Predsezonska testiranja bolida završena su i sad nas manje od tjedan dana dijeli do službenog početka Svjetskog prvenstva Formule 1 2024. Testiranje je opet bilo vrlo kratko. Timovi su imali samo tri dana za upoznavanje svojih novih strojeva, a generalno možemo reći kako nije bilo nekih senzacionalnih događanja. Stvari su tekle više ili manje očekivano, a u nastavku vam donosimo statistiku i presjek onoga što su timovi odradili.

Glavna priča ove predsezone nesumnjivo je novi bolid Red Bulla. Nakon što je Max Verstappen onako suvereno protutnjao prošlogodišnjim prvenstvom, a Red Bull pritom ostvario 21 pobjedu u 22 utrke, teško da je netko očekivao kako će Adrian Newey sa svojom ekipom značajnije mijenjati koncept bolida. RB19 porušio je mnoge rekorde, ali Newey se nije držao one izreke ‘if it ain’t broke, don’t fix it’.

Na veliko iznenađenje F1 zajednice i javnosti općenito, RB20 se dizajnom značajno udaljio od svog prethodnika. Više o tehničkim karakteristikama bolida možete čitati u tekstu kolege Vukajlovića, a sukladno onome što je taj bolid pokazao tijekom testiranja, F1 eksperti uglavnom su složni da se svima ostalima ne piše dobro.

Max Verstappen, Red Bull Racing RB20 (Photo by Clive Mason/Getty Images)

Posebno je impozantno RB20 izgledao već prvog dana testiranja, kad ga je od jutra do mraka ‘gonio’ Max Verstappen. Izdržljivost je bila tu, pouzdanost također. Brzina se nije tražila, ali Nizozemac je bio uvjerljivo najbrži na stazi, a bolid se očito ponašao tako dobro, da u Red Bullu niti uz najbolju volju nisu uspijevali prikriti zadovoljstvo viđenim.

Da je Red Bull izraziti favorit uoči početka nove sezone jasno nam govore dvije izjave:

“Mislim da 19 vozača u Paddocku sada niti ne pomišlja da će osvojiti prvenstvo. Max je svjetski prvak i Red Bull dominira sportom. Koncept koji su prezentirali ove godine iznenađujuć je. U ovom trenutku, moramo gledati njih i pratiti kako oni odrađuju nastupe.”

Fernando Alonso

“Nismo još istinski vidjeli gdje tko pripada, ali čini se da je Red Bull ponovno odradio odličan posao i nema sumnje da su oni favoriti. 100 posto.”

George Russell

Ipak, Red Bull nije završio predsezonska testiranja s generalno najbržim krugom, ako bismo ipak htjeli pronaći zrno nekakve nade da nadolazeća sezona neće biti jednosmjerna kao prošla.

Verstappen je priznao da zadnjeg dana nisu lovili brze krugove niti dobre rezultate, već su se posvetili vožnji na duge staze i upoznavanju bolida. Sergio Perez također nije jurio za nekakvim vrhunskim rezultatima, iako vjerojatno pronalazi malu zadovoljštinu u tome da je ukupno gledajući bio brži od Verstappena. Barem na testiranju.

Najbrže krugove u četvrtak i petak imali su vozači Ferrarija. U četvrtak Carlos Sainz s vremenom 1:29,921 na gumama C4, a u petak Charles Leclerc s vremenom 1:30,332 također na gumama C4. Promatrajući trodnevno testiranje u globalu, to su bila dva najbrža kruga.

Izvor: Pirelli

Međutim, Ferrariju ove zime nije bio prioritet pronaći brzinu u jednom krugu, već poboljšati ponašanje bolida u utrkama. Prošle godine to je bila velika boljka Propetih konjića, koji su često bili jako dobri u kvalifikacijama, no u utrkama nisu bili u stanju sačuvati stečene pozicije. Vozači su u svojim komentarima naglašavali da je novi bolid donio pomak, da ga je lakše voziti i da se lakše predviđa njegovo ponašanje, a koliki je taj pomak otkrit će nam prvi trkaći vikendi sezone.

Određeni podaci sugeriraju da je Ferrari sada uspijevao puno duže održavati svoje gume na životu te da su dugački stintovi bili mnogo konstantniji u simulacijama utrke. Zbog svega toga nekako vlada mišljenje da će Ferrari biti najbliži pratitelj Red Bulla na početku sezone.

Formula 1 objavila je na svojim stranicama grafikone koji procjenjuju zaostatak svih timova za Red Bullom u simulacijama kvalifikacija te u simulacijama utrka.

Izvor: F1
Izvor: F1

Prema tim procjenama McLaren bi trebao biti treći tim po brzini u jednom krugu, dok u simulaciji utrka dolazi do zamjene mjesta pa Mercedes skače na drugo mjesto, ispred Ferrarija i McLarena.

Iz redova Mercedesa također su dolazili dosta pozitivni komentari na račun novog bolida W15. Stalno se ponavlja priča kako je Mercedes jako puno naučio tijekom dvije slabije sezone, a bolid W15 trebao bi poboljšati sve ono u čemu su njegovi prethodnici imali značajne nedostatke. Vozači su, slično kao Ferrarijevi, govorili da je bolidom sada lakše upravljati i da je ponašanje puno konstantnije, no to ne znači da će biti spreman za pobjede. Barem ne na početku prvenstva.

McLaren možda nije uspio napraviti sve ono što je želio sa svojim novim bolidom i možda će im biti potrebne kvalitetne nadogradnje tijekom sezone kako bi došli do željenih rezultata. Andrea Stella i njegovi vozači govorili su kako je napravljen određeni pomak u nekim segmentima, ali isto tako napominjali da ima još jako puno prostora za napredak. Lando Norris je nakon petka izrazio mišljenje da je McLaren u popriličnom zaostatku za Red Bullom i Ferrarijem. Prošle godine McLaren je oduševio razvojem bolida tijekom sezone, ali ove bi godine ulazak u prvenstvo ipak trebao biti dosta bolji.

Lando Norris, McLaren MCL38 (Photo by Sam Bloxham / LAT Images)

Lani je Aston Martin bio najveće iznenađenje testiranja i prvog dijela sezone, no čini se da taj scenarij nećemo ponovno gledati. Tijekom testiranja se Aston Martin nije pretjerano isticao, a iako će Mike Krack reći da je napredak postignut, dojam je da su ranije spomenute ekipe ipak u određenoj prednosti.

Što se ostalih tiče, u Alpineu djeluju dosta razočarano nakon testiranja. Pierre Gasly priznao je da njihov bolid ne djeluje odlično i da će trebati značajne nadogradnje tijekom sezone. Teško je sada znati što to točno znači u kontekstu odnosa snaga među ekipama. Hoće li Alpine biti gdje je bio i prošle godine, u nekakvoj zlatnoj sredini, ili će mu poziciju ugroziti timovi iz donjeg dijela poretka.

Možemo spomenuti da je Guanyu Zhou sa Sauberom imao četvrti rezultat testiranja gledajući najbrže krugove vozača, a Yuki Tsunoda u RB-u i Alex Albon u Williamsu poredali su se odmah iza vozača Red Bulla. Sve te ekipe žele češće konkurirati za osvajanje bodova, a najveći potencijal za napredak u ovom trenutku vjerojatno ima preimenovani Visa Cash App RB, koji će se puno više oslanjati na sestrinsku momčad.

Što se pak Haasa tiče, izjave uoči početka sezone nisu optimistične. Djeluje kao da je svima jasno da ih čeka začelje poretka na početku prvenstva, ali američka se momčad barem može pohvaliti činjenicom da je odradila najviše krugova na predsezonskom testiranju.

Najmanje krugova odradio je Williams, koji je u srijedu imao jedan veći kvar bolida. U četvrtak i petak su donekle uspjeli nadoknaditi izgubljeno. Ostalim timovima pojavljivali su se povremeni problemi, no generalno su bolidi pokazali zavidnu razinu pouzdanosti. Ono što je bilo jako loše za Formulu 1 generalno, bili su oni prekidi testiranja zbog oštećenja pasica, odnosno poklopaca sustava za odvodnju. Još kad se sjetimo one blamaže u Las Vegasu krajem prošle godine, doista je nevjerojatno da se takve scene stalno ponavljaju u elitnom natjecanju kao što je F1.

Za kraj, evo još Pirellijeve usporedbe ovogodišnjih i prošlogodišnjih rezultata testiranja te analize korištenja različitih smjesa guma tijekom tri dana vožnje u Bahreinu.

Izvor: Pirelli
Izvor: Pirelli

Objava Presjek predsezonskih testiranja: Ferrari vozio najbrže, ali svima je Red Bull #1 pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak