Odlične subotnje kvalifikacije donekle su se pretočile i u današnju utrku u Monte Carlu za VN Monaka. Vjerojatnost kiše od 20% postojala je uoči početka utrke, te kao i svaki puta u takvim situacijama, netko je profitirao, a netko dosta izgubio.

Max Verstappen je unatoč prekasnom pozivu u boks na izmjenu guma “doplivao” do pobjede. Fernando Alonso u Aston Martinu je također prvobitno napravio krivi potez kad je počela kiša, ali vodeći dvojac je imao dovoljno zalihe prednosti da zadrže svoja mjesta. Esteban Ocon je od vozača na podiju imao vjerojatno najtežu utrku jer se morao stalno braniti od Ferrarija i Mercedesa.

Sergio Perez nakon starta s posljednje startne pozicije i prilično neuredne vožnje, nije uspio doći do bodova.

Prvi prolaz kroz Sainte Devote prošao je uredno i bez dodira, vodeći su zadržali svoje pozicije. S poteškoćama je prvi krug odradio Lance Stroll u Aston Martinu zbog kontakta s Alexom Albonom, a u boks su odmah otišli i Sergio Perez, Nico Hülkenberg i Guanyu Zhou. Komponenta guma je bila raznolika, a vozilo se u početku na mediumu i hardu.

Nakon pet krugova Verstappen je bio na ugodne dvije sekunde prednosti ispred Fernanda Alonsa, a Esteban Ocon je to već malo teže pratio sa skoro pet sekundi zaostatka za Španjolcem. Kaznu od 5 sekundi zaradio je Hülkenberg radi kontakta s Loganom Sargeantom u prvom krugu. Checo Perez držao je tada najbrži krug utrke, vozio se na 18. mjestu.

Jedini izvjesni duel bio je između Charlesa Leclerca i Lewisa Hamiltona za 5. mjesto, dok je Carlos Sainz vozio na 4. mjestu, taman izvan dosega DRS-a za spomenuti dvojac iza njega. Iza vodećih vodio se troboj za 11. mjesto, bili su tu McLarenov Oscar Piastri, Nyck de Vries u AlphaTauriju i Alex Albon u Williamsu.

Početkom 12. kruga Sainz je bio u punom napadu na Ocona za posljednju stepenicu podija. Bilo je to tada već 10 sekundi iza Alonsa. Sainz je zamalo izbjegnuo teži kontakt sa zadnjim krajem Oconovog bolida na kočenju u Nouvelle šikanu i malo oštetio prednje krilo. Nastavio je tako voziti, ali više nije imamo moment kao prije kontakta. Incident se razmatrao kod sudaca, a “kazna” je bila crno-bijela zastava upozorenja za Sainza.

S 14. krugom pojavila se lagana panika u garaži Aston Martina, a sve radi navodno probušene gume na bolidu Fernanda Alonsa. Španjolac je nastavio voziti do planiranog ulaska u boks. Logan Sargeant napravio je vlakić od 15. do 18. mjesta, tj. od Magnusenna, Strolla do Pereza. KMag je prvi “potegnuo” i prošao Amerikanca na kočenju u gornji Mirabeau. Uskoro su ispred prošli i Stroll i Perez.

I drugi Williams, onaj Alexa Albona, napravio je kolonu od tri bolida. Iza njega su bili Valtteri Bottas i De Vries, ali vozač Williamsa ubrzo ulazi u boks. S 21. krugom Sainz je pozvan u boks kako bi tako pokušao prestići Ocona, ali u zadnji tren je taj ulazak opozvan. I Leclerc se ponovo približio Hamiltonu, ali Britanac je to lako branio.

Teškom mukom se u 24. krugu Magnussen branio od Strolla na 14. mjestu, s nadolazećim Perezom iza njih. Kanađanin je imao moment na izlasku iz šikane prema kompleksu bazena, ali Danac to brani. S 50 krugova do kraja, momčadi su počele svoje vozače izvještavati o mogućoj kiši za nekih 40 minuta, a obje komponente guma su već počele davati znakove slabosti.

Nakon 30 krugova Verstappen je stigao do problematičnog kraja poretka s petoricom vozača u bliskoj borbi za 12. mjesto, a tu je bio i Perez na 16. mjestu. Za to vrijeme, Alonso je malo podigao tempo i napravio nekoliko najbržih sektora, zaostatak se tada kretao oko osam sekundi za vodećim Verstappenom.

Prvi regularni odlazak u boks odradio je Hamilton u 32. krugu, bio je mediumu i prešao na najtvrđu komponentu. Krug poslije i Esteban Ocon ulazi u boks, ali stajanje u boksu je trajalo čak 4 sekunde. U međuvremenu, Stroll je Perezu uletio na kočenju u šikanu, te je Meksikanac morao produžiti ravno. Incident se razmatrao kod sudaca.

Nespretnost Chece se nastavila nakon što je u 35. krugu lagano dodirnuo zadnji kraj bolida Kevina Magnussena i oštetio si prednje krilo. Nakon toga je ušao u boks. Sainz je također napokon ušao u boks, ali se nije uspio vratiti ispred Ocona. Ljutito se javio momčadi preko radija kako su pogriješili sa strategijom. Njihovo objašnjenje je bilo kako su se branili od mogućeg gubitka pozicije od Lewisa Hamiltona.

U 43. krugu George Russell je na nišanu imao Pierrea Gaslya na 4. mjestu, a blizu je bio i Leclerc na trećem mjestu. Iza njih na svoj prolaz je čekao Verstappen koji ih je stigao za cijeli krug. Leclerc tada ipak ulazi u boks i vraća se iza Hamiltona na osmo mjesto. Domaći vozač ubrzo je počeo nizati najbrže sektore.

U Red Bullu, Aston Martinu i Mercedesu su se od 49. kruga očito odlučili kockati na moguću kišu. Verstappen, Alonso i Russell još nisu otišli na izmjenu guma. Kiša je prema riječima upućenim Verstappenu padala samo nekoliko kilometara od staze. U 51. krugu Russell je javio momčadi kako je počelo lagano padati u zavoju broj 3, a ubrzo da pada i još jače.

U 53. krugu kompleks Mirabeau je bio prilično mokar, i metež se polako počeo dešavati na stazi, ali na intermedije još nitko nije prešao. Sainz je bio u potpunom napadu na Ocona i bilo je opet nekoliko bliskih situacija. Alonso u 55. krugu ulazi u boks, ali uzima medium komponentu!

Intermedije uzimaju u 54. krugu uzima većina vozača. Najviše vremena su izgubili u Ferrariju, kao i Fernando Alonso koji je krug prije uzeo komponentu za suho, ali se uspio vratiti na drugo mjesto. Nažalost, najviše je stradao njegov momčadski kolega koji odustaje iz utrke nakon potpunog gubitka kontrole na mokrom dijelu staze.

Dosta incidenata je bilo za istražiti, a nova žrtva bio je Russell s 5 sekundi kazne radi nesigurnog vraćanja na stazu. Magnussen se zaletio u zid u Rascasseu, ali se uspio vratiti u rikverc i odmah otići u boks po gume potpuno mokre uvjete. Ipak i na tim gumama se mučio i produžio ravno na ulasku u gornji Mirabeau, kasnije je i odustao iz utrke.

Sa 17 krugova do kraja, Alonso je dosta skidao po krugu vodećem Verstappenu, isto je radio i Hamilton u odnosu na Estebana Ocona za posljednje mjesto podija, ali vidnog približavanja tada nije bilo. Uskoro su momčadi vozačima počele javljati da kiša više neće padati, tj. pojačavati. Bilo je to s 14 krugova do kraja utrke.

U “probleme” su s 10 krugova do kraja došli u Mercedesu nakon što je Russell na 5. mjestu jedno vrijeme bio brži od Hamiltona na 4, ali zamjene pozicija nije bilo. Sainz je opet zapeo iza bolida Alpinea, ali ovog puta onog od Pierrea Gaslya na 7. mjestu. Do kraja utrke nije bilo hrabrih odluka s prelaskom na gume za suho.

Poredak prvih 10:

  1. Max Verstappen, Red Bull
  2. Fernando Alonso, Aston Martin
  3. Esteban Ocon, Alpine
  4. Lewis Hamilton, Mercedes
  5. George Russell, Mercedes
  6. Charles Leclerc, Ferrari
  7. Pierre Gasly, Alpine
  8. Carlos Sainz, Ferrari
  9. Lando Norris, McLaren
  10. Oscar Piastri, McLaren

Objava Verstappenu kruna pobjedom u kišnom Monaku! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic