Nakon nešto slabijeg početka sezone izgleda da je došlo vrijeme a promjene u momčadi Mercedesa u pokušaju da se vrate u borbu za vrh. Osim što su Allison i Elliott zamijenili svoja radna mjesta, Mercedes je također promijenio i radno okruženje za svoje vodeće dizajnere kako bi se prilagodili ograničenju budžeta.

Forma Mercedesa, osmerostrukog konstruktorskog prvaka, je već dvije sezone u padu, stoga je bilo i za očekivati da bi moglo doći do nekakvih promjena s obzirom na to da je momčad promašila u dizajnu svog bolida. S velikom promjenom propisa koji su nas dočekali početkom sezone 2022., a koje su uvele potisnu snagu ( downforce ) na temelju efekta tla,  Mercedes je riskirao i napravio bolid potpuno drugačiji od konkurencije, a najizraženiji element tog dizanja je bio dizajn bez izraženih bokova. S obzirom na to, bolidi W13 i W14, ne mogu se suprotstaviti Red Bullu i Ferrariju.

Uzimajući u obzir izjave šefa Mercedesa, Tota Wolffa, koji je nakon Velike nagrade Bahreina izjavio da je njihova filozofija bolida bila pogrešna, bilo je za očekivati da bi do kakvih takvih promjena moglo doći i naposljetku promjene su tu.

Nakon nešto više od 20 mjeseci rada, James Allison i Mike Elliott zamijenili su svoja radna mjesta. Od sada će Allison biti tehnički direktor, dok će Elliott preuzeti poziciju glavnog tehničkog direktora. Ova promjena dolazi kao niz promjena koje se mogu očekivati u momčadi Mercedesa koja u svojim pokušajima da se vrati na vrh Formule 1 čini se ne bira sredstva. Govoreći o ovim promjenama, Toto Wolff rekao je novinarima:

”Ovo je u velikoj mjeri pokrenuo sam Mike Elliott, zamijenili smo uloge. Mike je prešao na poziciju glavnog tehničkog direktora jer ima briljantan i sposoban znanstveni um. James Allison se vratio na svoju poziciju tehničkog direktora, izvještavat će Mikea.”

Toto Wolff je dodatno objasnio da je Elliott vjerovao da je Allison puno bolje prilagođen ulozi tehničkog direktora, gdje postoji veća odgovornost za sam bolid i da bi mu bilo korisno da se fokusira na širu organizacijsku strukturu koja odgovara njegovim sposobnostima.

”Dio Mikeove procjene jest da je s Jamesom na terenu imamo gladijatora i vojnici će proći kroz vatru zbog njega i s njim. Mike je došao do zaključka da je najbolji način na koji pristupa stvarima, njegov skup vještina, najbolje iskoristiti u razvoju organizacije za budućnost – od tehničkih sposobnosti do ljudskih sposobnosti i stvaranju strukture koja može biti uspješna u godinama koje dolaze.

Radi se o stvaranju strukture koja može biti održiva u sljedećoj generaciji. Vidimo ogromne promjene tehničkom razvoju, umjetnoj inteligenciji i strojnom učenju. Istovremeno, gledamo kako će se moderna momčad Formule 1 organizirati i strukturirati, kakve inovacije mogu biti uvedene.

Mike vidi da je tu na svom ”sretnom mjestu” i očito je da je vrlo sposoban inženjer, vrlo kredibilan i poštovan u momčadi. Zapravo sam jako sretan što je Mike sam donio ovakvu odluku da se postavi u tu ulogu, s obojicom njim i Jamesom, koji su došli do tog zaključka jer imamo dvojicu genija.”  

Toto Wolff

No, to nije jedina promjena koja se dogodila u momčadi iz Brackleya , John Owen ostaje kao glavni dizajner, dok će njegov zamjenik Giacomo Tortora postati direktor inženjeringa.

Ususret Velikoj nagradi Azerbajdžana, momčad Mercedesa ubrzano radi na nadogradnjama za svoj bolid W14 kako bi se približili borbi za vrh poretka. Čini se da će nadogradnje ići u smjeru da će bolid biti što je moguće sličniji Red Bullu i da će se nadogradnje bazirati na bokovima. Što su smislili u Mercedesu ostaje nam za vidjeti.

Objava Promjene u vrhu Mercedesa: Allison i Elliott zamijenili radna mjesta pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Stjepan Feketija