Lando Norris slavio je na Velikoj nagradi Mađarske, 14. utrci sezone koja se održala na obnovljenom Hungaroringu. Zanimljivo, bilo je to jubilarno, 40. izdanje VN Mađarske, a Englez je slavio ispred momčadskog kolege Oscara Piastrija.
Time je Norris smanjio zaostatak u prvenstvu vozača na devet bodova, a pobjedničko postolje upotpunio je George Russell koji je pred kraj utrke prestigao Charlesa Leclerca.
- Nico Hulkenberg (5) – Nijemac je posljednjih sezona posebno oduševio sjajnom brzinom u kvalifikacijama, stoga je iznenađenje vidjeti kako ispada u Q1, dok njegov, daleko neiskusniji kolega, u istom bolidu završava u top 10. Ipak, u Mađarskoj se mučio sa stražnjim krajem bolida, a u utrci je pokušao spasiti što se spasiti moglo. Dobro je izveo strategiju s ranim undercutom, ali nije mogao izbjeći promet na stazi. Nije mu pomogla ni kazna zbog nepropisnog starta, koja ga je iznenadila.
- Gabriel Bortoleto (9) – Sauber je bolid koji sada može konkurirati za bodove, ali to ne umanjuje fantastičan posao kojeg je brazilski rookie napravio u Mađarskoj. Kvalificirao se na šesto mjesto dok je njegov momčadski kolega ispao u Q1, bio je brži i od Verstappena u Red Bullu, a zatim je u utrci savršeno odradio strategiju od jednog zaustavljanja i osvojio bodove.
- Carlos Sainz (6) – Bio je evidentno bolji od dva Williamsa, ali jasno je kako engleski konstruktor nije imao najbolji vikend na Hungaroringu. Iako nije bio u konkurenciji za bodove, Sainzov plasman kompromitirao je Gasly, koji ga je pogodio na stazi.
- Alexander Albon (4,5) – Nije uspio kvalitetno zagrijati gume u Q1, zbog čega je završio kvalifikacije kao vozač sa najsporijim vremenom. Zbog toga je startao utrku na softu kako bi pokušao kompenzirati izgubljeno, ali nije puno mogao jednom kada je zapeo u DRS vlaku.
- Liam Lawson (7) – Smatra kako je mogao izboriti bolju kvalifikacijsku poziciju, ali svejedno se bolje snašao u novim uvjetima u trećoj rundi nego momčadski kolega. U utrci je nastavio renesansu koju je doživio u europskim utrkama, na kraju je obranio osmo mjesto od Verstappena i time osvojio treće bodove u zadnjih četiri turka.
- Isack Hadjar (5) – Ovo je bio vikend u kojem je za Francuza bolji rezultat vjerojatno bio na stolu. Izgledao je kao brži od vozača Racing Bullsa, ali lošije se snašao u hladnijim uvjetima u Q3 nego Lawson. Startao je kao deseti, a taj bod je izgubio u utrci nakon što ga je Antonelli preskočio kroz boks. Da nije kiksao u kvalifikacijama, vjerojatno bi osvojio bodove.
- Oliver Bearman (x) – Odustao je iz utrke u 48. zbog štete na bolidu.
- Esteban Ocon (4) – Iskusniji Haasov vozač ovog je vikenda bio inferiorniji u odnosu na momčadskog kolegu. Francuz je kasnio skoro tri desetinke u odnosu na Bearmana u Q1, a u utrci nije pronašao brzinu.
- Franco Colapinto (5) – Bio je konkurentniji u odnosu na Gaslyja nego što smo navikli vidjeti, ali u utrci mu je malo toga išlo po ruku. Izgubio je nekoliko pozicija na startu, ali najviše su ga koštala spora zaustavljanja u bosku – prvi se put zadržao čak osam sekundi, a drugi put 13!
- Pierre Gasly (4) – Sve je pokušao kako bi izvukao nešto iz nekonkurentnog Alpinea, ali je možda i malo pretjerao u postavkama bolida, s obzirom na to kako je ispao u Q1 dok je Colapinto izborio drugu kvalifikacijsku rundu. U utrci je pokušao “obrnutom” strategijom od jednog zaustavljanja (hard -> medium), ali nije bio blizu top 10. A sol na ranu dobio je kada je udario u Sainzov bolid, zbog čega je dobio deset sekundi kazne i manju ocjenu od momčadskog kolege.
- Lance Stroll (6,5) – Evidentno je podigao razinu i to je napravio u pravom trenutku, s obzirom na to kako je i Aston poboljšao bolid. Malo mu je nedostajalo da prekine crni niz protiv Alonsa u kvalifikacijama (Španjolac ga vodi 14-0 ove sezone!), a u utrci mu je “minus” što je na startu izgubio pozicije od Bortoleta i Verstappena.
- Fernando Alonso (9) – Jedan od vozača koji je izvukao maksimum na Hungaroringu. Španjolac je bio konzistentno brz tijekom cijelog vikenda, iako je propustio prvi slobodni trening zbog problema s leđima. Kada uzmemo u obzir kako je Alonso zbog toga bio upitan za vožnju, njegov je rezultat još impresivniji. Bio je blizu pole positiona (kasnio je desetinku za Leclercom iako je izgubio vrijeme u trećem sektoru), a u utrci je mudro birao svoje borbe. Iako je na startu prestigao Norrisa, nije ga puno zadržavao na stazi, a probleme nije stvarao ni Russellu. Zatim je mudro smanjio tempo i time stvorio “DRS kolonu”, vješto je čuvao gume i zatim izgradio solidnu prednost u odnosu na konkurenciju. Nakon teškog starta u sezonu (osam utrka bez bodova), pronašao je ritam i sreća ga je pomazila, ovo su mu bili peti bodovi u zadnjih šest utrka
- Kimi Antonelli (4,5) – Frapantno je izgubio brzinu u Q2, u kojem je odvezao čak šest desetinki sporiji krug nego u Q1. Zbog toga je startao s 15. pozicije i, sukladno tome, čak je odradio i solidan posao u utrci te osvojio jedan i ne baš previše vrijedan bod za Mercedes u borbi za drugo mjestu u prvenstvu konstruktora. S druge strane, to su mu bili tek drugi bodovi u posljednjih osam utrka, stoga tijekom ljetne stanke mora napuniti baterije i vratiti se svjež u kokpit.
- George Russell (8,5) – Mercedes se ovog vikenda vratio na staru modifikaciju stražnjeg ovjesa i oba su vozača zadovoljna performansama. Ipak, iz paketa “srebrnih strijela” puno je više izvukao iskusniji Russell. Najprije se, pomalo neočekivano, ubacio u borbu za pole (kasnio je samo 53 stotinki za pole krugom Leclerca), a u utrci je vozio bez greške i na kraju kapitalizirao zbog Leclercovih muka. Šesto postolje u sezoni za Rusella i prvo otkako je slavio u Kanadi.
- Yuki Tsunoda (4,5) – Kao i Verstappen, nije puno uspio izvući iz Red Bulla koji u Mađarskoj nije izgledao kao bolid za bodove. Uoči utrke promijenio je pogonsku jedinicu u bolidu, zbog čega je startao iz boksa. Ipak, bodovima se nije uspio približiti.Max Verstappen (6) – Red Bull je očigledno bio daleko od vrha grida u Hungaroringu. Štoviše, bio je ovo jedan od vikenda kada čak ni Verstappen nije mogao izvući “nešto posebno” iz bolida. Nizozemac se kvalificirao “tek” na osmo mjesto, iza oba Aston Martina i Bortoleta u Sauberu, a iza istih vozača je zapeo i u utrci, što ga je natjeralo na rano zaustavljanje u pokušaju undercuta. Ipak, četverostruki svjetski prvak upao je u promet i nije uspio izvući bolji rezultat. Istaknimo kako je vjerojatno bio autor najviše pretjecanja na Hungaroringu, a bilo je tu i nekih lijepih poteza, poput pretjecanja Strolla u šikani. Možda je malo previše ostavio na stolu u pokušaju pretjecanja Hamiltona, koji je morao izaći sa staze kako bi izbjegao sudar, ali suci nisu kaznili Nizozemca zbog tog manevra.
- Charles Leclerc (8,5) – Ne razumijem ništa o Formuli 1, uzbuđeno je izjavio Monegažanin nakon što je pomalo neočekivano osvojio pole position na Hungaroringu. Iako je Leclerc tijekom čitavog vikenda u Mađarskoj bio evidentno treći najbrži vozač (završio je P3 na svim treninzima), malo je tko očekivao da može skinuti McLarene s vrha u kvalifikacijama. Potpomognut hladnijim uvjetima na stazi, to je i učinio, a zatim je odlično krenuo u utrku i održavao vodstvo 40-ak krugova, sve do drugog zaustavljanja u boksu nakon kojeg je Ferrari neobjašnjivo ostao bez brzine i počeo gubiti oko dvije sekunde po krugu. Leclerc u takvoj situaciji nije mogao zadržati pobjedu, a ni postolje protiv Georgea Russella, ali je pretjerao tijekom borbe s vozačem Mercedesa i zasluženo je dobio kaznu zbog onakve vožnje. Ta je kazna utjecala i na njegovu konačnu ocjenu, ali svejedno zaslužuje pohvale jer je tijekom vikenda iz bolida izvlačio maksimum.
- Lewis Hamilton (3) – Iako je jasno kako Ferrarijeva istinska brzina nije za vrh grida, svejedno je veliki kiks ako ispadnete u Q2, a vaš kolega osvoji pole position. Hamilton u karijeri ima 104 pole positiona i ne bi smio imati ovakve probleme s brzinom u jednom krugu. Njegov problematični vikend najbolje ilustrira vlastita izjava da bi ga “Ferrari trebao zamijeniti”. Iako sedmerostruki svjetski prvak sigurno može još puno ponuditi ovom sportu, jasno je kako mora nešto promijeniti kako bi se vratio na tu vrhunsku razinu na kojoj smo ga naviknuli gledati. Ako računamo sprint shot-out u Belgiji, Hamilton u tri uzastopne kvalifikacijske sesije nije uspio izboriti Q3. Iako je utrku završio na mjestu s kojeg je i krenuo, pozitivno je barem što nije imao velike pogreške.
- Oscar Piastri (7,5) – Kao i Lando, ostao je bez pole positiona u najbržem bolidu nakon što su McLareni izgledali strašno dominantno na treninzima. Proveo je oko 40 krugova iza Leclerca, kojeg je konačno prestigao nakon što je Ferrari “pucao sam sebi u nogu”. Za njega strategija od jednog zaustavljanja nije bila moguća nakon ranog prvog zaustavljanja u pokušaju undercuta, što ga je na kraju koštalo pobjede. Na kraju utrke imao je svježije gume, čime je uspio stići Norrisa, ali je blokirao kotačima prilikom kočenja u prvom zavoju u pretposljednjem krugu i time uprskao jedinu priliku za pobjedu. Ipak, smatra da nije mogao učiniti puno više u toj situaciji i vjerojatno je u pravu. Dobio je malo veću ocjenu u odnosu na Norrisa s obzirom na to da je bio za pola koplja brži u Mađarskoj sve dok strategija nije odigrala važnu ulogu u utrci.
- Lando Norris (7) – Peta pobjeda u sezoni za engleskog vozača koja mu je puno toga donijela uoči ljetne stanke. Norris je na odmor otišao sa “samo” devet, umjesto 23 boda zaostatka za Piastrijem. Ipak, njegova ocjena daleko je od savršene nakon što je izgubio pole position u najbržem bolidu (što se dogodilo i Piastriju). U utrci nije imao idealni start, pao je na peto mjesto, ali je sjajno odradio strategiju od jednog zaustavljanja, koja je bila i profitabilnija u utrci, i time došao do pobjede. Pokazao je mirnu ruku i razboriti um u posljednjim krugovima utrke dok ga je Piastri lovio na svježijim gumama.
Objava Ocjene s VN Mađarske: Hamilton mora pronaći ono što ga čini legendom pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Luka Tunjić