Nova sezona Svjetskog prvenstva Formule 1 samo što nije počela i sada je idealni trenutak da se malo poigramo s prognozama za 2025. godinu.

Generalno se očekuje da će to biti jedna neizvjesna i vrlo interesantna sezona Formule 1 koja će zadovoljiti ukuse čak i onih izbirljivih fanova. Nadajmo se da će doista tako i biti te da će bitka za tron biti napeta i otvorena do posljednje utrke.

Našim urednicima postavili smo neke teške zadatke. Trebali su prognozirati prvake, među vozačima i konstruktorima, pokušati predvidjeti koji će od novaka u Formuli 1 ostvariti najuspješniju karijeru te izabrati koji od deset timova ima najbolju, a koji najlošiju vozačku postavu.

U nastavku pročitajte njihove odgovore i naravno, dajte glas svojim favoritima u našim anketama.

S obzirom na viđeno tijekom trodnevnog predsezonskog testiranja, koja je momčad na vas ostavila pozitivan, a koja negativan dojam?

Lovro Pernjak-Grbac: Mislim da se svi možemo složiti kako je McLaren izgledao najbolje, ali je na testiranju uvijek puno toga “skriveno” pa bi za konačni sud pričekao barem prvih par utrka. Negativni dojam je ostavio Aston Martin koji nije izgledao pretjerano dobro, unatoč tome što se pravila nisu znatno promijenila te bi nas trebala čekati jako uzbudljiva sezona pred nama.

Luka Tunjić: McLaren ima razloga za zadovoljstvo zato što je, prema glasinama, zadržao najbolje kvalitete s prošlogodišnjeg MCL38 bolida s kojim su postali prvaci nakon 25 godina. Koliko je teško doći do vrha, toliko je teže na njemu i ostati, a čini se kako ekipa iz Wokinga ne planira ispustiti prvenstvo. Smatram kako je i Ferrari na pravom putu, a u suprotnom, negativnom kutu istaknuo bih Red Bull, koji smatra kako nije najbrži uoči početka sezone, pa čak i da nije najbliži McLarenov rival…

Tomislav Radić: McLaren je nastavio tamo gdje je stao prošle sezone, a odmah uz njih Ferrari. Oni su i najviše pozitivnog pokazali i te dvije ekipe očekujem u borbi za konstruktorski naslov. Također bih spomenuo i Williams koji izgleda dosta bolje nego lani, a sa Sainzom mogu dosta napredovati kako će sezona odmicati. Od razočaranja bih istaknuo Sauber. Reklo bi se niti tiču niti miču, gdje su bili lani tu su i ove godine.

Igor Vukajlović: Za pozitivan dojam je zaista lako izdvojiti McLaren. Pohvale dolaze od strane medija i javnosti, a momentum s kraja prošle sezone se očito nastavio. Najveće razočarenje je nekako Aston Martin koji očito neće dalje od sredine poretka, a uživa resurse o kojima manje momčadi mogu samo sanjati.

Igor Šestak: Po završetku testiranja najviše je pohvala upućeno na adresu McLarena. Čak i vozači suparničkih timova govore da društvo iz Wokinga u sezonu kreće sa statusom favorita. Mislim da ipak treba pričekati Melbourne pa onda donositi zaključke o situaciji na vrhu poretka. Na testiranju mi se svidio Williams jer je ostavio dojam kvalitetne i ozbiljne ekipe koja je napokon prebrodila krizno razdoblje i koja bi trebala napredovati u poretku. Red Bull bih izdvojio u negativnom smislu jer su određene situacije sugerirale kako opet postoje neki problemi s podešavanjem bolida, iako nije nemoguće da RB21 bude znatno bolji već na prvoj utrci.

McLaren slovi za prvog favorita na početku sezone (Photo by Peter Fox/Getty Images)
Vozačke postave timova doživjele su vrlo velike promjene ove zime, a samo McLaren i Aston Martin imaju isti vozački par kao prošle godine. Koja ekipa ima najjači, a koja najslabiji vozački par?

Lovro Pernjak-Grbac: Najjači i najbolji vozački par je po meni onaj od Ferrarija, a najslabiji onaj od momčadi Alpine. Mislim da je o Ferrarijevom dvojcu već rečeno i više nego dovoljno riječi te možemo samo pričekati prve utrke da vidimo njihov odnos na stazi, dok s druge strane je Alpine s Gaslyem (koji je koliko toliko dobar) i Doohanom po meni najslabiji, iako pravo izdanje Doohana još nismo vidjeli, a po svemu sudeći imat će svega par utrka za pokazati svoje sposobnosti.

Luka Tunjić: Smatram kako je koherencija u sportu od velike važnosti i zbog toga McLarenovu vozačku postavu vidim kao najsnažniju u nadolazećoj sezoni. Iako nisu najiskusniji i ne smatram ih najtalentiranijim parom, McLaren je jedini zadržao iste vozače od top 4 ekipa. U Wokingu nije bilo tranzicijskih perioda i mogli su se maksimalno usredotočiti za obranu titule. Prošle su sezone Norris, Piastri i ostali u McLarenu prikupili neprocjenjivo iskustvo. A smatram kako su ‘rookie’ Isack Hadjar i Yuki Tsunoda, koji nije pretjerano oduševio u F1, najslabiji vozački par na gridu.

Tomislav Radić: Definitivno Ferrari ima najjači vozački par, a nakon njih McLaren. Najslabiji vozački par po meni ima, možda će zvučati malo čudno, Aston Martin. Iako imaju Alonsa, tatin sin Stroll ruši prosjek i “troši” dragocjene bodove. Uvijek se pitam što je tati Strollu u glavi pa tako ruši sam svoju ekipu. Njemu kao iskusnom poduzetniku cilj bi trebao biti imati najbolje od najboljeg kako bi napredovao, pa makar na štetu rodbinskih i obiteljskih veza, a predstavlja se kao snažan poduzetnik sa stavom i konkretnim produktivnim potezima

Igor Vukajlović: Najjači vozački par je definitivno u Ferrariju. E sad, mogle bi se vozačke postave dalje proglašavati s “naj” nešto. Najbrža bi bila u McLarenu, najkonzistentnija bi mogla biti u Williamsu. Max ne može, ali vjerojatno opet hoće, sam nositi momčad za neku “naj” kategoriju. Najslabiji vozački par se čini onaj u VCARB momčadi. Yuki Tsunoda koji nije dovoljno dobar za glavnu momčad RB-a i Isack Hadjar kao rookie o kojem se iz nekog očitog razloga najmanje pričalo kao novom vozaču u Formuli 1.

Igor Šestak: Kad govorimo o najjačoj vozačkoj postavi, teško bi bilo ‘prodavati’ bilo koga pored tandema Hamilton – Leclerc. To je vozački par s ogromnim iskustvom i ukupno 113 pobjeda u F1. Iako statistički nisu ni blizu, mislim da McLarenovi asovi Norris i Piastri vozačkim umijećem ne zaostaju puno, posebno zbog toga što je Piastri itekako sazrio. Kao trenutačno najlošiju vozačku postavu istaknuo bih Tsunodu i Hadjara u momčadi Racing Bulls.

Note: There is a poll embedded within this post, please visit the site to participate in this post’s poll.

Ojačana dolaskom Lewisa Hamiltona, Ferrarijeva vozačka postava djeluje moćno
(Photo by Clive Rose – Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Ove je godine na gridu puno novih lica. Za Bortoleta, Antonellija i Hadjara utrka u Australiji bit će debitantska u F1. Doohan je vozio jednu, Bearman tri, a Lawson 11 F1 utrka. Koji bi od ovih novaka mogao biti najbolji u 2025. godini, a za kojeg mislite da će ostvariti najbolju karijeru u F1?

Lovro Pernjak-Grbac: Gledajući ekipe u koje dolaze, rekao bih da će najbolji biti Antonelli, iako će i on imati oscilacija, a mogao bih reći da će on ostvariti i najbolju karijeru. Od ostalih navedenih vozača još bih dodao da je Bearman potencijal za nešto veće, a kod drugih navedenih tek treba vidjeti što će napraviti u prvoj sezoni i hoće li opstati u okrutnom svijetu Formule 1.

Luka Tunjić: Najveća očekivanja imam od Gabriela Bortoleta, prvog brazilskog vozača u Formuli 1 od Felipea Masse (kada izuzmemo nastup Pietra Fittipaldija koji je rezervni vozač). Riječ je o jedinom vozaču u povijesti koji je pobijedio sa zadnje pozicije na gridu u utrci F1 ili F2, a također je i član elitnog društva vozača (uz Leclerca, Russella i Piastrija) koji su u uzastopnim sezonama osvajali F3 i F2 titulu. Prilično solidan životopis prije prvih kilometara u F1.

Tomislav Radić: Prema viđenom lani od Bearmana očekujem najviše. Međutim, kad uzmemo u obzir kombinaciju bolida i momčadskog kolege, onda Antonelli. Da u ekipi pored sebe nema Verstappena, tada bih isto rekao za Lawsona, a ovako mislim da bi talijanski Kimi mogao sezonu okončati titulom najboljeg debitanta.

Igor Vukajlović: Lawson i Antonelli imaju prednost u pogledu bolida u odnosu na ostale novake. Bodovno će se izdvojiti na vrhu i mislim da bi Lawson mogao biti rookie prvak ove godine. Za Kimija me strah da je ipak malo prerano bačen u top momčad pa da se ne desi neki flop. Osobno ću navijati za Bearmana i Doohana (nostalgija iz djetinjstva radi slavnih dana njegovog oca), a najviše me zanima kakav će biti Bortoleto.

Igor Šestak: Na samom početku Lawson i Antonelli su u prednosti pred ostalima jer su dobili priliku voziti za timove iz gornjeg dijela poretka. Dao bih tu prednost Lawsonu i prognozirao da će on biti najuspješniji od novaka ove godine. Dugoročno gledano, mislim da će najbolju karijeru od ove šestorice ostvariti Gabriel Bortoleto i da će postati pravi nasljednik brazilskih legendi Formule 1.

Note: There is a poll embedded within this post, please visit the site to participate in this post’s poll.

Prošle sezone na utrkama je pobjeđivalo čak sedam različitih vozača iz četiri ekipe. Očekujete li sličnu neizvjesnost tijekom 2025. godine? Što mislite, koliko će vozača pobijediti na barem jednoj utrci u sezoni?

Lovro Pernjak-Grbac: Mislim da će sezona biti vrlo slična, a veliki faktor će biti i FIA koja očito ni sama ne zna kako postupiti sa raznim situacijama u utrkama i nakon njih te se bojim da bi suci i direkcija utrke mogli imati veliki utjecaj na konačni rezultat, čime će se baciti sjena na potencijalno odličnu sezonu. Smatram da će zbog istih ili sličnih pravila od prošlih nekoliko godina sve momčadi biti jako blizu, a pogotovo ove top momčadi. Ipak, očekujem manje različitih pobjednika nego prošle sezone – 5 vozača.

Luka Tunjić: Teško će se ponoviti sezona s toliko pobjednika, ali očekujem puno različitih lica na pobjedničkom postolju. Očekujem kako će najetabliranija imena dolaziti do pobjeda, ali i pokoje novo lice na postolju u odnosu na prošlu sezonu…

Tomislav Radić: Prizivam ponavljanje sezone 2007. i borbu McLarena i Ferrarija za naslove. Teško da se može ponoviti takva sezona u kojoj su samo te dvije ekipe pobjeđivale, ali bar da odnesu najviše pobjeda. Fali mi takva jedna klasična sezona u kojoj dvije najtrofejnije i najstarije ekipe vode klasičnu borbu.

Igor Vukajlović: Oba Ferrarija i McLarena bit će u stanju pobijediti “bez problema”. Vjerujem čak i u pobjedu Kimija, više nego Lawsona. Max je neupitan koliko god bio Red Bull nekonkurentan. Russell će znati iskoristiti kikseve vodećih. U slučaju većeg kaosa želim pobjedu Alexa Albona.

Igor Šestak: Povijest nas uči da su sezone uoči velikih promjena pravila uvijek vrlo neizvjesne pa nek u tom pravcu ide i ova prognoza. Prije početka sezone možda postoji mala bojazan da bi McLaren mogao biti za korak ispred drugih, no ponovno u kalendaru imamo čak 24 utrke i trebalo bi biti interesantno na vrhu. Vjerojatno će se opet događati da će odnosi snaga među timovima varirati od staze do staze. Koliko će vozača pobjeđivati na utrkama? Neka bude jedan više nego lani – osam!

Note: There is a poll embedded within this post, please visit the site to participate in this post’s poll.

Hoće li Max Verstappen ponovno biti vozač s najviše pobjeda u sezoni?
(Photo by Clive Rose/Getty Images)
Vaša hrabra prognoza za F1 sezonu 2025.? O bilo kojem vozaču, momčadi, utrci…

Lovro Pernjak-Grbac: Ako bih morao neku ‘ludu’ prognozu reći onda bi postavio okladu na to da će jedan Williams pobijediti na nekoj utrci u sezoni…

Luka Tunjić: Kimi Antonelli će biti ispred Georgea Russella u prvenstvu vozača.

Tomislav Radić: Hamiltonova pobjeda u Australiji, kaotična utrka na nekoj uličnoj stazi s Alonsom kao pobjednikom, i na kraju vozački naslov u rukama Leclerca.

Igor Vukajlović: “Raspad vozača” u McLarenu po uzoru na 2007. s Hamiltonom i Alonsom.

Igor Šestak: Haas će u svojoj desetoj F1 sezoni napokon doći do prvog plasmana na postolje u timskoj povijesti. Ta momčad još uvijek pamti četvrto i peto mjesto s VN Austrije 2018. kao svoj najbolji rezultat, no ove će godine to nadmašiti.

Tko će osvojiti titulu? Prognozirajte prvaka među vozačima i prvaka među konstruktorima.

Lovro Pernjak-Grbac: Mislim da je vrijeme da se Formula 1 ‘vrati kući’ te predviđam Charlesa Leclerca kao osvajača vozačkog naslova, a Ferrari kao novog konstruktorskog prvaka.

Luka Tunjić: Svaki sam se put ugrizao za jezik kada sam najavio dolazak titule u Maranello. Ove sezone prognoziram dvostruku krunu McLarena, Lando Norris osvojit će prvu titulu prvaka, dok će “papaya” obraniti konstruktorsku titulu.

Tomislav Radić: Iako sam mnogo puta dosad prognozirao isto (a svaki put sam promašio), ipak ostajem pri stavu okorjelih navijača jednog našeg nogometnog kluba “iduća sezona je naša” pa prognoziram Ferrarijev povratak i slavlje ulicama Maranella i cijele Italije.

Igor Vukajlović: Vozački Charles Leclerc, konstruktorski McLaren. Dakle, donekle repriza spomenute 2007., ali bez svih onih afera.

Igor Šestak: Možda bi ovaj odgovor bolje pristajao prethodnom pitanju, ali prognozirat ću da će iznenađujući prvak svijeta postati Oscar Piastri, dok će konstruktorsku titulu uzeti Ferrari.

Note: There is a poll embedded within this post, please visit the site to participate in this post’s poll.

Note: There is a poll embedded within this post, please visit the site to participate in this post’s poll.

Objava Sezona je pred vratima: Prognoziramo prvake i najboljeg novaka, biramo najjači vozački par pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: GP1_hr