Timovi Formule 1 obavezni su u određenoj mjeri na slobodnim treninzima koristiti rookie vozače, a Ferrari će jedan dio te obaveze odraditi ovog vikenda na stazi Zandvoort.

Pravilo kaže da svaka od deset momčadi mora minimalno dva puta u sezoni na slobodnim treninzima Velikih nagrada priliku u bolidu dati vozaču koji ima status F1 novaka.

U prvom dijelu sezone timovi baš i nisu radili na ispunjavanju tih dužnosti, tako da će morati posegnuti za mladim vozačima u nastavku sezone. Prva utrka nakon ljetne stanke je Velika nagrada Nizozemske, a na istoj će prvi trening propustiti Carlos Sainz jer će njegov Ferrari voziti Robert Shwartzman.

On je postao član Ferrarijeve vozačke akademije još 2017. godine. Nastupao je u prvenstvu Formule 2 do 2021., a od tada je u Ferrariju u svojstvu rezervnog vozača. Uklapa se u tu definiciju ‘rookie’ vozača, tako da će ga talijanska momčad koristiti dva puta u nastavku sezone.

“Robert će voziti u Zandvoortu s Carlosovim bolidom, a vozit će još jednom, vjerojatno u Abu Dhabiju u Charlesovom bolidu”, najavljuje šef momčadi Frederic Vasseur.

Objasnio je zašto baš u Nizozemskoj: “Zato što je to bio izbor vozača. Dajem im izbor, gdje žele to odraditi. Znam da to nije lagana situacija i da nije lagano odlučiti. Sigurno da to nećete raditi u Singapuru, Japanu, Las Vegasu. Imamo sprint utrke u Austinu i Kataru, tako da ne možete ni tamo. Imamo utrke s drukčijom raspodjelom setova guma, tako da je i tamo nezgodno, što znači da na kraju dana baš i nema previše opcija.”

Shwartzman je na slobodnim treninzima Formule 1 već sudjelovao, a prošle godine je testirao za Ferrari na postsezonskom testu mladih vozača. Mogao je Ferrari koristiti mlade vozače iz svoje Akademije, Olivera Bearmana ili Arthura Leclerca, no Vasseur je objasnio da se oni moraju koncentrirati na svoje utrke, budući da prvenstvo Formule 2 također gostuje na Zandvoortu ovog vikenda.

Objava Shwartzman umjesto Sainza na prvom treningu u Nizozemskoj pojavila se prvi puta na GP1.hr | Najbrži hrvatski F1 portal.

Preuzeto s portala GP1 – https://www.gp1.hr/
Author: Igor Šestak