 zimskih dana od VN Abu Dhabija, ljubitelji oktanskog cirkusa konačno su dočekali Veliku nagradu Bahreina, koja je i ove godine bila domaćin prve utrke nove sezone Formule 1. I nakon gotovo 100 dana pauze u kojoj su konstruktori nadograđivali mašinerije, možemo reći kako smo u pustinji Bahreina gledali, praktički, isti film kao i prošle godine.

Max Verstappen je dominantno pobijedio u utrci s više od 20 sekundi prednosti u odnosu na Sergija Pereza, dok je na pobjedničkom postolju završio još Carlos Sainz. Aktualni prvak tako je najavio sezonu dominantnom pobjedom i vodstvom u svakom krugu utrke.

Kako funkcioniraju ocjene?

Prije nego što počnemo s ocjenama i kratkim komentarom svakog vozača, još ćemo jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda. Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često.

Napravili smo i jednu promjenu kod kriterija ocjenjivanja. Prošle su sezone desetke bile rezervirane samo za iznimne vožnje, one koje se viđaju možda jednom u sezoni. Međutim, naši su čitatelji u nekoliko navrata tijekom sezone istaknuli nelogičnosti takvog kriterija. Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke? Samo zato što ju čuvamo za trenutak koji možda ne dođe tako uskoro? Takav slijed razmišljanja nije bio konzistentan, stoga ćemo ove sezone puno češće dodjeljivati desetke nešto manje tražiti dlaku u jajetu.

Za kraj ćemo još istaknuti da se u obzir uzima i mašinerija, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.

Ocjene vozača

  • Kevin Magnussen (6) – U kvalifikacijama je prošle sezone redovito gubio od Hulkenberga, a tako je započela i ova godina. Ipak, u utrci je danski vozač bio bolji od oba RB-a i Williamsa, što je solidan rezultat za Haas, koji je prošle godine bio zadnjeplasirani u prvenstvu.
  • Nico Hulkenberg (5,5) – Hulkenberg je tijekom vikenda demonstrirao vrlo dobru brzinu, posebno u kvalifikacijama u kojim je završio deseti. Iako je Haas ove godine navodno bolji po pitanju očuvanju guma i brzini u utrci, Hulkenberg nije dobio priliku demonstrirati tu brzinu jer se zaletio u Strolla u prvom zavoju
  • Zhou Guanyu (6) – Jedan od boljih vozača utrke u subotu. Napredovao je sa 17. mjesta na gridu do 11. mjesta i završio je utrku kao najbolji vozač pored pet najboljih konstruktora.
  • Valtteri Bottas (5) – Finac nije ušao u sezonu kako je htio, ali za to ne može kriviti sebe. Na početku utrke je zaradio štetu na bolidu i nakon drugog prisilnog zaustavljanja koje je trajalo 52 sekunde ostalo mu je samo dovući bolid do cilja. Završio je 19.
  • Yuki Tsunoda (5,5) – Bio je brži od Ricciarda u kvalifikacijama i skoro cijelu utrku. Međutim, tvrde su gume krajem utrke u Bahreinu napustile Tsunodu, a zatim je bio nezadovoljan što je morao propustiti Ricciarda na mekanim gumama ispred sebe.
BAHRAIN INTERNATIONAL CIRCUIT, BAHRAIN – FEBRUARY 23: Kevin Magnussen, Haas VF-24 during the Pre-Season Test at Bahrain International Circuit on Friday February 23, 2024 in Sakhir, Bahrain. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)
  • Daniel Ricciardo (5) – Australac nakon utrke nije bio zadovoljan postupkom momčadskog kolege, koji je stisnuo po gasu uoči zavoja pa projurio pored Ricciarda, koji je jedva izbjegao sudar. To se dogodilo nakon što RB tijekom utrke naredio Japancu da propusti Ricciarda, koji je bio na softu.
  • Logan Sargeant (5) – Sargeant je ovog vikenda imao problema s elektronikom na bolidu u kvalifikacijama, a zatim i u utrci, zbog čega nije mogao konkurirati, pa je završio na 20. mjestu.
  • Alexander Albon (5) – Albon je ovog vikenda imao problem s pregrijavanjem motora, stoga u utrci nije mogao pritiskati koliko se možda nadao. Završio je 15. s manje od pet sekundi zaostatka u odnosu na Zhoua na 11. mjestu.
  • Pierre Gasly (5) – Ovaj 27-godišnji Francuz nadao se kako će se dolaskom u Alpine približiti cilju osvajanja postolja, pa čak i pobjeda. Prošle je sezone redovito osvajao bodove, ali ove je sezone francuski konstruktor pogođen šamarom mediokriteta. Bit će ovo duga sezona za sve u Enstoneu.
  • Esteban Ocon (5) – Jednako kao i Gasly, Ocon nije mogao puno za volanom Alpinea koji je neugodno iznenađenje ovogodišnjeg prvenstva i trenutačno možda i najsporiji bolid na gridu. Ocon je u Bahreinu bio bolji od Gaslyja u kvalifikacijama i utrci, ali slaba će mu to biti utjeha s obzirom na to kako je ispao u Q1 i završio daleko od bodova. To bi mogla biti realnost za Francuze u prvim utrkama ovogodišnjeg prvenstva.
Zhou Guanyu, Kick Sauber C44, in the pit lane
  • Lance Stroll (6) – Stroll je završio utrku jednom mjesto iza momčadskog kolege, ali i s više od 20 sekundi zaostatka u odnosu na Alonsa. Ipak, odradio je vrlo dobru utrku nakon što je bio uvjerljivo zadnji zahvaljujući incidentu s Hulkenbergom na početku utrke. Fino je sačuvao gume i prestigao konkurenciju za jedan, ali vrijedan bod.
  • Fernando Alonso (6) – Španjolac je na treninzima i u kvalifikacijama bio vrlo konkurentan u odnosu na Mercedes, Ferrari i Landa Norrisa, ali u utrci je ipak Aston Martin bio pola koraka iza spomenute konkurencije. Alonso je riskirao strategijom čekanja sigurnosnog automobila, koja mu se na kraju nije isplatila, ali ga nije puno ni koštala. Završio je deveti i to je vjerojatno bio maksimum za Aston Martin u Bahreinu.
  • Oscar Piastri (6) – Australac nakon vrlo dobre rookie sezone na svojim leđima ima i nešto veća očekivanja. U Bahreinu je bio inferiorniji u odnosu na Norrisa, ali nije puno kasnio za Britancem. Osmo mjesto i dvostruki bodovi za McLaren svakako je dobar rezultat za sve iz Wokinga.
  • Lando Norris (6,5) – McLaren je prošle godine katastrofalno ušao u sezonu i u Bahreinu bio daleko od postolja koja su osvajali krajem sezone. Ove godine se taj scenarij nije dogodio. I Norris i Piastri su imali dobre vikende u kojem nisu pokazali puno slabosti, a od McLarena ove sezone imamo velika očekivanja. Tako i od Norrisa, koji je početkom godine pokazao vjernost McLarenu i produžio ugovor koji će ga držati u momčadi skoro do kraja desetljeća.
  • Carlos Sainz (8) – Nakon samo tri postolja u 2023. godini, Španjolac je otvorio novu sezonu trećim mjestom u Bahreinu kao najbolji vozač pored Red Bulla. Iako je u kvalifikacijama bio nešto sporiji od Leclerca, Sainz je u utrci iskoristio probleme koje je imao Monegažanin, kao i George Russell, i odnio postolje.
16 LECLERC Charles (mco), Scuderia Ferrari SF-24, action during the Formula 1 Aramco pre-season testing 2024 of the 2024 FIA Formula One World Championship from February 21 to 23, 2024 on the Bahrain International Circuit, in Sakhir, Bahrain – Photo Eric Alonso / DPPI
  • Charles Leclerc (7) – U jednom je trenutku izgledalo kao da je Leclerc ‘izgubio kompas’, jer je tijekom utrke u više navrata napravio ono što se naizgled činilo kao da je riječ o amaterskim pogreškama. Ipak, Ferrari je otkrio kako je imao problem s balansom kočnica, zbog čega su rijetko bile ‘neposlušne’ na Leclercove zapovijedi, na što je nekoliko puta usmjerio pažnju tijekom utrke. Četvrto mjesto koje je osvojio pretjecanjem Russella i Norrisa, unatoč tim okolnostima, ohrabrujuće je za Monegažanina.
  • George Russell (6,5) – Russell se kvalificirao u drugi startni red trećim vremenom sesije u petak. Cijelog je vikenda bio brži od Lewisa, a i utrci se bolje nosio s problemom pregrijavanja bolida, pa je završio na petom mjestu iza vozača Ferrarija i Red Bulla. S obzirom na Mercedesove probleme u Bahreinu, to je vjerojatno bio plafon za Russella, koji je jedno vrijeme konkurirao i za postolje.
  • Lewis Hamilton (5) – Skroman vikend za sedmerostrukog svjetskog prvaka koji je najavio odlazak iz Mercedesa na kraju sezone kako bi otišao u Ferrari. Britanac je u kvalifikacijama platio cijenu slabijeg kruga, jer su odnosi na gridu, izuzev Red Bulla, vrlo tijesni. Kvalificirao se tek na deveto mjesto, a u utrci je imao, kao i Russell, problem s pregrijavanjem bolida, pa se Lewis morao zadovoljiti sedmim mjestom na uvodnoj utrci sezone.
  • Sergio Perez (7) – Perez je imao dobar vikend u kojem je ispunio primarne ciljeve koje mu, prije ikoga, postavi Red Bull. Osvojio je pobjedničko postolje i upotpunio slavlje Red Bulla, koji je drugu uzastopnu godinu uzeo dvostruku pobjedu u Bahreinu. Nastupe Meksikanca teško je objektivno ocjenjivati u usporedbi s Verstappenom, ali svejedno je kasnio više od tri desetinke u kvalifikacijama, a utrci više od 20 sekundi. Ipak, dokle god donosi druga mjesta i postolja, Red Bull mu neće previše zamjerati, a nećemo ni mi. Perez će svoju šansu vrebati sljedećeg vikenda u Saudijskoj Arabiji, gdje je prošle godine ostvario pobjedu.
  • Max Verstappen (10) – Ako ste mislili kako je Formula 1 slučajno u prijenos pustila snimku prošlogodišnje utrke, ne krivimo vas. Aktualni prvak je u prošlosezonskom stilu odmaglio prema pobjedi nakon starta utrke u Bahreinu, u inače napetim kvalifikacijama je uzeo pole s više od dvije desetinke prednosti, a vodio je i svaki krug utrke i slavio s više od 20 sekundi prednosti u odnosu na momčadskog kolegu Pereza. Može li se išta zamjeriti Verstappenu proteklog vikenda? Baš i ne.

Objava Ocjene s VN Bahreina: Nakon 97 dana pauze, u Bahreinu se vrtio isti film pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić