Završila je i 13. utrka ove sezone od 24 planirane. Utrke na Hungaroringu se tradicionalno održavaju usred ljeta, a iako po karakteristikama staza najsličnija Monaku, utrke znaju biti vrlo uzbudljive i zanimljive. A ni ova utrka nije bila nimalo manje zanimljiva nego su bile ostale ranije. Borbe su se vodile za pobjedu i treće mjesto. Na kraju je Oscar Piastri ostvario svoju prvu pobjedu u karijeri ispred momčadskog kolege Landa Norrisa na drugom mjestu, čime je McLaren ostvario svoju prvu dvostruku pobjedu nakon Monze 2021. te prvu pobjedu na Hungaroringu još od 2012. i Lewisa Hamiltona!

Upravo je Lewis Hamilton osvojio treće mjesto i time došao do svog 200. postolja u karijeri. Na četvrtom mjestu je završio Charles Leclerc u Ferrariju. Peto mjesto je zauzeo Max Verstappen u Red Bullu – još je bio pod istragom zbog kontakta s Lewisom Hamiltonom dok su se borili za treće mjesto.

Šesto mjesto je osvojio Carlos Sainz u Ferrariju, a sedmi je bio Sergio Perez u Red Bullu. Osmo mjesto je osvojio George Russell u Mercedesu. Njih dvojica su se solidno probili u bodove nakon katastrofalnih kvalifikacija.

Prvih deset i krug osvajača bodova su zatvorili redom Yuki Tsunoda u RB-u te Lance Stroll u Aston Martinu.

Sljedeća utrka je za dva tjedna u Belgiji na Spa-Francorchampsu.

Tijek utrke:

Pod vrelim suncem je sve bilo spremno za utrku. No, osvajač najbolje startne pozicije Norris je tijekom izlaska na stazu primijetio probleme s papučicom gasa koje je ekipa pokušavala riješiti na gridu.

Do kruga zagrijavanja su problem na Landovu bolidu riješili, prema informacijama od ekipe.

Na startu smo gledali troboj između dva McLarena i Verstappena kroz prvi zavoj pri čemu je Max išao vrlo široko te je Piastri preuzeo vodstvo, Max drugo mjesto a Norris je pao na treće mjesto. Norris je tražio da mu Max vrati poziciju, a Max se žalio da su ga McLareni izgurali. Nešto lošiji start je imao Sainz koji je pao na sedmo mjesto. Ispred njega su se probili redom Hamilton, Leclerc i Alonso. Alonsa je brzo riješio, već u drugom krugu. Poredak u trećem krugu je bio Piastri, Verstappen, Norris, Hamilton, Leclerc, Sainz, Alonso, Stroll, Albon, Magnussen.

U četvrtom krugu je, nakon pokretanja istrage te pritiska ekipe, Verstappen propustio Norrisa na drugo mjesto. Verstappen je nakon toga bio vrlo ljut, te je rekao preko radija:

“Znači sad se možemo ovako utrkivati i izgurivati ostale sa staze, fantastično.”

Odmah nakon toga Verstappen je počeo pritiskati Norrisa. Piastri je u sedmom krugu imao već dvije i pol sekunde prednosti ispred Norrisa, dok je Verstappen bio još sekundu i pol iza Norrisa. Taman u tom krugu su vozači koji su startali na mekim gumama išli u boks po svježi set guma. Svi su prelazili na tvrde gume.

U 16. krugu Hamilton je otvorio seriju ulazaka vodećih u boks. Prešao je na tvrde gume i vratio se taman ispred Russella na sedmo mjesto. Krug kasnije isto je uradio Norris koji se vratio na peto mjesto. Zatim je u 18. krugu Piastri uradio isto kao momčadski kolega te se vratio na četvrto mjesto ispred Norrisa.

U Red Bullu su se odlučili na nešto duži prvi stint utrke s Maxom, kao i u Ferrariju s oba vozača. U 22. krugu su u boks otišli Verstappen i Sainz po tvrde gume, a Leclerc je ekipi javio radiom da razmotre “plan C”. U prijevodu, da razmotre strategiju od jednog zaustavljanja u boksu. Verstappen je nakon boksa izgubio poziciju od Hamiltona, vratio se odmah iza njega, a Sainz se vratio na deveto mjesto iza Pereza.

Ipak je krug iza Sainza u boks ušao i Leclerc. Vratio se na stazu na peto mjesto, iza Verstappena i ispred Tsunode koji u tom trenutku još nije bio u boksu. U boksu dotad još nisu bili ni Russell ni Perez koji su startali na tvrdim gumama. Tako je poredak u 25. krugu bio Piastri, Norris, Hamilton, Verstappen, Leclerc, Tsunoda, Russell, Sainz, Perez, Gasly.

U 26. krugu Sainz se vratio na poziciju na kojoj je bio prije nego su počeli ulasci u boks, šesto mjesto, nakon što je prestigao najprije Russella krug ranije, a potom i Tsunodu. U 29. krugu Perez je išao u boks po set srednje mekih guma i vratio se na 15. mjesto, iza Bottasa. Krug iza Tsunoda je išao u boks i vratio se na deseto mjesto. Tako je još Russell ostao da nije išao u boks.

Svo to vrijeme Verstappen je bio konstantno brži od Hamiltona, a Leclerc je bio brži od obojice. Tako je do kraja 33. kruga već bio u DRS zoni iza Hamiltona. Odmah je pokušao prestići Hamiltona, no nije bio baš blizu. U pozadini njihovog dvoboja prošao je Russellov ulazak u boks, vratio se na 11. mjesto nakon toga.

U 35. krugu Max je imao novi pokušaj napada. Prvo se Hamilton prekočio u prvom zavoju te je do drugog zavoja Max bio ispred, da bi se potom on prekočio u drugom zavoju te je Hamilton vratio treće mjesto. A dok su se njih dvojica borila Leclerc je svoj zaostatak za Verstappenom smanjio na dvije sekunde. Sljedeći napad je bio u 38. krugu, isto neuspješno, ali su samo omogućili Leclercu da im priđe još bliže, na rub DRS zone.

Pomalo je postajalo i zanimljivo pratiti borbu na vrhu, iako je fokus bio na borbi za treće mjesto. Norris je za Piastrijem zaostajao 1.3 sekunde. Ekipa im je dozvolila borbu na stazi, no uz oprez.

U 41. krugu je bio kraj borbi za treće mjesto, barem izravno na stazi. Hamilton i Leclerc su tada ušli u boks, prešli na tvrde (Hamilton) i srednje meke gume (Leclerc) i vratili su se na peto i šesto mjesto redom.

Piastri je do 43. kruga prednost malo povećao, na 1.8 sekundi, što je do 45. kruga izašlo na dvije sekunde. Taman u tom krugu Norris je išao drugi put u boks. Prešao je na srednje tvrde gume i vratio se na četvrto mjesto ispred Hamiltona. Dva kruga kasnije Piastri je bio na redu za drugi odlazak u boks, a isto je uradio i Sainz. Piastri je kroz boks izgubio poziciju od Norrisa, a Sainz se vratio na šesto mjesto iza Leclerca. Tako je Lando tehnički preuzeo vodstvo u utrci, iako je u tom trenutku vodio Max koji nije bio u boksu. No, Norrisu je ekipa javila da moraju “uspostaviti poredak kakav je prethodno bio”.

U 49. krugu Verstappen je otišao u boks po srednje meke gume. Na stazu se vratio na peto mjesto, između dva Ferrarija. Nakon toga je počeo nizati brze krugove i stizati Leclerca i Hamiltona. U 54. krugu je počeo seriju napada na Leclerca. Leclerc se prilično uspješno branio od Maxovih napada. Na vrhu poretka, Lando je držao tri sekunde prednosti i izgledalo je kao da nema volje ni želje usporiti da propusti Piastrija ispred. S gledišta borbe za naslov, logičnije je bilo da Lando bude ispred Oscara, iako je izgledalo da je ekipa htjela drugačiji poredak.

U 57. krugu Verstappen se uspio probiti ispred Leclerca i sljedeći je na redu bio Hamilton. Norris je na vrhu još povećao prednost na 4.5 sekundi, i sve je mirisalo na svojevrsno ponavljanje situacije “Multi 21”. Zanimljivo, Oscarov menadžer je Mark Webber.

Nakon još jednog upozorenja od ekipe da “mora čuvati gume”, Norris je ekipi odgovorio da onda Oscar pritisne i stigne ga. Iza njihovih leđa, ponovno su u borbi bili Hamilton i Verstappen za treće mjesto. U 63. krugu je Max imao najbolju priliku u cijeloj utrci, Verstappen je čak na ulasku u prvi zavoj izbio ispred Lewisa, no prekočio se i proklizao u Hamiltona te je došlo do kontakta između Lewisove prednje desne i Maxove zadnje lijeve gume. Tako je Max izgubio poziciju od Leclerca i još je toliko usporio da ga je i Sainz stizao. Još je bio pod istragom sudaca zbog incidenta.

Norris je nastavio stvarati prednost, pet krugova prije kraja je imao šest sekundi prednosti. Molbe iz ekipe su se nastavile dok je Norris vozio brzo, no tri kruga prije kraja Norris je odlučio propustiti Piastrija naprijed i time dati pobjedu Piastriju. Sad je ovo sličilo na situaciju iz Austrije 2002.

Norris je do kraja bio u DRS zoni iza Piastrija, ali poredak se nije mijenjao i tako je Piastri ostvario svoju prvu pobjedu u karijeri ispred Norrisa i Hamiltona.

Objava Oscar Piastri pobjednik po prvi put na Hungaroringu! pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Tomislav Radić