Proizvođači pogonskih jedinica ovog su vikenda održali sastanak o budućim pravilima za motore i načinima kako izbjeći ponavljanje dominacije Mercedesa iz 2014. godine.
Sastanak, koji je organizirao predsjednik FIA-e Mohammed Ben Sulayem, a koji je prvi iznio ideju o povratku na V10 motore, zamišljen je kao istraživačka rasprava za stolom kako bi se razumjelo stajalište svakog proizvođača za 2026., uključujući i Cadillac.
Među ostalima, sastanku je prisustvovao direktor Audija Gernot Döllner, dok je predsjednik HRC-a iz Honde, Koji Watanabe, doputovao iz Japana. Izvršni direktor Mercedesa Ola Källenius priključio se sastanku na daljinu iz Stuttgarta.
Kao što se i očekivalo, i Audi i Honda izrazili su protivljenje mijenjanju hibridnih pravila za 2026., koja su ih i potaknula da uđu u natjecanje. Vjerojatnost ranog mijenjanja pravila o pogonskim jedinicama zasad je mala, a razgovori o uvođenju V10 motora su za sada odgođeni do idućeg okupljanja.
“Bio je to vrlo srdačan, produktivan sastanak na kojem je predsjednik FIA-e tražio povratne informacije o tome kako bi trebao izgledati motor nove generacije.”
“Naravno, 2026. je potpuno definirana, ali razmišljamo malo dalje – koji je ispravan smjer za Formulu 1? 2028. je praktički nemoguće.”
“Trenutno je to misija prikupljanja činjenica. Sada je na proizvođačima pogonskih jedinica da daju povratne informacije FIA-i. Oni prikupljaju sve informacije i od tamo će se stvari dalje razvijati.”
Christian Horner, šef momčadi Red Bull
Iako promjena formule motora prije trenutno dogovorenog krajnjeg roka 2031. nije potpuno isključena, bila bi moguća samo uz podršku četiri od šest sadašnjih proizvođača motora – a takva podrška zasad ne postoji.
Horner je priznao da su tijekom rasprava u Bahreinu proizvođači istraživali mehanizme kako bi se izbjeglo ponavljanje situacije iz 2014., kada su Mercedesovi motori donijeli veliku prednost na stazi.
Opcije bi mogle uključivati davanje većih sloboda proizvođačima da tijekom sezone unaprijede svoje bolide, umjesto da ih homologiraju i zamrznu, no ti razgovori još nisu završeni.
“Kada dođe do velike promjene pravila, dolazi do razlika u performansama i gotovo je sigurno da će se to dogoditi sljedeće godine.”
“Jedna od tema jutros bila je: koliko brzo se može postići izjednačenje? Imamo ograničenje budžeta. Možda motori ne moraju biti homologirani, možda ih se može nadograđivati unutar tog budžeta kako bi se što prije postiglo izjednačenje.”
“Mislim da svi želimo blisko utrkivanj, a ne ponavljanje onoga što smo imali 2014. Riječ je o tome da se – osobito novim proizvođačima – omogući da uhvate korak.”
dodao je Horner
Objava Povratak na “klasične motore” ipak za sada odgođen pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.
Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Vukajlovic